Ga naar inhoud

Twee schijven samenvoegen tot één

Aanbevolen berichten

Mijn harde schijf is verdeeld in een C en in een D schijf.\r\nEn ik wil deze beide schijven graag samenvoegen tot één C schijf.\r\nAlle bestanden op D zijn niet zo belangrijk, maar is het wel mogelijk om de data op de C schijf wel gewoon te bewaren?\r\nEn hoe doe ik dit dan?\r\nOp internet zijn wel betaalde programma\'s te vinden, maar dat is toch een beetje zonde voor één keer.\r\nHet kan toch ook gewoon ergens in schijfbeheer?\r\nMaar hoe???:neutral:
Link naar reactie
Er is altijd een gevaar dat de data op C: bij het herpartitioneren verloren gaat, dus ik zou het niet zomaar proberen zonder eerst een backup van de belangrijke bestanden op C: gemaakt te hebben.\r\n\r\nWaarom wil je trouwens beide partities samenvoegen? Het is altijd handig een tweede partitie te hebben. Als de reden is dat de C: schijf volloopt, dan kun je misschien beter kijken hoe je bestanden van C: kunt verplaatsen naar D:
Link naar reactie
ik heb zelf partition magic 8 hiervoor gebruikt. gewoon met het programma partiotie d verwijderen, dan c hersizen, van c gaat er dan geen data verloren.\r\n\r\n\r\n\r\nEr is een heeeeeeeeeeeel kleinde kans dat het programma een error krijgt ofzo en dat de data op c verloren gaat, dus wel even belangrijke data backuppen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...