Anoniem2 Geplaatst: 9 april 2007 Delen Geplaatst: 9 april 2007 Sinds een aantal weken heb ik een Toshiba Tecra S1 laptop.\r\nHierop stond een niet legale versie van XP professional op.\r\nGisteren geprobeerd om de laptop te formatteren om er vervolgens een legale versie van XP home op te zetten.\r\nOndanks ik in de BIOS de seqence voor opstarten de CD rom heb aangegeven start de LAPTOP steeds weer op via de harddisk.\r\nTijdens opstarten op esc om in de bios te geraken.\r\n\r\nHier kan ik de boot priority aangeven\r\n\r\n( ) HDD->FDD->CD rom->LAN\r\n( ) FDD->HDD->CD rom->LAN\r\n( ) HDD->CD rom->LAN->FDD\r\n( ) FDD->CD rom->LAN->HDD\r\n(X) CD rom->LAN->HDD->FDD\r\n( ) CD rom->LAN->FDD->HDD\r\n( ) LAN->HDD->FDD->CD rom\r\n\r\nHeb hier voor optie 5 cd rom gekozen en gesaved. BIOS was 2.4 versie en er was geen password nodig. Wat wel nog vreemd is in de teks by devices stond het volgende\r\nMAIN HARD DRIVE = 60 GB\r\nCD ROM DRIVE = NONE --> Ik weet niet wat dit betekend. Want de CDrom werkt prima en start ook gelijk als je er wat induwd,(programma of DVD)\r\n\r\nHierna gereboot en via F12 krijg je nog een submenu waarin je de boot devices kan selecteren.\r\n\r\n(X) CD rom/DVD\r\n( ) PXE/RPL LAN\r\n( ) USB floppy\r\n( ) Primairy HD\r\n( ) Secundairy HD\r\n( ) Default system select drive\r\n\r\nHier optie 1 gekozen en verder met de opstart.\r\nIk krijg 2 foutmeldingen.\r\n\r\nPXE-E61 Media test failled ,check cable\r\nPXE-M0F Exiting intel boot agent.\r\n\r\nHierna start hij dus gewoon via de HD weer op.\r\n\r\nHeeft iemand een idee wat dit betekend en hoe ik de laptop geformateerd krijg zodat ik XP home erop kan zetten? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2007 [QUOTE]CD ROM DRIVE = NONE -->[/QUOTE]\r\nDit is wel erg vreemd natuurlijk,als de CDRom verder goed werkt.Kijk eens of je een IDE HDD Auto Detection kunt uitvoeren in het bios.\r\n\r\nIs de XP cd wel bootable?Test dat even in een andere PC.\r\n\r\nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2007 Heb ik allemaal al geprobeerd, maar in de bios is niets meer te halen, alle opties al gehad,\r\nDe cd is bootable, doet het wel op mijn desktop.\r\nVandaag met een externe floppydisk en een bootfloppy een boot gemaakt, dit ging prima.\r\nHelaas was het instaleren van Windows weer niet mogelijk omdat hij niet genoeg ruimte op de HDD vond terwijl hier nog 46 GB vrij was. Dit kwam omdat hij geen NFTS kan zien via de bootdisk van win98. \r\nNa lang zoeken besloten op XP home over de XP prof te installleren. Dit is goed gegaan\r\nHelaas heb ik niet de schijf kunnen formateren. Het werkt allemaal prima maar ik ben nog steeds zoekende om dit probleem op te lossen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2007 [QUOTE]Na lang zoeken besloten op XP home over de XP prof te installleren. Dit is goed gegaan\r\nHelaas heb ik niet de schijf kunnen formateren. Het werkt allemaal prima maar ik ben nog steeds zoekende om dit probleem op te lossen.[/QUOTE]\r\nIf it ain\'t broken don\'t fix it ;) \r\n\r\nGreetz Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen