Anoniem2 Geplaatst: 8 april 2007 Delen Geplaatst: 8 april 2007 Hallo allemaal, \r\nHoe gaat het in de Nederlanden. Ik denk goed want ik hoor helemaal geen berichten,\r\nMaar goed daar bekl ik dus niet voor. \r\n\r\nIk heb een dus danig probleem waar ik helemaal niet meer mee uit de voeten kan. En hoop op jullie expertize te rekenen;) \r\n\r\n\r\nIk had Windows Vista Home Premium op mijn systeem staan:\r\n\r\nSysteem:\r\nAsus P4P 800 (mainboard)\r\nCeleron 2.66 GHz\r\n4 x 512 MB DDR Twinmos memory (2GB dus)\r\nAsus GT 6000 256 MB (videocard)\r\nCreative Audigy LS (Soundcard)\r\n1 x opstart schijf 40 GB\r\n1 x RAID schijf 120 GB\r\n1 x RAID schijf 160 GB\r\n\r\nNadat ik met Eraser de hele opstart schijf heb gewist. Wilde ik\r\nopnieuw Windows XP Pro erop zetten omdat onder Windows Vista Home\r\nPremium mijn geluidskaart niet word ondersteund. Dus maar weer terug\r\nnaar XP.\r\nWindows schijf erin, opstarten vanaf cd-rom geen enkel probleem.\r\nNadat hij de setup bestanden kopieert naar de opstart schijf, wordt er\r\nvervolgens een melding gegeven dat de computer opnieuw moet opstarten.\r\n\r\nAls dit gebeurd is, dan komt het Windows logo van XP met het bekende\r\nlopende balkje.\r\nHet balkje gaat ongeveer 2 keer door daarna staat hij stil en doet\r\nvervolgens helemaal niks meer. Wat ik ook doe, opnieuw opstarten of\r\nhelemaal overnieuw beginnen van formateren af aan. Niets helpt , elke\r\nkeer weer hetzelfde, balkje en na 2x keer staat hij stil.\r\n\r\nIk heb intussen al gekeken of ik andere Windows versies op de schijf\r\nkon zetten. Ik had natuurlijk nog 98 en 2000 liggen, deze laten zich\r\nprima installeren. Zelf nog weer geprobeerd om Vista te installen en\r\ndat werkte ook prima.\r\n\r\nNu heb ik verschillende versies van Windows XP (Engelstalig, Nederrlandstalig)\r\nliggen, deze heb ik allemaal stuk voor stuk geprobeerd. Maar geen\r\nenkele doorloopt het balkje. En gaat verder met de installatie procedure.\r\n\r\nHeeft iemand enig idee wat hier aan de hand is. Want ik ben zo\r\nlangzamerhand een beetje uitgedacht over wat dit probleem veroorzaakt.\r\n\r\nBij voorbaat hartelijk dank Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2007 [QUOTE]Nadat ik met Eraser de hele opstart schijf heb gewist. [/QUOTE]\r\nIk begrijp dat jij de hele schijf hebt gewist,maar ik heb mijn antwoord wat algemener gehouden,i.v.m. mensen die onder andere omstandigheden,met dit zelfde probleem zitten.\r\nVerder weet ik ook niet,of Eraser de MBR wist.\r\n\r\nDe problemen onstaan vanwege het feit,dat [U]eerst[/U] de bootloader moet worden aangepast [U]voordat[/U] Vista wordt verwijderd.\r\n\r\nDit is te doen met VistaBootPro.\r\n[url]http://www.vistabootpro.org/[/url]\r\n\r\nVista schrijft,i.v.m. de bootloader,in tegenstelling tot XP,informatie in de MBR en dat kan tot het soort problemen leiden waar je nu mee zit.\r\n\r\nEr lijkt,door allerlei reaties op dit soort problemen,geen eenduidige oplossing voor te zijn.\r\n\r\nSoms is het formatteren van de partitie,waar Vista op heeft gestaan,voldoende.Dan weer heeft een FIXMBR in de herstelconsole,het probleem opgelost.\r\n\r\nUitleg van de herstelconsole.