Ga naar inhoud

medion zeurt om oud werkgeheugen

Aanbevolen berichten

onlangs heb ik nieuw werkgeheugen gekocht,\r\n2X 1GB pc 3200 400Mhz kaartjes.\r\ndeze wou ik in mijn medion pc stoppen alleen start hij de ene keer wel goed op, met beeld, en de andere keer niet, zonder beeld.\r\nals ik echter mijn oude 256mb kaartje er weer instop start hij weer als van ouds op.\r\nmaar ik heb niet 3 dimm sloten om alle drie de kaartjes in te steken. en het is zonde om 1 1 GB kaartje niet te gebruiken.\r\n\r\nkan ik ergens instellen dat hij ook zonder die standaard 256mb opstart zoals het hoort?
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;307373]Bij mij starte de pc gewoon op met de te snelle kaartjes ,maar daarna liepen allerlei prg\'s vast ,en zelfs window\'s begon vast te lopen . Met geheugen van dezelfde snelheid als het oude werkt alles als vanouds.[/QUOTE]\r\n\r\ndat had ik eerst ook met 2X 512Mb kaartjes uit een veel oudere pc die ik toen geupgrade had omdat de video kaart kapot was. dus had ik meteen ook maar wat meer werkgeheugen ingeplugt.\r\nlater kreeg ik die medion, en die starte gewoon op met het geheugen. maar naar een uur ofzo liep deze muur vast.\r\n\r\ndus heb ik nu maar nieuw werkgeheugen gekocht.\r\nmaar het probleem is aleen maar erger geworden.\r\n\r\n[QUOTE=Intel 3000;307378]Klop. Als je geluk heb draait hij de snellheid terug, maar soms geeft het gewoon problemen. Is er geen biosupdate ??[/QUOTE]\r\n\r\nik kan er zo niet een vinden.\r\nmsi is ook een erg onoverzichtelijke site.\r\nmaar omdat het een medion pc is, zul je de updates vast wel niet zo makelijk kunnen vinden.\r\n\r\nis er ook een manier dat ik zelf de snelheid naar beneden draai, naar 333MHz ofzo?\r\nals zou hij gewoon 400MHz aan moeten kunnen.\r\n\r\n\r\nen nu heb ik nog een bij komend probleem.\r\nhij detecteerd mijn onboard geluidskaart niet meer, naar een verse instalatie van windows.
Link naar reactie
[QUOTE=Intel 3000;307470]Je kan Als je geluk hebt, het in de bios Instellen.[/QUOTE]\r\n\r\nen waar in het bios zou ik dit dan kunnen vinden?\r\n\r\n-------\r\nbtw, everest zegt dat mijn bios 2 jaar of ouder is (klopt ook wel want hij komt uit 2002). maar ik kan geen update vinden.\r\nbehalve dan via 1 of andere site waar ik voor 30 euro voor moet betalen. of via msi site.\r\nmaar daar bestaat hij niet, en vind die live update geen upgrades.\r\n\r\ninfo;\r\nMoederboard: MSI MS-6701 (Medion OEM)\r\nBIOS Type: Award \r\nChipset: SiS 648 rev 2 \r\n\r\nzou iemand een link hier kunnen zetten waar ik een bios update kan vinden voor mijn moederboard?
Link naar reactie
[QUOTE=Intel 3000;307530]Op del drukken tijdens het opstarten.\r\n\r\nMaar je moet ergelijk verder nix veranderen. door instellingen in de bios kan je je hele computer mollen[/QUOTE]\r\n\r\nik weet wel hoe ik in het bios kom enzo.\r\nmaar ik vroeg in welk menu ik dit kon instellen.\r\n\r\nen ik weet dat ik hiermee een pc kan mollen.\r\n\r\nen nog iemand een id waar ik updates kan vinden voor mijn bios?
Link naar reactie
ik heb ook gekeken en en vond het moeilijk om een bios update te vinden, er schijnt uit verhalen wat ik gelezen heb wel 1 bios update uitgekomen te zijn maar dit was meer een grote update voor de hardeschijf. Ik kon hem niet zo 1 2 3 downloaden maar misschien dat je bij [URL]http://www.medion.com/nl/[/URL] hem kan downloaden onder de afdeling stuurprogramma\'s en updates.\nVeel succes ermee.
Link naar reactie
[QUOTE=cuizenier;307910]Vooralsnog.\r\n\r\nMedion PC\'s hebben hun BIOS-instellingen gelockt.\r\n\r\nDus de instellingen zijn [U][B]zeer[/B][/U] beperkt,over klokken,vergeet het maar.[/QUOTE]\r\n\r\nok ik heb de bios update binne\r\nen in de readme staat dat ik de pc overnieuw moet opstarten met de applicatie en support cd in de cd-rom drive.\r\n(bios bestand staat op C:)\r\ndan moet ik opstarten vanaf cd-rom doen\r\ndan ms-dospromt\r\nen dan moet ik op een of andere manier op C:\\> zien ze komenn\r\nwant hij staat standaar op A:\\>.\r\nheb probleem echter is alles wat ik invoer om op C terecht te komen lukt niet, ik heb alle codes gebruikt die ik weet maar kan niet op C komen.\r\nik moet C:\\Medion\\md5000.bat zien te openen wat als je de readme file leest heel makelijk zou zijn.\r\n\r\niemand een idee hoe ik toch op C kom?\r\nzodat ik mijn bios kan updaten?\r\n\r\nps. Mijn Reten bestanden zijn allang kapot, vorige eigenaar heeft deze per ongeluk verwijdert
Link naar reactie
Volgens mij ,moet je zo te werk gaan (tenminste voor mijn mobo MS 7091)\r\n\r\n1) Op het bios-progje dubbelklik hierop,wijzig de folder naar E:\\ en klik op Extract.\r\nOp mijn E-schijf staat Recovery. bij jou misschien rette ?\r\n\r\n2) Start op met de App.&supp. CD/dvd rom erin.\r\n\r\n3) Kies \"start van CD-rom in het Windows opstartmenu, druk op Enter en meteen op F5 binnen 1 minuut.\r\n\r\n4) Typ nu C: en druk op Enter.\r\n\r\n5) Typ nu AUTOEXEC.BAT en druk op Enter.\r\nDe BIOS update wordt nu uitgevoert.\r\n\r\n6) Als de update klaar is,start je opnieuw op.\r\n\r\n7) Tijdens de start druk le op de Del-toets om in de BIOS te geraken..\r\n\r\n8) Selecteer \"Load Optimized Defaults \"en druk op Enter, en dan op Y om dit te bevestigen.\r\n\r\n9) Druk op F 10 en dan op de Y-toets om dit te verlaten.\r\nNu zal je PC weer gewoon opstarten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...