Anoniem2 Geplaatst: 10 april 2007 Delen Geplaatst: 10 april 2007 Ik heb mijn oude 8 mm films over laten zetten op DVD. Omdat die filmkwaliteit niet meer zo best was kun je uiteraard ook geen hoge kwaliteit verwachten op de DVD, en die was dan ook inderdaad niet, zoals te verwachten was, van 100 % .kwaliteit.\r\nIk heb daarom die DVD nog eens overgezet op m’n PC naar het programma Magix Video deluxe 2005 plus. Met dit programma heb ik een aantal saaie en slechte stukken verwijderd, en verder nog wat effecten en ondertiteling toegevoegd. Dat lukte allemaal prima maar als ik deze bewerkte opnames dan weer opnieuw op DVD brandt en op TV afspeel dan trilt het beeld enorm. Dat deed de bron DVD niet, trouwens ook de toegevoegde begin en eindscènes die uit het programma Magix komen, vertonen een gewoon beeld zoals het hoort. Maar als na een minuutje de eigenlijke film begint, begint ook het trillen. Dus de oorzaak moet volgens mij bij het overzetten liggen, misschien al zodra de bron DVD naar de PC wordt overgezet. Wordt daar misschien een afwijkend bestandsformaat ingevoegd? Misschien zijn de letters VOB achter de bestandsnaam een aanwijzing, ik neem aan dat dit een extensie voorstelt. Misschien moet hier wat veranderd worden. Temeer ook omdat iemand mij de tip gaf alles eerst weer op tape te zetten m.b.v. een videocamera en het dan weer terug te zetten op de PC en dan zou het wél goed gebrand kunnen worden. Maar of dit klopt weet ik niet, het is in ieder geval wél erg omslachtig.\r\nOverigens: het branden gebeurde met een brandsnelheid van 2,4.\r\n( Tussen haakjes: een tijdje geleden heb ik vakantie filmpjes op videotape en dia’s wel met succes over kunnen zetten, die zijn dus alle gelukt.) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen