Anoniem2 Geplaatst: 12 april 2007 Delen Geplaatst: 12 april 2007 In mijn laptop begint regelmatig een koeler op volle toeren te draaien dit gebeurt om de 15 seconden. In taakbeheer is de prestaties van de CPU gebruik laag (0% tot 5%) en mijn interne geheugen staat op 445mb (1,2 gb beschikbaar).\r\n\r\nWaar kan het aan liggen dat de koeler steeds begint te blazen of is dit normaal en weet iemand een handig tooltje waarmee je de hardware en de CPU temperatuur kan testen.\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\n\r\nRobert Nijenhuis Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2007 [URL=\"http://www.downloadstad.nl/download/CPU-Z.html\"]CPU-Z(klik)[/URL] is zo\'n tooltje, verder zijn er o.a. nog Speedfan en Everesthome die ongeveer hetzelfde doen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2007 kan het misschien een BIOS probleem zijn? ik heb dit probleem nu ook(ietsje anders, bij mij gaat de fan ong. 30 sec na het opstarten continu 100% draaien). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2007 Ik had het ook met de eerste beta verzies van Vista, telkens mijn cpu-usage van 0-80% en dat bleef maar schommelen, zonder reden en zonder dat er iets opgestart werd/was. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2007 heb je je kast wel schoon gemaakt ??.\n\nAls het wat warmer weer word. word over het algemeen je computer veel warmer (5 Graden ) en daardoor moet de fan harder werken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2007 na ong 10e keer opstarten ging de ven bij mij weer normaal draaien.zat ook gen stof in ofzo. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2007 zijn er ook progjes om je vid.kaart fan wat langzamer te laten draaien? of kan dat in catalyst Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2007 [QUOTE=Bram;308621]zijn er ook progjes om je vid.kaart fan wat langzamer te laten draaien? of kan dat in catalyst[/QUOTE]\r\n\r\nMet ATI tool kan dat. maar het is echt niet aan te raden om het zachter te laten lopen. ergelijk moet je van die functies (als je onervaren bent ) gewoon aflbijven. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2007 Robert,\r\n\r\nIk ervaar een vergelijkbaar probleem, en bij mij is de harddisk de oorzaak. Toen ik een 5400rpm-schijf gebruikte, had ik de ventilator zelden op volle toeren, maar sinds dat ik een 7200rpm-schijf gebruik, is het veelal raak. Met name met schijf-stressers zoals een virusscan of HitmanPro loopt \'ie lekker op richting 55 °C.\r\nIk heb er 10-20% snelheidswinst door, maar twijfel steeds meer of de regelmatige herrie dat wel waard is.\r\n\r\nAnyway, ik gebruik HDD Health om de zaak in de smiezen te houden. Wellicht heb je er iets aan, om uit te sluiten dat het aan je harddisk ligt.\r\n[url]http://www.snapfiles.com/reviews/HDD_Health/hddhealth.html[/url]\r\n\r\nSucces,\r\nMark Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen