Ga naar inhoud

vraag over dell pc

Aanbevolen berichten

Hallo \r\n\r\nIk wil een computer bij dell kopen maar heb wat vraagjes.\r\n1. Is deze geschikt voor games ( counterstrike; source, battlefield 2142, geildwars, AA enz.)\r\n2. Kan ik in de toekomst nog een betere videokaart bij kopen?\r\n3. Wat is jullie ervaring met dell ( klantenservice en als de computer kapot is enz.)\r\n4. Hij kost €650,- exclusief bezorgen is dit in verhouding veel geld voor deze pc\r\n\r\nHier onder staat de specificatie:\r\n\r\n\r\nIntel® Viiv™ Core™2 Duo E6300 Processor (1,86 GHz, 1.066 MHz, 2 MB)\r\nLegitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands\r\nCollect & Return-service, slechts 1 jaar\r\n2.048 MB [4 x 512] 533 MHz Dual Channel DDR2-geheugen\r\n320 GB Serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 8 MB DataBurst™-cache\r\n16x DVD+/-RW-station\r\n256 MB ATI® Radeon® X1300 Pro grafische kaart\r\nMogelijkheid tot geïntegreerde audio met Dolby Digital 7.1\r\nInterne 13-in-1 geheugenkaartlezer\r\n\r\nmvg\r\n\r\ntrysho
Link naar reactie
[QUOTE=trysho;308126]1. Is deze geschikt voor games ( counterstrike; source, battlefield 2142, geildwars, AA enz.)\r\n256 MB ATI® Radeon® X1300 Pro grafische kaart[/QUOTE]Nee, deze videokaart is niet bedoeld voor zware 3D games.\r\n[QUOTE=trysho;308126]2. Kan ik in de toekomst nog een betere videokaart bij kopen?[/QUOTE]Kan, maar dan moet hoogstwaarschijnlijk ook de voeding vervangen worden. De Dimension E520 heeft slechts een 305W voeding die niet geschikt is voor videokaarten zoals de Radeon X1950-serie/GeForce 7900GS serie of beter.\r\n[QUOTE=trysho;308126]3. Wat is jullie ervaring met dell ( klantenservice en als de computer kapot is enz.)[/QUOTE]De ervaringen zijn wisselend, echt fantastisch is het natuurlijk niet als je niet een winkel in kunt stappen bij garantiegevallen.\r\n[QUOTE=trysho;308126]4. Hij kost €650,- exclusief bezorgen is dit in verhouding veel geld voor deze pc[/QUOTE]Dell actiesystemen zijn altijd veel geld voor je PC, maar wacht als je een Dell koopt altijd zo\'n \"NU INCLUSIEF BEZORGING\" actie af en je bespaart die 89 euro weer.\r\n\r\nKortom: voor gamerts is een merk-PC zoals deze Dell een afrader: koop liever een op maat gebouwd systeem met een goede videokaart. Hiermee kunnen we je wel helpen als je een budget opgeeft en een winkel met een webshop waar je het zou willen kopen.
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;308135]Nee, deze videokaart is niet bedoeld voor zware 3D games.\r\nKan, maar dan moet hoogstwaarschijnlijk ook de voeding vervangen worden. De Dimension E520 heeft slechts een 305W voeding die niet geschikt is voor videokaarten zoals de Radeon X1950-serie/GeForce 7900GS serie of beter.\r\nDe ervaringen zijn wisselend, echt fantastisch is het natuurlijk niet als je niet een winkel in kunt stappen bij garantiegevallen.\r\nDell actiesystemen zijn altijd veel geld voor je PC, maar wacht als je een Dell koopt altijd zo\'n \"NU INCLUSIEF BEZORGING\" actie af en je bespaart die 89 euro weer.\r\n\r\nKortom: voor gamerts is een merk-PC zoals deze Dell een afrader: koop liever een op maat gebouwd systeem met een goede videokaart. Hiermee kunnen we je wel helpen als je een budget opgeeft en een winkel met een webshop waar je het zou willen kopen.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nok bedankt dus dat word hem niet :p\r\nik heb een budget van €700 euro \r\nalvast bedankt :D
Link naar reactie
ik heb net deze computer samengesteld voor 480 euro:\r\n\r\n2gb ddr2 kingston 667 mhz\r\nP IV 3,2 ghz\r\nSapphire radeon X1950GT\r\n18x dvd nec labelflash brander\r\n16x dvd speler\r\ndell E520 mobo+voeding+kast 2e hands van inernet(2 maanden oud)\r\ncardreader\r\n250 gb hd\r\neen muis ;P\r\n\r\nmet mobo+kast + voieding geluk gehad, kostte me maar 40 euro, zit 7.1 audio in, genoeg voor mij, ingebouwde netwerkkaart.\r\n\r\nalles behalve kast+voeding+mobo+hd+dvd speler van cool-prices.nl, dvd+hd zijn van mycom
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;308189]Hierbij een opzetje van [url]www.4Launch.nl[/url] , als je nog iets meer kunt besteden dan 700 euro, dan zou ik wel de X2 4200+ processor nemen i.p.v. de X2 3800+.\r\n\r\n[img]http://img59.imageshack.us/img59/5060/4launchnlkz1.jpg[/img][/QUOTE]\r\n\r\nsorry voor de late reactie maar is hij dan al in elkaar gezet en is dat egt een game pc ???
Link naar reactie
€ 700 is te weinig voor een PC die huidige games op max settings kan draaien (dat noem ik een game-pc), daarvoor moet je meer richting de €1200-1300. Het systeem hierboven zal denk ik spellen tot 1-2 jaar geleden op max afspelen.\r\n\r\nDie videokaart heeft maar 256MB, sommige spellen gaan daar nu al overheen en 2 GHz voor de processor is niet al te veel. Voor games is 1GB geheugen op zich denk ik wel ok, maar je zult het er denk ik niet lang mee uithouden.
Link naar reactie
[QUOTE=zeemeeuw_5;308715]€ 700 is te weinig voor een PC die huidige games op max settings kan draaien (dat noem ik een game-pc), daarvoor moet je meer richting de €1200-1300. Het systeem hierboven zal denk ik spellen tot 1-2 jaar geleden op max afspelen.\r\n\r\nDie videokaart heeft maar 256MB, sommige spellen gaan daar nu al overheen en 2 GHz voor de processor is niet al te veel. Voor games is 1GB geheugen op zich denk ik wel ok, maar je zult het er denk ik niet lang mee uithouden.[/QUOTE]\r\n\r\neen vidkaart gaat niet om geheugen ;)\r\n\r\ndat is 1 ding wat ik hier geleert hebt
Link naar reactie
[QUOTE=Chimera;308722]een vidkaart gaat niet om geheugen[/QUOTE]Jawel hoor, als de core van de videokaart snel genoeg is, dan kan meer dan 256MB snel DDR3 of DDR4 geheugen wel degelijk nut hebben als je op relatief hoge schermresoluties en veel detail aan gaat gamen in spellen met een geavanceerde game-engine.\r\n\r\nEen GeForce 8800GTX is niet voor niets uitgerust met 768MB GDDR4!\r\n\r\nIn dit geval is 256MB DDR3 trouwens wel genoeg: een X1950GT is wel snel maar niet razendsnel en prima als je je games op niet hogere schermresoluties draait als 1280x1024 of 1440x900.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...