\r\n[url]http://support.microsoft.com/kb/314058/nl[/url]\r\n\r\nMaar het kan ook zijn,dat je tijdens de installatie van XP [U]eerst[/U] de onderhavige partitie moet verwijderen en dan weer opnieuw aanmaken.\r\n\r\nMocht dit laatste ook niet helpen,dan dienen [U]alle[/U] partities op de schijf verwijderd te worden,om vervolgens de schijf opnieuw weer in te delen.\r\nHet verwijderen van alle partities,kan soms erg lastig zijn i.v.m. de data die daar op staat.\r\n\r\nEen workaround kan dan misschien zijn.Vista er weer terug op zetten,de bootloader met VistaBootPro aanpassen en dan pas XP er op zetten.\r\n\r\nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2007 Ik heb dat VistabootPRO v3.1 eroop gezet, maar ik snap daar dus helemaal niks van. \r\nHier de uitgebreide status ervan:\r\n\r\nHopelijk dat iemand hier iets van begrijpt en wat ik moet instellen binnen deze VistabootPRO om weer normaal onder XP te kunnen draaien zonder Vista.\r\n\r\nWindows Boot Manager\r\n--------------------\r\nidentifier {bootmgr}\r\ndevice partition=C:\r\ndescription Windows Boot Manager\r\nlocale nl-NL\r\ninherit {globalsettings}\r\ndefault {current}\r\nresumeobject {7117d93f-e439-11db-a733-cc45ff99852c}\r\ndisplayorder {current}\r\ntoolsdisplayorder {memdiag}\r\ntimeout 30\r\n\r\nWindows Boot Loader\r\n-------------------\r\nidentifier {current}\r\ndevice partition=C:\r\npath \\Windows\\system32\\winload.exe\r\ndescription Microsoft Windows Vista\r\nlocale nl-NL\r\ninherit {bootloadersettings}\r\nosdevice partition=C:\r\nsystemroot \\Windows\r\nresumeobject {7117d93f-e439-11db-a733-cc45ff99852c}\r\nnx OptIn\r\ncustom:47000005 301989892\r\n 3\r\n\r\nResume from Hibernate\r\n---------------------\r\nidentifier {7117d93f-e439-11db-a733-cc45ff99852c}\r\ndevice partition=C:\r\npath \\Windows\\system32\\winresume.exe\r\ndescription Windows Resume Application\r\nlocale nl-NL\r\ninherit {resumeloadersettings}\r\nfiledevice partition=C:\r\nfilepath \\hiberfil.sys\r\npae No\r\ndebugoptionenabled No\r\n\r\nWindows Memory Tester\r\n---------------------\r\nidentifier {memdiag}\r\ndevice partition=C:\r\npath \\boot\\memtest.exe\r\ndescription Windows Geheugencontrole\r\nlocale nl-NL\r\ninherit {globalsettings}\r\nbadmemoryaccess Yes\r\ncustom:47000005 301989892\r\n 2\r\n\r\nWindows Legacy OS Loader\r\n------------------------\r\nidentifier {ntldr}\r\ndevice partition=C:\r\npath \\ntldr\r\ndescription Oudere versie van Windows\r\ncustom:47000005 301989892\r\n 6\r\n\r\nEMS Settings\r\n------------\r\nidentifier {emssettings}\r\nbootems Yes\r\n\r\nDebugger Settings\r\n-----------------\r\nidentifier {dbgsettings}\r\ndebugtype Serial\r\ndebugport 1\r\nbaudrate 115200\r\n\r\nRAM Defects\r\n-----------\r\nidentifier {badmemory}\r\n\r\nGlobal Settings\r\n---------------\r\nidentifier {globalsettings}\r\ninherit {dbgsettings}\r\n {emssettings}\r\n {badmemory}\r\n\r\nBoot Loader Settings\r\n--------------------\r\nidentifier {bootloadersettings}\r\ninherit {globalsettings}\r\n\r\nResume Loader Settings\r\n----------------------\r\nidentifier {resumeloadersettings}\r\ninherit {globalsettings} Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen