Ga naar inhoud

PowerQuest Partition Magic.

Aanbevolen berichten

Ik heb met PowerQuest Partition Magic geprobeerd om mijn partitie te vergroten dmv een deel van een andere partitie af te halen. nu krijg ik alleen als ik windows opstart de melding : xmnt2001 Program not found - skipping autocheck. wat vervolgens 10 seconden extra opstart tijd kost. Ook kamp ik nu met een bomvolle schijf en moet ik programma\'s op andere schijven installeren. Weet iemand hoe ik dit oplos? En kan er ook iemand vertellen waarmee je de programma\'s ziet die op alle schijven geïnstalleerd staan en ook kan verwijderen? want er blijft altijd wat achter, ik heb nu een verwijderd programma maar het plaatst zichzelf steeds opnieuw in het startup register dus daar moet ik ook vanaf zien te komen.\r\n\r\nmvg riky
Link naar reactie
2-3 vragen in 1, beter niet doen.\n\nMet partitie-progs zoals PartitionMagic, goed nadenken en zo logisch mogelijk doordrukken dus de opdrachten \"simpel\" houden, \"kortste weg zien\".\n\nWat altijd lukt is bijvoorbeeld, een partitie die ruimte over heeft VERKLEINEN.\nLiefst meteen die verkleinronde eerst afmaken, \"apply\".\n\nDan ontstaat er een stuk \"niet toegewezen\" ruimte op de schijf en die kun je na opnieuw opentrekken van PartitionMagic toewijzen aan een partitie die te vol raakt.\n\nGeef je ineens een opdracht \"maak partitie groter en pik het verschil weg bij andere partitie\" dan gaat dat vaak niet of niet lekker, vooral als de partities niet tegen elkaar aanliggen.\n\nOok het \"stapelen\" van meerdere opdrachten in 1 sessie pakt nogal eens verkeerd uit, afhankelijk van de zwaarte van opdrachten, denk-volgorde/logica; bovendien kunnen 2 opdrachten die je impulsief tegelijk aanbrengt wel eens, hoewel per stuk mogelijk, in strijd zijn met elkaar en zulke sterke progs als PartitionMagic zijn niet volkomen gekkenbestendig (te maken).\n\nGeef je slechts 1 opdracht, waarover je goed hebt nagedacht, per keer dan is de foutenkans bijna verwaarloosbaar.
Link naar reactie
[QUOTE=riky;308009]partition magic vraagt of ik de ruimte die vrij komt meteen aan een andere partitie op die schijf wil geven, de partitie waar ik de ruimte vanaf haal is fat32, en die waar de space bijkomt is ntfs. maakt dat iets uit?[/QUOTE]\nPartitionMagic reageert niet onder ieder Windows helemaal eender, heb ik wel eens gemeend te merken.\n\nHet lijkt me geen kwaad te kunnen het prog zijn zin te geven, als de dialoog al zo duidelijk is.\n\nHoofdzaak is, dat de volgorde \"eerst ruimte maken\" lekkerder werkt dan veel andere probeersels.\n\nBestandsvorm mag voor PMagic geen probleem zijn.
Link naar reactie
Ik probeerde het programma te uninstalleren, maar dat lukte niet. \"missing dll\" welke zegt ie niet... ik heb nu PPmagic 8.0 geïnstalleerd en daarmee mijn schijven geresized, dat is gelukt en mijn schijf is nu 20 gb groter:D \r\n\r\nnu alleen nog die foutmelding en dat ppmagic 7.0 weg zien te krijgen. bestaat er een removal tool voor?\r\n\r\nmvg riky
Link naar reactie
Misschien heb je met een copy-van-een-copy installatie-CD gewerkt en heeft iemand bij zulk copiëren vergeten de map-opties in Windows (verkenner), een stuk of 3 regels meen ik, te (ont)vinken zodat GEEN bestanden worden verborgen en ALLES getoond (wat je niet ziet dat krijg je niet).\r\n\r\nAls er 1 verborgen/geheim/systeem-bestandje ontbreekt, krijg je geen installatie of een defecte installatie.
Link naar reactie
[QUOTE=riky;308278]vreemd meestal heb ik verborgen bestanden weergeven standaard aangevinkt... maar hoe kom ik er dan vanaf?[/QUOTE]\nMisschien heeft degene die je de software bezorgde, of iemand nog eerder in de rij, onhandig gecopiëerd en weg is weg, komt niet terug.\n\nEr kan ook iets bij het installeren zelf zijn misgegaan en het feit dat je over een defecte numnmer 7 heen een nummer 8 hebt geïnstalleerd, maakt het er niet makkelijker op.\n\nIk zou proberen:\n- No. 8 weghalen\n- No.7 opnieuw installeren\n\nTussenproef: Zònder No. 7 weg te halen, No. 8 installeren over de ONBESCHADIGDE No. 7 heen; misschien regelt No.8 het automatisch .... dan einde oefening!\n===\n\nAnders:\n- No. 8 weghalen\n- goed in programma-lijst en in het prog zelf kijken of er geen uninstall-module bij zit\n- No. 7 weer installeren\n- No. 7 weer weghalen, zo zorgvuldig en netjes mogelijk\n- indien niet goed weg, (met bestanden \"alles tonen\") zoekwoord powerquest en/of partition magic gebruiken om verwante mappen/bestanden op te sporen (verdraaid goed ieder dingetje bekijken of het echt wel \"familie\" is).\nGevonden schuldigen vernietigen.\nIndien nog wantrouwen, zoekwoord niet in 1e, maar in 2e regel zetten (veel meer, langdurig zoekwerk, verder eendere procedure).\n\nPas als alles is kaalgeslagen, No. 8 installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...