Ga naar inhoud

[Mediamarkt] MEDION 6400320

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nik heb een vraag, betreffende het systeem dat de mediamarkt deze week aanbiedt. Het gaat hier om de medion 6400320. \r\n\r\n[B]korte specificaties: [/B]\r\n- Intel Pentium Duo Core Processor (2,13 GHz, 1066 MHz FSB) \r\n- 2048 DDRII-RAM, \r\n- 820 GB harde schijf (500 + 320)\r\n\r\nMijn vraag gaat vooral over de snelheid van de processor. Ik ben nu in het bezit van een fujitsu siemens (AMD Athlon 64, 2400MHz, 3400+, 1024 MB DDR-RAM 2700, 320 GB harde schijf, ASUS K8V-f Moederboard). Ik merk dat mij eigen computer een beetje traag wordt (ik gebruik hem veelal voor video-editen [Avid Liquid]). Nu heb ik de aanbieding van mediamarkt gezien, maar daar staat achter dat de Intel Pentium Duo Core 2,13 GHz is. Ik weet dat deze sneller moet zijn dan mijn huidige processor, maar hoe moet ik het zien/vergelijken?\r\n\r\nIs het 999 euro waard, gekeken naar de configuratie van mijn huidige pc en van de pc die aangeboden wordt?\r\n\r\nGraag jullie visie, voor zover mogelijk!\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\nleroy
Link naar reactie
Ik vond het al een rare code voor een Medion, het is een Microstar ;). Ziet er zeer keurig uit, niet een pc voor de diehard gamer (videokaart is mid-end), voor de rest is het echt een hele sterke pc! Dus als je niet zo vaak gamed is dit een hele nette pc! \r\n\r\nP.S. In Duitsland bij de Mediamarkt is hij 100 euro goedkoper. [URL=\"http://www.mediaonline.de/shop/product_5000_5000_-3_459744_5000.10002\"]KLIK[/URL]
Link naar reactie
Keurig systeempje. Het systeem heeft standaard 500gb en je gaat de 320gb van je oude pc plaatsen in je nieuwe systeem?\r\n2gb geheugem een E6400 Core 2 Duo ideaal voor wat videobewerken, maar als de videokaart matig is zou ik het daar ook bij laten.\r\nMaar ik denk dat het nog wel goedkoper kan, ik vind voor zo\'n soort pc 999 euro wat aan de dure kant.\r\nCorrectie dan ding heeft 320gb, waar komt die 500gb dan vandaan?\r\nProzessor: Intel Core 2 Duo E6400 (2,13 GHz) - Arbeitsspeicher: 1024MB DDR 2 - Größe Festplatte: 320GB Festplattte S-ATA - Laufwerke: DVD-Brenner, DVD-ROM - Sound Onboard - Grafikkarte: ATI Radeon X1650SE (256MB) - Windows XP Media Center Edition - Tastatur, Maus - Maße: 17,8 x 33,9 x 45 cm\r\nIk zou zowiezo gene computer nemen met een kaart waar iets van SE achter staat. SE kun je ook wel vertalen als Slome Editie. Ik denk dat je voor diezelfde 999 euro wel een systeem met een E6600. Als het alleen voor videobewerken gebruikt dan zou ik er ook niet zo\'n spectaculaire kaart in zetten. Een 7300gt of x1300pro is snel genoeg. 2gb geheugen en dezelfde 320gb aan hardeschijf ruimte.\r\nOnthoud: Bij videobewerken wil je een lekkere proccesor flink wat geheugen en genoeg ruimte op de plaat. De videokaart mag gerust wat minder (een 7300gt, x1300pro of vergelijkbaar, vermijd Hyper Memory (ATi) en Turbo Cache (nVidia), want dan gaat de kaart geheugen weg snoepen van het normale geheugen en dat wil je niet).
Link naar reactie
[QUOTE=MrLee;307712]Ik merk dat mij eigen computer een beetje traag wordt (ik gebruik hem veelal voor video-editen [Avid Liquid]).[/QUOTE]Hoe bedoel je, je eigen computer wordt een beetje traag: doet het video-editen er nu langer over dan voorheen? Of wil je dat het gewoon sneller klaar moet zijn dan voorheen?\r\n\r\nIndien het video-editen nu langer duurt dan vroeger, dan ligt dat hoogstwaarschijnlijk aan een vervuilde Windows-installatie. Herinstalleren van WinXP doet vaak wonderen: je PC is dan weer even snel als toen ie net nieuw was.
Link naar reactie
Je huidige systeem lijkt me nog steeds voldoende voor verreweg de meeste bezigheden. 1 GB RAM extra bijprikken (of nog meer) doet vaak al wonderen, zeker voor video-editing. Als ik het goed heb heeft je moederbord een socket 939. Daar kun je een Athlon 64 X2 4200+ (129 euro) inprikken ter vervanging van je ouder processor, misschien eventueel een nieuwe videokaart en je kan nog jaren mee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...