Anoniem2 Geplaatst: 7 april 2007 Delen Geplaatst: 7 april 2007 Voor iemand in mijn familiekring:\n\nBetreft de te ontvangen email in Outlook Express onder IE7. Email kan wel worden verzonden, maar niet ontvangen. Het rare doet zich voor als we via IE naar de webmail gaan van de provider... we belanden in het overzicht van Mijn Computer, op de lokale PC dus.\nNu hebben we hetzelfde gedaan onder Firefox en dan kunnen we wel de mail bekijken bij de provider, maar niet binnenhalen.\nHet probleem ligt dus in IE7. Welke instelling staat er bij ons niet goed. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2007 Kijk van het betreffende account de instellingen eens na.Extra > Accounts > Email > Account selecteren > Eigenschappen en dan Tabblad Server.\r\n\r\nKijk hier de POP3 instelling na.De SMTP is voor uitgaande mail.\r\n\r\nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2007 Ik zit nu niet bij die computer, maar uitgaande mail is het probleem niet Wanderer... Het gaat juist om de inkomende mail en het niet kunnen inloggen bij webmail... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2007 [quote]Kijk hier de POP3 instelling na[/QUOTE]\nIk zei dus ook,kijk de POP3 na en gaf alleen ter info aan dat de SMTP voor de uitgaande mail is ;) \n \nMisschien is het wel mogelijk,dat je middels die POP3 instelling,naar de eigen PC verwezen wordt? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2007 Okay... thanks. Het familielid leest mee naar reacties hier en zal ik morgen vragen naar de bevindingen.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2007 Inmiddels heb ik bericht gehad...\nHet volgende is ondernomen.\n\nDe POP3 instellingen waren okay.\nDe standaard instellingen van IE (7) zijn hersteld, maar dat had niet tot resultaat dat de mail kon worden ontvangen.\nVerder is Outlook Express opnieuw geïnstalleerd. Ook geen verbetering.\n\nOverigens... de provider is @home.\n\nIemand nog ideeën? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2007 Probeer het eens met een andere email client zodat je niet afhankelijk bent van IE instellingen.\nDan weet je in ieder geval of het daarmee te maken heeft of niet.\n\n[URL=\"http://www.mozilla-europe.org/nl/products/thunderbird/\"]Mozilla Thunderbird[/URL] is b.v. een goede keuze. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2007 Het heeft met IE temaken Ed volgens mij. Als ik op die PC naar de webmail ga (van het familielid), wordt teruggeredigeerd naar de eigen PC.\nAls ik op die PC probeer mijn eigen site te benaderen bij dezelfde provider maar uiteraard een ander account, dan wordt er ook teruggeredigeerd naar de PC....\nAls ik met Firefox op die PC ga werken kan ik wél de webmail benaderen, maar niet binnenhalen en kan ik ook gewoon op mijn webruimte.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2007 Hernoem je HOSTS file eens en zet er een lege voor in de plaats. Het lijkt erop dat er een entry in dat bestand is die het adres van de POP3 server redigeerd naar 127.0.0.1 (Localhost) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2007 Wanderer en Ed bedankt voor het reageren. Het probleem lijkt te zijn opgelost.\nVanmorgen is Outlook Express opgestart en was er geen verandering merkbaar. Vanavond - eigenlijk tegen beter weten in - nog eens geprobeerd en jawél... de post werd gewoon binnengehaald...\n\nHet is ons een raadsel wat er nu precies is gebeurd, maar de mail kan nu dus weer worden binnengehaald.\n\n(de laatste optie van jou Ed heb ik niet meer doorgegeven, maar dat had inderdaad ook nog fout kunnen zitten daar...)\n\nNamens het familielid: bedankt! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen