Ga naar inhoud

Radeon 9800 Pro instellingen

Aanbevolen berichten

Ik heb een 2ehands Radeon 9800 Pro (9800XT) aangeschaft. Drivers van Ati (en ook van Omega) gedownload en geinstalleerd. Mijn probleem is dat wat ik ook doe, het scherm blijft flikkeren. De vernieuwingsfrequentie staat inmiddels op 150Hz maar het flikkeren blijft. Voor deze kaart had ik een GeForce2 en die had dat probleem niet; frequentie 120Hz en flikkervrij scherm. Ik heb al eens eerder een Radeon gehad (een 9500) en daarmee had ik hetzelfde probleem; daarom heb ik die kaart destijds ook weggedaan.\n\nAls ik het scherm zo bekijk lijkt het wel alsof de frequentie gewoon niet klopt; hij geeft wel aan dat ie op 150Hz draait maar het ziet eruit als 75Hz. Als ik op mijn monitor kijk (IIyama Vision Master Pro 510) dat geeft die het volgende aan: Fh=60KHz en Fv=75Hz.\n\nBijkomend probleem is het spel Warcraft: op de oude GeForce2 draaide het spel maar liep het systeem vast. Nu, met de nieuwe kaart, loopt het systeem niet vast maar krijg ik een streperig beeld (er vliegen allemaal lijnen over het scherm). Als ik het spel afzet en terugkeer naar mijn bureaublad, ziet dat er niet meer uit; streperig, iconen met streepjes erin, dubbel beeld, etc.\n\nWie kan mij adviseren? Wat moet ik doen om het geflikker uit het beeld te halen en hoe krijg ik Warcraft fatsoenlijk in beeld?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...