Ga naar inhoud
  • 0

Installatie ZoneAlarm 7.0

Anoniem2

Vraag

Hallo allemaal !\r\n\r\nKreeg vandaag een icoon in de taakbalk van ZoneAlarm, waarin ik de mogelijkheid krijg om de nieuwste versie van ZA te installeren, versie 7.0\r\nNu lees ik zojuist nog een artikel op de site van ComputerIdee, dat deze nieuwe versie zich als malware gedraagt, en mede door sommige onderdelen, mijn pc onnodig vertraagt.\r\nDus mijn vraag: doe ik verstandig aan de nieuwe versie te installeren, of kan ik met mijn huidige versie nog zorgeloos verder leven ?
Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Dit is wat PCM Magazine schrijft : \r\nGebruikers van de bekende firewallsoftware ZoneAlarm zijn bij de meest recente software-update onaangenaam verrast. Het programma vertoont malware-achtige trekjes. Het draait allemaal om het onderdeel MailFrontier, dat bij de update naar versie 7.0.337 ongevraagd wordt meegeïnstalleerd. Dat onderdeel nestelt zich met een extra werkbalk en een aantal mappen in programma\'s als [B][COLOR=\"Red\"]Outlook en Live Mail Desktop, die daardoor behoorlijk trager worden.[/COLOR][/B]\r\n\r\nHet maakt daarbij geen enkel verschil of u al een spamfilter hebt; een mogelijkheid tijdens de installatie aan te geven of u het extra onderdeel wenst, ontbreekt geheel. Behalve dat het een zware wissel trekt op de mailprogramma\'s, belast het nodeloos uw gehele systeem. Zelfs nadat u het mailprogramma hebt afgesloten, blijven onderdelen van MailFrontier in het geheugen achter.\r\n\r\nBehalve brutaal is de nieuwste versie van de software verre van stabiel, zo ondervonden vele gebruikers die daarover hun grote ongenoegen spuien op het ZoneAlarm forum. [COLOR=\"Red\"][B]Of dat allemaal nog niet erg genoeg is, blijkt er geen fatsoenlijke \"uninstaller\" voor het gewraakte MailFrontier te worden meegeleverd[/B][/COLOR]
Link naar reactie
  • 0
Dank voor je reactie, Piet !\r\nHetzelfde artikel heb ik dus ook gelezen op de site, en zodoende ben ik er een beetje huiverig voor om ZA 7.0 te installeren, mede omdat ik heb gelezen dat er ook prima alternatieven zijn.\r\nVraag me dus af, of het niet beter is een andere firewall te gaan gebruiken....
Link naar reactie
  • 0
[quote=Argus;307581]Probeer Comodo eens is zelfs in het Nederlands te krijgen\n[URL]http://www.personalfirewall.comodo.com/download_firewall.html?currency=EUR®ion=Europe&country=NL[/URL][/quote]\n\n\nBij schoonepc.nl staat ook wel wat uitleg over Commodo, maar een echte Nederlandse handleiding heb ik nog niet gevonden. Weet jij toevallig eentje?\nBegrijp van Foo Figter dat hij contact heeft gezocht met schoonepc.nl, maar dat een handleiding er wegens tijdgebrek momenteel van zijn kant niet in zit.
Link naar reactie
  • 0
Comodo is practhige gratis firewall, die het zelfs beter doet dan betaalde varianten van beveiligings giganten zoals McAfee en Symantec.\r\nHet nadeel is, dan zelfs als gevorderd computer gebruiker duurde het even voordat ik comodo volledig doorhad. \r\nMaar dan was ik wel zo dom om in te stellen dat de firewall voor elke wisse wasje een melding te laten geven.\r\nVoor de wat gevorderde comodo, neem anders liever sygate of kerio.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...