Anoniem2 Geplaatst: 5 april 2007 Delen Geplaatst: 5 april 2007 ik heb 2 partitie\'s.\r\nop \"F\" staat xp enz.\r\nOp \"C\" staat niks.\r\n\r\nAls ik de pc opstart komt er een boot menu voor 2 xp systemen. (heb er dus maar 1)\r\nPartitie C is helemaal leeg volgens mij.\r\nIk kan C ook niet formatteren want dan krijg ik een foutmelding.\r\n\r\nHoe krijg ik partitie C geformatteerd en uit het boot menu? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2007 In C: staat altijd wel IETS, anders loopt de computer niet. Zet eens bij \"MapOpties\" van Verkenner de vinkjes goed zodat ALLE bestanden worden getoond en NIETS verborgen, hoe geheim of bijzonder ook. \nFormatteren kan waarschijnlijk alleen middels een speciaal floppie of een bijzondere CD maar ik zou dat NIET doen want er werkt meteen dan niets meer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2007 Op de C partitie staan minimaal de opstartbestanden NTLDR,NTDETECT.COM en de BOOT.INI\r\n\r\nMisschien wil je even aangeven welke bestanden er nog meer op C: staan?\r\n\r\nIn de boot.ini staat de bootloader die je te zien krijgt.\r\n[QUOTE]Hoe krijg ik partitie C geformatteerd en uit het boot menu?[/QUOTE]\r\nDe C partitie formatteren gaat dus niet i.v.m. de opstartbestanden,tenzij je die tijdelijk weet te verplaatsen en na het formatteren weer terug zet.\r\n\r\nOm C uit het bootmenu te krijgen moet er,of een regel gewist worden,of de tijd op 0 (nul) gezet worden.\r\n\r\nKies voor dat laatste zou ik zeggen,want als je de verkeerde regel wist,start de PC niet meer op ;) \r\n\r\nNu nog een vraag,waarom wil je die C partite eigenlijk formatteren?\r\n\r\nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2007 ik heb op de \"F\" xp staan. op \"\"C\" stond xp en daar heb ik gewoon alles gedelete. ook de onzichtbare bestanden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2007 [QUOTE]ik heb op de \"F\" xp staan. [/QUOTE]\nDit begrijp ik.\n[QUOTE] op \"\"C\" stond xp en daar heb ik gewoon alles gedelete. ook de onzichtbare bestanden.[/QUOTE]\nEr wordt standaard van de (actieve) C partitie opgestart en daar worden ook de opstartbestanden geplaatst.\n \nOmdat je een bootloader krijgt met die 2 mogelijkheden,kan het haast niet anders zijn dat die bestanden toch echt op de C partitie staan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2007 dus die kan ik niet formatteren. of wijzigen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2007 Wel als je je pc vanaf een diskette of CD opstart. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen