Anoniem2 Geplaatst: 5 april 2007 Delen Geplaatst: 5 april 2007 Goedemiddag,\r\n\r\nIk ben opzoek naar een notebook voor video bewerking en ik wil er ongeveer 800euro aan uitgeven. Wat zou ik dan het beste kunnen kopen, prijs kwaliteit dan. Er werd me een duo core 2 aangeraden, ruimt 1000mb geheugen en een schrijf met 7200rpm maar is het ook mogelijk met \'goedkopere\' systemen. Ik heb gezocht op deze specificaties en dan kom ik al ruim over de 1000 euro uit.\r\n\r\nWie kan me helpen en de juiste richting uit sturen.\r\n\r\nAlvast bedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2007 Tja videobewerking vraagt nu eenmaal een zware processor EN een goede grafischekaart En genoeg geheugen. Ik denk dan ook dat €800.- niet genoeg is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2007 Met iedere moderne computer kun je video bewerken .\nEen zware processor is helemaal niet nodig ,en wat voor videokaart er in zit is al helemaal niet belangrijk.\nWaar haal je zulke onzin vandaan.\nEen snelle harddisk is belangrijk ,en 1 gig geheugen is ruim voldoende.\nAl is de komputer nog zo langzaam ,dan gaat alleen het bewerken minder vlot ,en duurt het laten zien van de previeuw wat langer ,en zal het renderen wat langer duren ,maar voor het uiteindelijke resultaat maakt het helemaal niks uit.\nMet een simpele pent 3 van 800mhz ,en slechts 512 mb geheugen en de simpelste standaart videokaar kun je normaal video bewerken ,zelfs met een semiproffesioneel prg. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2007 Een dual core processor versnelt het videobewerkingsproces aanzienlijk en daarmee verklein je de kans op fouten tijdens het proces ook aanzienlijk, dus da\'s wel degelijk aan te raden.\r\n\r\nEen zware videokaart is onzin, aangezien het videobewerkingsproces volledig door de CPU afgehandeld wordt. Een flinke hoeveelheid intern geheugen is wel aan te raden (1024MB) en een redelijk grote HDD is ook niet verkeerd.\r\n\r\nCheck bijv. deze Asus met Turion64 dual core processor, ik raad mensen meestal Asus aan vanwege de 2 jaar garantie die standaard is bij dit merk.\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/producteninfo.php?productid=027022[/url] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen