Anoniem2 Geplaatst: 2 april 2007 Delen Geplaatst: 2 april 2007 Hallo,\r\n\r\nAfgelopen weekend was ik bezig een WIFI netwerk te installeren via een Sitecom 54G WIFI router. In totaal zijn er binnen het LAN 3 vaste PC\'s via een switch aangesloten. Deze zien elkaar ook en kunnen onderling in dezelfde werkgroep bestanden en printers delen. Nu is ook de bedoeling dat een laptop die dus via het WIFI gedeelte loopt ook onderdeel van het LAN moet worden, zodat deze laptop via de beveiligde WIFI WPA verbinding ook bestanden en printers kan delen binnen het LAN. Handig als een laptop overal binnenshuis draadloos gebruik kan maken van elke willekeurige printer. De DHCP service van de router geeft keurig netjes een IP adres binnen de range IP adressen aan de vaste PC\'s en ook de laptop en de laptop kan ook en kunnen allemaal gebruik maken van Internet. De laptop heeft ook dezelfde werkgroepnaam als de rest van het netwerk (SSID van de router). De WIFI verbinding wordt automatisch geselecteert door de laptop. Helaas lukt het niet bestanden en printers van de andere PC\'s te zien of the sharen op de laptop. Kan dit bijvoorbeeld een instelling zijn in de firewall van de router ofzo? Wat moet ik nou doen om dat wel voor elkaar te krijgen? En welke instelling danwel?\r\n\r\n(ga s na heb ik een MCP certicaat en mij lukt het niet :D thnx Bill.)\r\n\r\nInfrastructuur: Kabelmodem --> Router --> Switch -->> PC\'s (laptop via WIFI)\r\nOverig: DHCP enabled\r\n\r\nRoeland :cool: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2007 Ja, daar heb ik zo\'n optie voor in mijn wifi router en access points : zoiets als isolated: kun je wel op internet, maar niet bij de lan...... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2007 Roeland,\r\n\r\nOp welke manier heb jij geprobeerd op de laptop de bestanden e.d. op de PC\'s te bekijken?\r\n\r\nKijk bij Configuratiescherm/Netwerkverbindingen/Draadloze netwerkverbinding op tabblad Algemeen, staat hier \"Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken\" aangevinkt? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2007 Ennuh: kun je ze wel pingen?? En waar heb jij het ap aan hangen?? Of is dat gewoon een adhoc base met een van de pc\'s? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2007 Zoals ik al eerder zei, laptop is te pingen ja, krijgt namelijk ook keurig netjes een IP adres van de DHCP service in de router. Bestands- en printerdeling van Windows is ingeschakeld. Het gaat dus puur om het feit dat de laptop onderdeel via het WIFI gedeelte moet worden van het LAN. Maar idd, een optie iets als Isolated lijkt me een goede oplossing. Ga wel s kijken of dergelijke optie bestaat. Zou het wel logisch vinden deze optie. THNX Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen