Ga naar inhoud

Laptop wireless op printer aansluiten

Aanbevolen berichten

Er zijn verschillende mogelijkheden.\n\nAls je modem een printerserver ondersteunt dan kun je in je modem/router kjken wat het adres is van de printer. Meestal iets met [url]http://192.168.x.x/etc[/url] vervolgens ga je naar configuratiescherm van je laptop en dan naar printers. Daar voeg je een printer toe en kies je voor netwerkprinter en dan heb je weer een optie waar je dat adres kan invullen. Als je dat gedaan hebt dan meot je nog de juiste driver installeren op je laptop. En klaar.\n\nAndere optie is als je printer is aangesloten op een computer. \nGa dan ook weer naar configuratiescherm en vervolgens weer printer toevoegen. Ook dit keer weer netwerkprinter, maar dan vul je geen adres in, maar ga je zoeken naar een printer op het netwerk (staat wel tussen de opties). Als hij die heeft gevonden is het weer een kwestie van de driver installeren en klaar. \n\nHoop dat je hier wat aan hebt. We horen het nog wel.
Link naar reactie
Ik ben nu de software aan het installeren op mijn laptop, maar dan moet hij naar printers gaan zoeken dan dan vindt hij het niet, hij geeft dan een fout aan symantec..\r\n\r\nEn dat is norton. Ik heb norton internet security 2007, zover ik weet eb ik nu tijdelijk alles uitgezet, maar blijkbaar niet goed genoeg weet iemand hoe ik norton tijdelijk helemaal uitschakel?\r\n\r\nDit is namelijk wel van belang staat er in de gebruiksaanwijzing die jij mij stuurde...
Link naar reactie
@Rajo als ik van internet af ga, dan kan hij toch ook niet meer zoeken? Ik moet toch naar het netwerrkzoeken? ik heb draadloos niet via een kabel en het is norton internet security 2007 waar vind ik dan de system tray uitschakelen? Het is namelijk niet zo als bij 2006 dat je naast deklok op dat norton logo kan drukken en op uitschakelen klikt. \r\n\r\n@Intel 3000 Verder heb ik op zowel de laptop als de desktop de windows firewall uit staan. Geen idee of norton de printer firewall hem tegenhoudt? Moet op de desktop ook norton uitgeschakeld staan?
Link naar reactie
[quote=weer;308459]@Rajo ...\n\n@Intel 3000 Verder heb ik op zowel de laptop als de desktop de windows firewall uit staan. Geen idee of norton de printer firewall hem tegenhoudt? Moet op de desktop ook norton uitgeschakeld staan?[/quote]\n\nJa die zou ik wel even uitzetten inderdaad.\n\nOptie is 1 is niet zo moeilijk, als er een usbpoort achterop zit (op je modem) dan zou het moeten kunnen, anders even het boekje doorlopen, of hier even het merk + type noemen, zodat wij even kunnen kijken. \n\nMet optie 2 moet je trouwens wel in een netwerk zitten, dus dat je met je laptop ook op de desktop kan komen.
Link naar reactie
Oke, ik kan bij mijn weten niet mijn desktop in komen met mijn laptop, hoe maak ik dan een netwerk aan. Wat ik wel gedaan heb, is mijn printer netwerk delen, want dat moest ik aanzetten om de printer ook voor andere gebruikers, dus in dit geval voor mijn laptop te kunnen functioneren.\r\n\r\nWat betreft optie 1 gaat denk ik niet lukken. De router staat namelijk niet bij deze desktop maar bij een andere desktop. Veder is het een hp psc 2610 all-in-one printer en de laptop is een dell inspiron 6000.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...