Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

online vind ik steeds vaker leuke berichten in pdf formaat en een beetje rondzoeken op internet leverde ook behoorlijk wat Nederlandstalige boeken als e-book uitgave op, zelfs veel gratis boeken!\r\n\r\nOm dit nu te gaan lezen op mijn pc is toch niet echt mijn idee van een leuk boek lezen dus ik ging wat rondkijken voor een reader. Volgens Dixons is het enige wat zij hiervoor hebben een PDA vanaf 329 Euro, maar dat is toch echt boven mijn budget! \r\n\r\nZoekend op marktplaats kwam ik veel goedkopere versies hiervan tegen, maar toch blijft de prijs zeer hoog. Mi komt dit ook doordat het hier niet alleen een reader is maar dat het apparaat véél meer functies bied (die ik dus niet zoek).\r\n\r\nOok is mij onduidelijk wat de specificaties zijn waaraan zo\'n apparaat moet voldoen om voor mijn doel geschikt te zijn. USB aansluiting waarschijnlijk voor informatie overdracht, maar zit er nu al een soort acrobat reader programma op (mi is dit zo en verschilt dit per merk, maar wat nou het beste is...ik heb geen idee)\r\n\r\nKan iemand mij hierbij helpen? Eigenlijk zoek ik dus de goedkoopste oplossing die voldoende geschikt is om te doen wat ik wil: e-books lezen in de huiskamer.
Link naar reactie
[QUOTE=Intel 3000;307134]Op Een PDA Lijkt mij dat ook niet echt fijn lezen. zo klein scherm\r\n\r\nAls je een lezerprinter koopt voor 130 euro. bespaar je veel geld. en dan heb je het gewoon op papier[/QUOTE]\r\n\r\nlezerprinter? bedoel je een laserprinter? hmm alles uitprinten lijkt me toch niet zo handig, juist het gemak van niet met blaadjes hoeven te werken leek me erg handig, maar inderdaad een schermpje kan klein zijn, hangt dus ook af van welk medium het meest geschikt is.
Link naar reactie
die schermpjes Zijn echt klein. gewoon te klein: je zult denk ik goe aan Nootboek vast zitten : \n\nDeze : [url]http://www.mycom.nl/Products/View/ASUS_R2H_BH077T__Europe_maps/129752.aspx[/url]\n\nOf :[url]http://www.mycom.nl/Products/View/ASUS_R2H_BH077T__Europe_maps/129752.aspx[/url]\n\nWaarschijnlijk zijn de online wel goedkoper
Link naar reactie
bedankt voor je antwoorden Intel, maar een notebook lijkt me weer te groot en zal mi nog duurder uitpakken (een notebook kan tenslotte meer). \r\n\r\nzijn er mensen die ervaring hebben met het lezen van e-books op een pda of een specifieke e-book reader? op engelstalige sites lees ik soms goede, soms slechte kritieken en het duizelt me wat types betreft, vooral omdat ik geen idee heb wat er op dit moment betaalbaar is op marktplaats.nl of zo (ca 50 euro lijkt me een schappelijke prijs)\r\n\r\nik zoek iets wat makkelijk met usb te uploaden is.
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;307337]Je hebt maar 50 euro over voor iets dat in ieder geval een flink LCD schem moet hebben. Denk niet dat dat gaat lukken.[/QUOTE]\r\n\r\nop marktplaats worden oudjes voor die prijs aangeboden, dat het dan een kleiner schermpje is neem ik dan voor lief ;o) alleen worden er veel verschillende aangeboden dus ik hoopte op een beetje kennis hier, alleen afkraken en verwijzen naar andere opties heb ik weinig aan. Iemand zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: vind kleuren en/of zwart/wit een betere optie, palm of een ander systeem voor lezen van pdf wel of niet geschikt, plus en minpunten van bepaalde systemen, hoeveel geheugen is een beetje aardig (opnieuw: hoeft niet top van de markt te zijn, anders nam ik wel een ander bedrag voor de aanschaf: dit gaat echt om een eerste kennismaking).\r\n\r\nZo heb ik nu over de sony Clie gezien, de Palm m100 (10 euro), de Palm III (20 euro) maar ook de Palm V (20 euro), en zelfs een speciaal e-book reader: Hiebook gelezen. Dus opties te over, zelfs voor ver onder de 50 euro..maar, wat koop je daarvoor, da\'s dus de vraag aan mensen mét ervaring hierover. De pda\'s zijn mi genoeg verkocht om aan te mogen nemen dat sommige mensen er toch wel iets in zien. \r\n\r\naan Intel: uitprinten is echt geen optie, kom je bij een boek van 500 pagina\'s toch op aardige kosten per boek en het gaat me hier om boekén niet één boek, die koop ik toch wel als ik dat wil, mijn boekenkast puilt inmiddels uit ;o) losbladig is dan super onhandig.
Link naar reactie
[QUOTE=Intel 3000;307448]U wou advies : Mijn?ons? advies is begin niet aan een pda om boeken te lezen.\r\n\r\nHeel simpel[/QUOTE]\r\n\r\ntja dat jij een tegenstander bent van gebruik van pda\'s was me inmiddels wel duidelijk. bedankt voor deze non informatie :o)\r\ninmiddels heb ik info gekregen van gebruikers van pda\'s die wat meer praktische informatie geven, moest hiervoor wel naar een ander forum want blijkbaar gaat dit de computer idee te boven. helaas :(
Link naar reactie
[QUOTE=Chimera;307603]dat hoeft niet\r\n\r\nsommige PDA\'S zijn zo klein van scherm dat het gewoon niet leest.[/QUOTE]\r\n\r\nklopt, die info kreeg ik dus op het andere forum ook. inclusief de opmerking dat ik voor mijn doeleinden blijkbaar het beste kan kijken naar uitbreidbare pda\'s (types werden genoemd en zijn redelijk geprijst) om daar de pdf\'s op te zetten. \r\n\r\nnatuurlijk zullen véél van de goedkope pda\'s niet geschikt zijn en dat was nu juist de reden van mijn vraag, ik wil niet eerst 10x (overdrachtelijk bedoeld) een goedkoop alternatief kopen waarvan dan na aanschaf weer blijkt dat het niets is, maar om nu per definitie nee te zeggen lijkt me ook weer een grote stap. Gezien de reacties op het andere forum zijn er genoeg enthousiaste gebruikers die mijn reden om het te willen kopen helemaal niet zo\'n gek idee vinden ;)\r\n\r\nIk denk dat het ook wel afhangt van wat je er bij in gedachten hebt, als ik me instel op een klein scherm en geen echte vervanger van een boek zoek, maar meer een electronische vervanging ...wie weet bevalt het dan wel. In ieder geval ga ik nu zoeken naar de opgegeven modellen en heb nu een duidelijker beeld van wat ik wil.\r\n\r\nnogmaals, uitprinten of een notebook aanschaffen (zit je toch weer vast aan hetzelfde als op een pc toch? alleen nu op schoot) is voor mij gewoon geen optie, dan is gewoon toch maar die pdf\'jes lezen op mijn gewone pc een beter idee: maar dat wilde ik nu net niet :P\r\n\r\nbedankt in ieder geval voor het meedenken :)
Link naar reactie
[QUOTE=Number One;307611]klopt, die info kreeg ik dus op het andere forum ook. inclusief de opmerking dat ik voor mijn doeleinden blijkbaar het beste kan kijken naar uitbreidbare pda\'s (types werden genoemd en zijn redelijk geprijst) om daar de pdf\'s op te zetten. \r\n\r\nnatuurlijk zullen véél van de goedkope pda\'s niet geschikt zijn en dat was nu juist de reden van mijn vraag, ik wil niet eerst 10x (overdrachtelijk bedoeld) een goedkoop alternatief kopen waarvan dan na aanschaf weer blijkt dat het niets is, maar om nu per definitie nee te zeggen lijkt me ook weer een grote stap. Gezien de reacties op het andere forum zijn er genoeg enthousiaste gebruikers die mijn reden om het te willen kopen helemaal niet zo\'n gek idee vinden ;)\r\n\r\nIk denk dat het ook wel afhangt van wat je er bij in gedachten hebt, als ik me instel op een klein scherm en geen echte vervanger van een boek zoek, maar meer een electronische vervanging ...wie weet bevalt het dan wel. In ieder geval ga ik nu zoeken naar de opgegeven modellen en heb nu een duidelijker beeld van wat ik wil.\r\n\r\nnogmaals, uitprinten of een notebook aanschaffen (zit je toch weer vast aan hetzelfde als op een pc toch? alleen nu op schoot) is voor mij gewoon geen optie, dan is gewoon toch maar die pdf\'jes lezen op mijn gewone pc een beter idee: maar dat wilde ik nu net niet :P\r\n\r\nbedankt in ieder geval voor het meedenken :)[/QUOTE]\r\n\r\nDat is precies wat ik zij : PDA niet aan beginnen
Link naar reactie
[QUOTE=Intel 3000;307617]Dat is precies wat ik zij : PDA niet aan beginnen[/QUOTE]\r\n\r\nblijf maar lekker spammen mr Intel maar LEES dan ook eens wat ik schrijf!! \r\nJe quote mijn berichten maar begrijpt het niet eens *zucht*.\r\n\r\nJouw antwoorden slaan nergens op en zijn nutteloos, je info geeft aan dat je 13 bent dus het lijkt me uitgesloten dat je van alles al superveel afweet en aan het aantal berichten dat je hier gepost hebt en te zien aan de manier waarop je dat hier doet zie je gewoon je naam graag vermeld...dus: stop aub, ik heb hier geen behoeft aan! \r\n\r\naan Bram: goede informatie, bedankt :)
Link naar reactie
het moet je (U bent u niet waard volgensmij) nu wel duidelijk zijn dat een PDA een minder handige oplossing is. en ik heb al 2 jaar intensiefe ervaring met computers (geen PDA\'s dat geef ik toe) dus ik denk dat ik wel meer weet als vele andere Op dit forum. maar dit topic Zal ik mij niet meer vertonen. \n\nGelukkig zijn ze bij tweakers.net veel vriendelijker. je doet ook wel erg graag moeite om mijn hele \'biografie\' door te spitten. en u staat natuurlijk nu op mijn negeer lijsje !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...