Ga naar inhoud

Vraagjes

Aanbevolen berichten

Nooit gehoord van google voor PAE?\r\n[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Extension[/url]\r\n\r\nWelke tempraturem ideaal voor een proccesor dat verschilt. De ene proccesor is heet hoofdiger dan de ander. Zo kunnen onder andere de Prescott-core Pentium 4 en de Pentium D heel warm worden als je ze niet goed koelt. Over het algemeen zou ik zeggen zo rond de 40-55 graden Celsius.
Link naar reactie
Ik heb er een Arctic-Cooling Freezer 7 Pro op gezet, want met de standaart koeler kom ik makkelijk aan de 60...\n\n@Intel 3000: Die 10 graden is best zeldzaam, ik heb nu wat langer een log waar de tempraturen automatisch in worden opgeslagen... Nu blijkt dat ik inderdaad erg heb overdreven met die 10 graden... Ik mag blij zijn met 15... En dan na een uur of 10 daalt ie langzaam tot 12... Met als record de 10 graden...\n\nP.S. Ik meet met MBM5, Everest en SpeedFan
Link naar reactie
Ik heb gekeken naar gegevens van die Arctic cooler op Net, maar kom er niet achter wat voor een principe is toegepast en er staat zelfs niet bij de meetresultaten wat de kamertemperatuur en airflow door de kast waren.\r\n\r\nAls dat apparaatje luchtdrukverschillen forceert (warmtepomp=koudepomp), òf er zou een peltier-element in verwerkt zijn (wel extra warmte-afvoer nodig want geeft meer warmte af aan 1 kant dan het aan de andere kant weghaalt) dan zou het technisch mogelijk zijn om tot beneden omgevingstemperatuur te koelen. Ik heb geen idee of zoiets in computers wordt toegepast.\r\n\r\n[url]http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGNkZpiTmJHK/viewproduct/Arctic_Cooling_Freezer_7_Pro/[/url]
Link naar reactie
Haha, heb dat ff 3 keer moeten lezen voor ik het snapte... Ja ik weet het ook niet, het was een tip van een vriend van me, om die te kopen... En voor de prijs hoefde ik het ook niet te laten... Achteraf gezien ben ik er erg blij mee... Hij koelt als een granaat..! :D\n\nAan de andere kant is hij ook wel extreem groot, maar met zulke prestaties mag het wel... Trouwens hij maakt amper tot geen herrie... Mijn dvdspeler maakt meer geluid als ie een cdtje op topsnelheid rondpompt... \n\n@Willem1940: Die testresulaten van die site, zijn met 2500rpm, en die van mij draait 2800/2900rpm...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...