Ga naar inhoud

12cm fan van oude voeding gebruiken als casefan

Aanbevolen berichten

Ik heb er nog een oude voeding liggen. In deze voeding zit een 12cm fan. Mijn vraag is simpel: Hoe kan ik deze oude fan van de voeding gebruiken als casefan? Hoe ik hem moet vast maken en uit de voeding moet halen, dat heb ik al bedacht.\r\nMijn hoe ik dat ding stroom moet geven. Handig zou zijn als iemand hier weet hoe ik hem op of de case fan aansluitng van mijn moederbord kan aansluiten of een 4-Pins Moles stekker.\r\nHet warme weer komt er aan en ik vrees dat de airflow in mijn kast zo is dat hier het een ander overhit kan raken. Het bangst ben ik voor de videokaart.
Link naar reactie
Een extra fan die alleen maar volle mep hoeft te draaien sluit je het beste aan op het \"dikke\" 12V circuit; bij de voedingen die ik totnogtoe zag zijn dat (op een schijfstekkertje) de dikke gele en direct aanliggende zwarte draad; de gele is dan plus dus daarop komt de rode van de ventilator.\r\n\r\nOp de voeding zit gewoonlijk ook ergens een sticker met het kleurenschema.\r\n\r\nDat \"dikke\" 12V-circuit pakken omdat op de andere lijnen anders gauw overbelasting kan ontstaan.\r\n\r\nIn de computerwinkel is wel een verloopje, tussenstekker op de schijfstekker met een 2-polig contrastekkertje op een zijlijntje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...