Ga naar inhoud

lijst met besturingssystemen verwijderen

Aanbevolen berichten

hallo\n\nik heb een paar maand geleden zo een beta van vista geinstalleerd maar heb deze nu verwijderd en terug xp opgezet.\n\ntoen kreeg ik tijdes het booten altijd een lijst met 2 besturingssystemen.\nIk heb toen heel de schijf geformateerd en xp opnieuw geinstalleerd maar toen kwam er nog 1 meer bij. En nu kan ik ook niet meer recovery doen door op F9 te drukken voor het booten van windows.\n\nDus hoe krijg ik die lijst weg en kan ik terug de recovery gebruiken (die staat op een apparte partitie op dezelfde schijf)
Link naar reactie
[QUOTE]k heb toen heel de schijf geformateerd en xp opnieuw geinstalleerd maar toen kwam er nog 1 meer bij.[/QUOTE]\r\nVista heeft i.v.m. de bootloader in de MBR geschreven en dat kan behoorlijk lastig zijn om op te lossen.\r\n\r\nAls het je verder niet stoort,dat die info op de achtergrond blijft staan,verander dan eenvoudig het aantal seconden dat de bootloader zichtbaar is,naar 0 (nul).\r\n\r\nAls het goed is start de PC nu gelijk door naar XP.\r\n\r\nPlak voor de zekerheid de inhoud van de boot.ini eens hier.Misschien moet je de verborgen bestanden eerst even zichtbaar maken,voor dat je de boot.ini kunt zien.\r\n\r\nVerkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave,haal het vinkje voor\r\n\"Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen(aanbevolen)\"weg en vink het vakje voor \"Verborgen bestanden en mappen weergeven\" aan.\r\n\r\nBekijk ook VistaBootPro eens,om te zien of je daar die bootloader mee kunt wijzigen.\r\nWeliswaar mosterd na de maaltijd,maar dit probleem kun je namelijk voorkomen,door [U]eerst[/U] de bootloader aan te passen en dan pas Vista te verwijderen.\r\n\r\n[url]http://www.vistabootpro.org/[/url]\r\n[QUOTE] En nu kan ik ook niet meer recovery doen door op F9 te drukken voor het booten van windows.[/QUOTE]\r\nKun je dit even wat toelichten,want van een \"recovery\" onder F9 heb ik nog nooit gehoord :confused: \r\n\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
oke ik ga eens alles proberen wat jullie hier allemaal geschreven hebben\nik laat nog iets weten.\n\n@wanderer:\n[QUOTE]Kun je dit even wat toelichten,want van een \"recovery\" onder F9 heb ik nog nooit gehoord[/QUOTE]\n\nja vroeger was het zo dat ik tijdens het verschijnen van het asuslogo op F9 druk dan starte hij een recovery op en werd heel de pc terug op fabrieksinstellingen gezet inc windows xp enzo.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...