Anoniem2 Geplaatst: 3 april 2007 Delen Geplaatst: 3 april 2007 eeyy,\r\n\r\nik wil dus Linux op me pc instaleren omdat ik toch niet meer dan muziek luisteren,internetten,msnen,downloaden erop doe.\r\nik heb nog best een goede pc amd sempron 2800 ofzo.\r\n80 gb hardeschijf\r\n512 mb geheugen\r\n\r\nEn nu is dan ook me vraag welke linux is het beste voor mij en het is mischien ook nog handig als er een windows emulator ofzo ij zit dat ik sommige programmas toch nog kan draaien... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2007 Kan Ubutnu, Kubuntu, Edubuntu of Xubuntu proberen.\n[URL=\"http://www.ubuntu.com\"]http://www.ubuntu.com[/URL]\n\nIs zelfs gratis Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2007 weet je ook of er in ubuntu een emulator zit dat ik ook windows programmas kan draaien ? (zoniet weet je wel wat ik daarvoor op ubuntu kan instaleren ? ) \nen zit er brand software op ubuntu voor dvd\'s te branden ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2007 zit er volgens mij niet standaard bij (maar ik heb zelf 6.10 nog niet getest) maar wine moet mogelijk zijn en mischien cedega ook wel\r\n\r\nbrand software is er wel al standaard Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2007 ook dat je vob bestanden en alles kan branden (dus dvd\'s) en iso\'s want die brand ik nogal veel :P Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2007 met K3b kan je alles branden! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2007 oke bedankt ik ga morgen ubuntu op de pc instaleren vanaavond lukt niet meer vanwege backups en alles maken.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2007 Oke ik ubuntu geinstlaeerd en heel wat oplossingen geprobeert maar ik begrijp nog steeds niet hoe ik me schermresolutie kan veranderen want hij springt de hele tijd terug. en hij knippert de hele tijd het beeld op internet en scrollen doet het ook niet al te goed ik zelf denk dat dat dus aan de resolutie en het aantal hertz legt klopt dat? zoja hoe kan ik het veranderen zonee hoe kan ik het wel oplossen ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2007 onder menu systeem > preferences > screenresolution en daarna wel op keep klicken (onder ubuntu GNOME dan, weet het niet voor kubuntu) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2007 Beste EEJJ.\nProbeer eens de linux versie PARDUS \nIs gratis te downloaden en is in het [B]nederlands.[/B]\nZeer geschikt voor beginners.\n\nte dowloaden op: [url]http://www.pardus-linux.nl/[/url]\n\nNL forum: [url]http://forum.pardus-linux.nl/index.php[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2007 PARDUS is inderdaad leuk (als-ie alle hardware herkent want ik kreeg er, in tegenstelling tot een dikke handvol andere Linuxen, geen geluid mee uit mijn VIA onboard-spul) maar is voor \"beginners\" alléén maar geschikt als je het als ENIGE op een computer stopt, want als je een bestaand Windows erbij wilt behouden moet je kunnen programmeren (\"configureren\" zeggen de Pro\'s dan liever). Trefwoorden: bootloader, dual boot. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2007 [QUOTE=eejj;307032]Oke ik ubuntu geinstlaeerd en heel wat oplossingen geprobeert maar ik begrijp nog steeds niet hoe ik me schermresolutie kan veranderen want hij springt de hele tijd terug. en hij knippert de hele tijd het beeld op internet en scrollen doet het ook niet al te goed ik zelf denk dat dat dus aan de resolutie en het aantal hertz legt klopt dat? zoja hoe kan ik het veranderen zonee hoe kan ik het wel oplossen ?[/QUOTE]\r\nHet zou kunnen zijn dat je een videokaart hebt van een merk/type dat onvoldoende door Linux (Ubuntu) wordt ondersteund; als het goed is bestaan daar lijsten van. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen