Ga naar inhoud

Windows XP start niet meer op.

Aanbevolen berichten

Mijn computer doet echt vreemd nadat ik een automatische update kreeg, update KB925902. Zoals altijd laat ik de computer de automatische update downloaden en instaleren en vervolgens start ik de computer opnieuw op, omdat dat moet. Ik heb dit dus gedaan en vervolgens start de computer de heletijd opnieuw op na het \"windows laad\" schermpje. \r\n\r\nOmdat de computer niks meer deed ging ik naar veilige modus en starte ik hem daarop om vervolgens systeem-herstel te doen.\r\n\r\nGister avond wou ik de computer uitzetten maar bleef die hangen dus had ik de stroom eraf gehaald. Vandaag zet ik de computer aan en word mij gevraagt hoe ik windows wil opstarten, \"in veilige modus\" \"veilige modus met netwerkmogelijkheden\" etc. Ik kies voor veilige modus maar ook nu wil de computer niet naar windows gaan en start hij de heletijd opnieuw op.\r\n\r\nIk weet echt niet meer wat ik moet doen, ik krijg het ook niet voor elkaar om de windows XP cd op te starten.\r\n\r\nIk ben ten einde raad al die problemen door een stomme windows update. :mad: \r\n\r\nKan iemand mij helpen?\r\n\r\nAlvast Bedankt,\r\n\r\nMark
Link naar reactie
Tsja,als je niet in Windows kunt komen,kun je b.v. ook geen herstelpunt terugzetten :( \n \nMisschien lijkt het je met een van de volgende (opstart) bestanden.\n \nVoor op CD.Je weet hoe een iso te branden?\n[URL]http://tinyempire.com/notes/files/fixntldriso.zip[/URL]\n \nVoor op floppy.\n[URL]http://tinyempire.com/notes/files/fixntldr.exe[/URL]\n \nHet bestand pakt zichzelf uit naar een diskette.\n \nIk ga er vanuit dat XP op de 1e schijf en op de 1e partitie staat.Zoja,kies dan de 1e keuze mogelijkheid.
Link naar reactie
Oke, hij laad nu de floppy en kan ik kiezen uit 10 verschillende dingen, bij de eerste heb ik het scherm dat ik normaal ook krijg maar dan in het engels, de 2e werkt niet ga nu de 3e proberen.\r\n\r\nOke misschien heeft het programmatje het probleem gevonden...?\r\n\r\nBij de 3e optie zegt die: Windows could not start because the following file is missing or corrupt:\r\n\\system32\\hal.dll.\r\nPlease re-install a copy of the above file.
Link naar reactie
Ok,je hebt de floppy bestanden gebruikt,dus het feit dat je de XPcd niet op kunt starten,ligt misschien aan het feit dat de bootvolgorde in het bios niet goed staat.\n \nKijk dat even na en zet de CDRom als 1e.Kijk of je dal de XP cd wel op kunt starten.\n \nOverigens,je moet wel op enter drukken tijdens het opstarten van de cd,die vraag moet je voorbij zien komen.
Link naar reactie
Oke de cd is geladen, Ik zie een blauw scherm met linksboven Windows Setup en onderin is die allemaal dingen aan het laden.\r\n\r\nIk heb chkdsk /r uitgevoerd en daar is die nu mee bezig.\r\n\r\nchkdsk /r is uitgevoerd en zegt dat die een of meer fouten op het volume heeft gevonden.\r\n\r\nWat moet ik nu doen?\r\n\r\n\r\n***Hij doet het weer Hartelijk bedankt voor je hulp Wanderer***
Link naar reactie
Hoi kryptoz,\n \nDoor het bericht van Bran kwam ik weer even langs,anders had ik niet eens geweten dat de boel weer draait (Y) \n \nIk geef je dus gelijk maar even mee,dat wanneer je een post aanpast,daar [U]geen[/U] e-mail notificatie voor uit gaat.Voor een dergelijk bericht,kun je dus beter even een nieuwe post aanmaken ;) \n \nEven een samenvatting als je het goed vindt.\n1.Door de update KB925902 deed de PC niets meer.\n2.Daarna systeemherstel gedaan,maar omdat de PC niet wilde afsluiten,een harde stop gedaan.\n3.Door de harde stop wilde de PC niet meer opstarten.\n4.Onderweg gemerkt dat de XP cd niet wilde opstarten,omdat de bootvolgorde niet goed stond.\n5.toen chkdsk /r gedraaid,met als gevolg dat de boel weer draait.\n \nKlopt het zo een beetje?\n \nGreetz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...