Ga naar inhoud

Outlook starten op postvak In

Aanbevolen berichten

He Bedankt dutch online! Ik wist niet dat dat zo eenvoudig was. Weet iemand misschien ook hoe je email op 2 pcs kunt binnenkrijgen via Outlook? Nu kan ik de mail op mijn pc openen maar ziet mijn man die mail helemaal niet of andersom. Volgens mij moet de mail toch ook op beide pc\'s binnen kunnen komen. Het enige wat dan niet kan is allebei tegelijk dezelfde mail lezen. ???\r\nDeze vraag is vast wel moeilijker te beantwoorden......
Link naar reactie
Dat is de hele werking van het POP3 e-mail systeem. Mailtjes worden tijdelijk op de computer van je internetprovider (Casema, @Home, HetNet, Tiscali, noem maar op) bewaard, tot de gebruiker (dat ben jij dus) verbinding maakt met de server en de mail ophaalt. Dan wordt hij doorgestuurd naar jouw PC en op de server verwijderd.\nAangezien het nu eenmaal geen IMAP server is (daar blijven alle mailtjes op de server staan en wordt er in principe niks naar jouw PC gestuurd), kun je daar weinig aan doen.\nHet enige wat wél kan, is in Outlook op zoek gaan naar de optie om een kopie van het bericht op de server te laten staan. Dan krijg je op je PC dus je berichten binnen, maar blijven ze ook op de server staan, dus dan kan de andere PC ze ook ontvangen. Dat werkt echter alleen echt lekker als één van beide PC\'s altijd als eerste de mail binnenkrijgt. Die laat je dan een kopie bewaren, en de andere krijgt de mail daarna normaal binnen. Als je dat niet doet, loopt je mailbox op de server vol (daar mag meestal maar een bepaalde hoeveelheid in) en ontvang je helemaal niks meer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...