Ga naar inhoud

Laptop via WIFI onderdeel van LAN

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nAfgelopen weekend was ik bezig een WIFI netwerk te installeren via een Sitecom 54G WIFI router. In totaal zijn er binnen het LAN 3 vaste PC\'s via een switch aangesloten. Deze zien elkaar ook en kunnen onderling in dezelfde werkgroep bestanden en printers delen. Nu is ook de bedoeling dat een laptop die dus via het WIFI gedeelte loopt ook onderdeel van het LAN moet worden, zodat deze laptop via de beveiligde WIFI WPA verbinding ook bestanden en printers kan delen binnen het LAN. Handig als een laptop overal binnenshuis draadloos gebruik kan maken van elke willekeurige printer. De DHCP service van de router geeft keurig netjes een IP adres binnen de range IP adressen aan de vaste PC\'s en ook de laptop en de laptop kan ook en kunnen allemaal gebruik maken van Internet. De laptop heeft ook dezelfde werkgroepnaam als de rest van het netwerk (SSID van de router). De WIFI verbinding wordt automatisch geselecteert door de laptop. Helaas lukt het niet bestanden en printers van de andere PC\'s te zien of the sharen op de laptop. Kan dit bijvoorbeeld een instelling zijn in de firewall van de router ofzo? Wat moet ik nou doen om dat wel voor elkaar te krijgen? En welke instelling danwel?\r\n\r\n(ga s na heb ik een MCP certicaat en mij lukt het niet :D thnx Bill.)\r\n\r\nInfrastructuur: Kabelmodem --> Router --> Switch -->> PC\'s (laptop via WIFI)\r\nOverig: DHCP enabled\r\n\r\nRoeland :cool:
Link naar reactie
Zoals ik al eerder zei, laptop is te pingen ja, krijgt namelijk ook keurig netjes een IP adres van de DHCP service in de router. Bestands- en printerdeling van Windows is ingeschakeld. Het gaat dus puur om het feit dat de laptop onderdeel via het WIFI gedeelte moet worden van het LAN. Maar idd, een optie iets als Isolated lijkt me een goede oplossing. Ga wel s kijken of dergelijke optie bestaat. Zou het wel logisch vinden deze optie. THNX
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...