Ga naar inhoud

DMA mode problemen

Aanbevolen berichten

Een tijdje gelden heb ik een nieuwe HD (Maxtor 320GB PATA 7200RPM 16MB Diamond Max 21 (6A320Y0)) geïnstalleerd. Hij is erg sloom en dat zou die niet moeten zijn. Ik ben er nu laatst achter gekomen dat het aan de DMA instelling ligt.\r\nMet behulp van deze: [url]http://www.portmac.com/modules.php?name=Check_Enable_DMA[/url]\r\npagina ben ik erachtergekomen hoe ik dit zou moeten kunnen verhelpen.\r\nIn mijn geval bleek Apparaat 1 in PIO-modus te staan. Ik uiteraard proberen dit te verhelpen volgens de stappen op die site. Maar zetten naar transfer mode: PIO Only en weer terug had geen effect. Ook het deïnstalleren en dat progje van dell had geen effect (ik heb een dell - Windows XP). Maar bij die laatste 2 pogingen kreeg ik bij het opstarten een rare foutmelding. Een blauw scherm waarop stond wat allemaal wel niet mankeerde: waarschijnlijk een \'BIOS fout\' (caching, shadowing) advies om dit uit te schakelen. En de gebruikelijke onbegrijpelijke foutcode.\r\n\r\nVolgens mij zit ik op de goede weg met het zetten naar DMA mode en is die fout melding de laatste horde die genomen moet worden. Ik zal als nodig is wel een foto plaatsen van die fout melding.\r\n\r\nAlvast hartelijk bedankt voor alle moeite,\r\n\r\nLeon
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...