Anoniem2 Geplaatst: 4 april 2007 Delen Geplaatst: 4 april 2007 Hallo mensen\r\n\r\nIk wil twee huizen met elkaar verbinden en daarover data gaan verzenden, nu heb ik gehoort dat je hiervoor een bridge nodig hebt.\r\nDeze huizen staan honderd meter van elkaar af wat is nu een goede bridge hiervoor.\r\n\r\nGroet, Max Alleblas Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2007 Ze zeggen dat senao wel een goed merk is, heeft tot max 400 mWatt vermogen/26dB ;) maar met een linksys moet het ook wel gaan. Zorg in iedergeval wel dat er afschroefbare antennes op zitten: dan kun je als het net niet werkt gewoon een paar richt antennes monteren.\n(ik gebruik zelf 2x de senao ecb-3220 in bridge mode met diverse antennes van 8 tot 24 dB ;) (dus ik zou met korte kabel een vermogen van wel 50 WATT kunnen halen :) echter kun je het vermogen wel terug schroeven, anders is mag het namelijk niet) en twee keer de belkin f5d7230 als ap&wds met parabool schotel (zitten vaste antennes \"NOG\" op) ) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2007 en hoeveel gaat dat ongeveer kosten \r\nnog bedankt voor de reactie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2007 Die belkins waren in de aanbieding bij m*d*a-mar*t voor 37 euro\nEn die senao \'s waren iets van 129 euro per stuk. \nMag de link niet plaatsen, maar het is www en dan pager en dan shop en dan punt nl en kijk dan eens bij engenius en shop ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2007 Je kan ook een pringels blik ombouwen tot antenen. schijnt goed te werken.\n\nIk ga er zelf mee experimenteren. maar het schijnt het bereik te verdubbelen of zo. wel Zend hij dan maar uit in een hoek van 30 graden Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2007 [QUOTE=Intel 3000;306958]Je kan ook een pringels blik ombouwen tot antenen. schijnt goed te werken.\r\n\r\nIk ga er zelf mee experimenteren. maar het schijnt het bereik te verdubbelen of zo. wel Zend hij dan maar uit in een hoek van 30 graden[/QUOTE]\r\n\r\nHeb je wat meer info;) linkje ofzo? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2007 niet echt een link je probeer maar eens te googlen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2007 Probeer anders een 8dBi biquad : [url]www.pe2er.nl[/url] of een 8dBi omni :) Daar staat dus een uitgebreide bouw beschrijving. Kijk anders ook eens op [url]www.wirelessnederland.nl[/url] en dan op het forum ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2007 [QUOTE=NickDell;306970]Heb je wat meer info;) linkje ofzo?[/QUOTE]Zie de laatste Computer Idee, blz 74! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2007 Pringels blik is eigenlijk te klein: je moet een grotere diameter hebben, wil je nog wat winst behalen.\nBij de biquad heb je dus 4x zoveel vermogen en je bereik is 2x zo groot (met een openingshoek van 60 graden :) Mits goed gemaakt natuurlijk ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2007 bedankt voor de reacties maar die aanbieding van belkin of die daaronder op welke site is dat te vinden Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2007 Gewoon even goed lezen dat bericht van mij ;) die belkins stonden in zo\'n huis aan huis blad van de M*D*AMARKT en die andere link: kijk maar goed naar de tekst en doe presies zoals ik zei ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen