Ga naar inhoud

formateren card fototoestel

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nWij hebben een hp photosmart m22 met daarin 256 mb secure digital card erin. Of die kaart nu in de cardreader of in het fototoestel zit, hij wil formateren. Ik wil dat echter niet want er staan nog recente foto\'s op die ik wil bewaren (onder andere van mijn kind)\r\nHoe kan ik deze foto\'s redden. Als ik ga formateren ben ik mijn foto\'s kwijt, hellup!!!!\r\n\r\nps ik ben compleet a-technische qua computers, dus de antwoorden graag zo eenvoudig mogelijk vertalen, bedankt
Link naar reactie
Waarschijnlijk zit er wel een optie in om de foto\'s naar een PC te verplaatsen, zoals Dutch-Online al aangeeft, via een kabel. Het lijkt er namelijk op dat de geheugenkaart op een aparte manier is geformatteerd, die door Windows niet herkend wordt. Het is ook mogelijk dat hij FAT16 is, en daar wil Windows XP ook nog wel eens over struikelen. Je camera kan dat formaat blijkbaar wel lezen, dus zou ik het via die manier doen, en daarna FAT32 formatteren en kijken of de camera hem dan ook gewoon lust.
Link naar reactie
Om te beginnen een recovery programma achter de hand houden, zoals: PC inspector Smart Recovery.\nGeen foto\'s meer maken op die kaart.\nIs de kaart misschien uit het fototoestel gehaald terwijl hij iets aan het doen was, bijv. opslaan van een foto?\nDan kun je zoiets krijgen.\nAls het allemaal niet lukt, om een kopie te maken op de computer, dan maar hopen dat het Recover programma alles weer terug kan vinden.\nDat vind hij, dat is niet zo moeilijk, alleen kan het gebeuren dat de foto\'s beschadigd zijn.\nMaar ligt niet aan het programma.\nGewoon formatteren in je fototoestel.\nDan in je computer cardreader stoppen en dat programma laten zoeken.\nHet belangrijkste is dus dat je geen nieuwe foto\'s maakt.\nAls er foto\'s op staan, worden ze ook terug gevonden.\nAlleen de tekst eronder wordt allemaal Convar, maar als dat het ergste is....\n \nMisschien even een tip: Als je nog een kaartje hebt, met onbelangrijke foto\'s, probeer de werking dan even uit.\nKijk wat erop staat, formatteer ze en zoek met PC inspector de plaatjes weer op.
Link naar reactie
foto\'s nemen gaat zowieso niet want op de camera wilt hij ook alleen maar formateren.\r\n\r\nIk ga kijken of ik een kabeltje kan vinden om de foto\'s over te plaatsen\r\nAnders ga ik kijken of iemand voor mij een recovery programma kan vinden. Mijn man snapte daar al niets meer van. Dus die hoef ik het niet te vragen.;) \r\n\r\nDit kaartje gaat gewoon weg. Mijn vertrouwen in dit kaartje is weg. Ik zou alleen graag mijn laatste foto\'s willen hebben
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...