Ga naar inhoud

volle c schijf?

Aanbevolen berichten

Ik snap ff helemaal niks meer van mijn computer... Hij geeft al een tijdje aan dat de c-schijf vol is. Ik heb daarom al mijn muziek, video\'s, ontvangen bestanden, afbeeldingen naar de d-schijf gekopieerd maar nog geeft hij aan dat c schijf vol is! Ik denk dat het nu te maken heeft met de programma\'s die ik er op heb staan. Maar dat is namelijk helemaal niet veel! Heb er geen enkel spelletje op staan! Ik probeer nu toch wat programma\'s te verwijderen maar dat lukt niet... Als ik in configuratiescherm klik op software en op die manier wat software probeer te verwijderen krijg ik het bericht dat dit niet lukt omdat de schijf te vol is. Ik snap er niks van. Er is dus te weinig ruimte om iets te verwijderen... Heel vaag. \r\n\r\nZou iemand mij kunnen helpen???? Ik kan nu namelijk niks meer met mijn computer (niets meer openen, internet doet het half, ik kan niet meer printen). \r\nIk heb totaal geen verstand van computers (ben een vrouw met blond haar :P) dus de uitleg graag in Jip en Janneke taal. \r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
Hoe kom ik in mapopties?\r\nNooit films of muziek gedownload. \r\nHoe kom ik in torrent bestanden? \r\nIk heb alleen standaard-programma\'s er op staan. Office en dat soort dingen. Ik heb wel programma van mijn digitale camera op staan. Als ik kijk in die lijst van software zijn het wel 15 programma\'s. Dat neemt natuurlijk ook wel ruimte in maar ik zou niet weten welk ik weg kan halen...
Link naar reactie
XP verstopt een heleboel bestanden, als back-up voor systeemherstel enzo. Die krijg je alleen maar te zien als je eerst in verkenner, map-eigenschappen, ik meen een stuk of 3 regels zo \"vinkt\" dat GEEN ENKEL bestand wordt verborgen, ALLES getoond, hoe erg systeem/bijzonder/geheim ook.\n\nOok heeft XP ergens een instelling waarmee je de voor backups(systeemherstel) maximaal te vervreemden schijfruimte kunt begrenzen.\n\nIk weet er te weinig vanaf, maar ik heb dat 1 van mijn zoons zien regelen op de laptop van Ma die ook maar 40GB heeft.\n\nSPELLEN van boord donderen helpt vaak ook een stuk.\n\nBegrijp je niet waarvoor een bepaald type bestanden dient, dan meteen weer hier vragen want iemand hier weet het altijd wel (voordat je ergens het systeem mee beschadigt).
Link naar reactie
Na deze hele topic gelezen te hebben,misschien nog een hele kleine tip,want alle kleine beetjes kunnen helpen.\r\n\r\nEcht een aanrader zijn de register progjes. TweakNow RegCleaner std en Pro.\r\nDe standaart is gratis zonder updates.\r\nDe Pro is een maand geldig.\r\nVan alle twee krijg je de meldingen veilig verwijderen - niet helemaal veilig \r\nen onknow verwijderen, geen vervelende vermeldingen eerst kopen en dan pas opruimen/verwijderen.\r\nHier te vinden [url]www.tweaknow.com[/url]\r\n\r\nDan nog het progje. Crap Cleaner op [url]www.ccleaner.com[/url]\r\nDit progje laat ik lopen na ieder bezoek op hetnet.\r\n\r\nMaar alvorens ik iets download,gooi ik eerst alle herstelpunten weg en maak zelf een nieuw aan,gaat er iets fout heb ik het zo terug gezet.
Link naar reactie
Ik heb net willem1940\'s advies opgevolgd en verborgen mappen laten weergeven. Nu kwam ik in de mappen \'\'temporary Internet Files\'\' (echt een gigantische lijst!) en in \'\'temp\'\' (ook een hele lijst). In temporary internet files staat wel 526 MB!!! Kan ik die mappen zo leegmaken zonder iets te verwijderen dat ik niet moet verwijderen? \r\n\r\n\r\n@cuizenier: bedankt dat je meedenkt maar ik zou niet weten waar je het over hebt...
Link naar reactie
Het kan zijn dat je iets teveel hebt verwijdert of een bestand werkt niet meer goed of je download iets en krijgt het niet verwijdert.\nDan kan je met systeemherstel het systeem terug zetten v.e. eerdere datum.\n\nSchijf opruimen doe ik minstens 1 keer p/week en maak een nw.herstelpunt.\n\nSchijf opruimen :\n\nKlik op Deze Computer > klik met rechts op de C:\\ schijf >ga naar eigenschappen >klik op schijfopruimen > na enige tijd verschijnt er een nw.tabblad klik op Meer opties > ga naar beneden tot bij systeemherstel en klik op Opruimen.\nVervolgens klik je op > Ja > OK . Ja. nu is de schijf opgeruimt.\n\nNieuw herstelpunt zelf aan maken :Klik steeds op de volgende onderdelen,\n\nStart > Alla programma\'s > Bureau-accessoires >Systeemwerkset >Systeemherstel > klik op het rondje bij Een herstelpunt maken > Volgende > vul hierin bv. start of startup of wat je zelf wilt. > sluiten. Dit is klaar.\n\nDit punt,systeemherstel terug zetten bij problemen.Klik iedere keer weer door.\n\nStart > Alle programma\'s > Bureau-accessoires > systeemwerkset >systeemherstel > volgende > Hier staat de dag waarop je een herstelpunt hebt gemaakt > volgende , nu gaat windows v.a. dit punt weer opstarten.\n\nDoe je wel eens defragmenteren van deze schijf ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...