Ga naar inhoud

welke linux gebruiken

Aanbevolen berichten

eeyy,\r\n\r\nik wil dus Linux op me pc instaleren omdat ik toch niet meer dan muziek luisteren,internetten,msnen,downloaden erop doe.\r\nik heb nog best een goede pc amd sempron 2800 ofzo.\r\n80 gb hardeschijf\r\n512 mb geheugen\r\n\r\nEn nu is dan ook me vraag welke linux is het beste voor mij en het is mischien ook nog handig als er een windows emulator ofzo ij zit dat ik sommige programmas toch nog kan draaien...
Link naar reactie
Oke ik ubuntu geinstlaeerd en heel wat oplossingen geprobeert maar ik begrijp nog steeds niet hoe ik me schermresolutie kan veranderen want hij springt de hele tijd terug. en hij knippert de hele tijd het beeld op internet en scrollen doet het ook niet al te goed ik zelf denk dat dat dus aan de resolutie en het aantal hertz legt klopt dat? zoja hoe kan ik het veranderen zonee hoe kan ik het wel oplossen ?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
PARDUS is inderdaad leuk (als-ie alle hardware herkent want ik kreeg er, in tegenstelling tot een dikke handvol andere Linuxen, geen geluid mee uit mijn VIA onboard-spul) maar is voor \"beginners\" alléén maar geschikt als je het als ENIGE op een computer stopt, want als je een bestaand Windows erbij wilt behouden moet je kunnen programmeren (\"configureren\" zeggen de Pro\'s dan liever). Trefwoorden: bootloader, dual boot.
Link naar reactie
[QUOTE=eejj;307032]Oke ik ubuntu geinstlaeerd en heel wat oplossingen geprobeert maar ik begrijp nog steeds niet hoe ik me schermresolutie kan veranderen want hij springt de hele tijd terug. en hij knippert de hele tijd het beeld op internet en scrollen doet het ook niet al te goed ik zelf denk dat dat dus aan de resolutie en het aantal hertz legt klopt dat? zoja hoe kan ik het veranderen zonee hoe kan ik het wel oplossen ?[/QUOTE]\r\nHet zou kunnen zijn dat je een videokaart hebt van een merk/type dat onvoldoende door Linux (Ubuntu) wordt ondersteund; als het goed is bestaan daar lijsten van.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...