Anoniem2 Geplaatst: 6 april 2007 Delen Geplaatst: 6 april 2007 Hallo.\r\nIk wil XP opnieuw installeren op een laptop, alleen is de dvd-speler daarvan kapot. Is er een andere manier om Windows te installeren? Ik heb wel de cd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2007 Voor reparatie- of upgrade/update setup, zonder formatteren, ken ik wel een paar maniertjes; wil je eerst formatteren dan weet ik niets maar ik zou dat niet willen want dan moet je opnieuw een nummer aanvragen bij Microsoft.\r\n\r\nWat ik wel deed/doe is, met behulp van een andere computer een copie van de CD eerst op schijf te zetten en vervolgens via een crosskabel of netwerk òf als GEZIPTE MAP middels een Messenger (zal erg langzaam gaan en bij een storinkje herbeginnen) zoals MSN of Skype naar de bedoelde computer toe te sturen; nog een mogelijkheid: gezipte map opladen bij een upload-site, er bestaan er verscheidene zoals MailBigFile en Yousendit. Je vult er een e-mail-adres bij in en de bestemmeling krijgt een automatisch bericht met een link om binnen weinig dagen de file te downloaden.\r\n\r\nDenk er goed om dat in de te gebruiken computers in Map Opties van Verkenner de instellingen (stuk of 3 regels meen ik) zo staan dat GEEN ENKEL bestand wordt verborgen en ALLES getoond want wat je niet ziet dat krijg je niet en zonder geheime/systeem-bestanden is de copie incompleet en gaat de boel fout.\r\n\r\nStaat het (uitgepakt) copie-bestand eenmaal op een veilige plek op je schijf, dan zoek je die copie op in Verkenner, opent de map, klikt op \"setup\" en je kiest Installeren en reparatie/upgrade (2 woorden voor hetzelfde, in Home en Pro).\r\n\r\nInstallatie-verfrissen op zo\'n manier loopt trouwens aardig wat sneller dan van CD. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2007 Er is 1 probleem , nl dat ik niet meer in Windows kom, en dus ook niet in de verkenner. Het gaat om een compleet nieuwe installatie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2007 Ik denk dat er weinig anders opzit dan een nieuwe DVD speler erin te (laten) zetten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2007 Wat gaat dat ongeveer kosten? \nZou een externe dvd-drive ook lukken? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen