Ga naar inhoud

Koeler begint op volle toeren te draaien.

Aanbevolen berichten

In mijn laptop begint regelmatig een koeler op volle toeren te draaien dit gebeurt om de 15 seconden. In taakbeheer is de prestaties van de CPU gebruik laag (0% tot 5%) en mijn interne geheugen staat op 445mb (1,2 gb beschikbaar).\r\n\r\nWaar kan het aan liggen dat de koeler steeds begint te blazen of is dit normaal en weet iemand een handig tooltje waarmee je de hardware en de CPU temperatuur kan testen.\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\n\r\nRobert Nijenhuis
Link naar reactie
Robert,\r\n\r\nIk ervaar een vergelijkbaar probleem, en bij mij is de harddisk de oorzaak. Toen ik een 5400rpm-schijf gebruikte, had ik de ventilator zelden op volle toeren, maar sinds dat ik een 7200rpm-schijf gebruik, is het veelal raak. Met name met schijf-stressers zoals een virusscan of HitmanPro loopt \'ie lekker op richting 55 °C.\r\nIk heb er 10-20% snelheidswinst door, maar twijfel steeds meer of de regelmatige herrie dat wel waard is.\r\n\r\nAnyway, ik gebruik HDD Health om de zaak in de smiezen te houden. Wellicht heb je er iets aan, om uit te sluiten dat het aan je harddisk ligt.\r\n[url]http://www.snapfiles.com/reviews/HDD_Health/hddhealth.html[/url]\r\n\r\nSucces,\r\nMark
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...