Anoniem2 Geplaatst: 10 april 2007 Delen Geplaatst: 10 april 2007 hallo\n\nik heb een paar maand geleden zo een beta van vista geinstalleerd maar heb deze nu verwijderd en terug xp opgezet.\n\ntoen kreeg ik tijdes het booten altijd een lijst met 2 besturingssystemen.\nIk heb toen heel de schijf geformateerd en xp opnieuw geinstalleerd maar toen kwam er nog 1 meer bij. En nu kan ik ook niet meer recovery doen door op F9 te drukken voor het booten van windows.\n\nDus hoe krijg ik die lijst weg en kan ik terug de recovery gebruiken (die staat op een apparte partitie op dezelfde schijf) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2007 de lijst kann je aanpassen door in boot menu te k**** maar ofdat ook helpt met de recovery durf ik nietn te zeggen misschien dat iemand mij back-up kan geven? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2007 Hmm als je in recovery console niet in kan komen word het lastig.\r\n\r\nMaar via het commando Bootcfg.exe kan je nieuwe boot.ini aanmaken, deze instructies wijzen zich vanzelf alleen zonder recovery console lukt het niet Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2007 [QUOTE]k heb toen heel de schijf geformateerd en xp opnieuw geinstalleerd maar toen kwam er nog 1 meer bij.[/QUOTE]\r\nVista heeft i.v.m. de bootloader in de MBR geschreven en dat kan behoorlijk lastig zijn om op te lossen.\r\n\r\nAls het je verder niet stoort,dat die info op de achtergrond blijft staan,verander dan eenvoudig het aantal seconden dat de bootloader zichtbaar is,naar 0 (nul).\r\n\r\nAls het goed is start de PC nu gelijk door naar XP.\r\n\r\nPlak voor de zekerheid de inhoud van de boot.ini eens hier.Misschien moet je de verborgen bestanden eerst even zichtbaar maken,voor dat je de boot.ini kunt zien.\r\n\r\nVerkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave,haal het vinkje voor\r\n\"Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen(aanbevolen)\"weg en vink het vakje voor \"Verborgen bestanden en mappen weergeven\" aan.\r\n\r\nBekijk ook VistaBootPro eens,om te zien of je daar die bootloader mee kunt wijzigen.\r\nWeliswaar mosterd na de maaltijd,maar dit probleem kun je namelijk voorkomen,door [U]eerst[/U] de bootloader aan te passen en dan pas Vista te verwijderen.\r\n\r\n[url]http://www.vistabootpro.org/[/url]\r\n[QUOTE] En nu kan ik ook niet meer recovery doen door op F9 te drukken voor het booten van windows.[/QUOTE]\r\nKun je dit even wat toelichten,want van een \"recovery\" onder F9 heb ik nog nooit gehoord :confused: \r\n\r\n\r\nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2007 oke ik ga eens alles proberen wat jullie hier allemaal geschreven hebben\nik laat nog iets weten.\n\n@wanderer:\n[QUOTE]Kun je dit even wat toelichten,want van een \"recovery\" onder F9 heb ik nog nooit gehoord[/QUOTE]\n\nja vroeger was het zo dat ik tijdens het verschijnen van het asuslogo op F9 druk dan starte hij een recovery op en werd heel de pc terug op fabrieksinstellingen gezet inc windows xp enzo. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2007 oke de lijst met besturingssystemen heb ik weggekregen dankzij [URL=\"http://support.microsoft.com/kb/289022/nl\"]dit linkje[/URL]\n\nalleen recovery door op F9 te drukken macheert nog niet Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen