Anoniem2 Geplaatst: 31 maart 2007 Delen Geplaatst: 31 maart 2007 Ik snap ff helemaal niks meer van mijn computer... Hij geeft al een tijdje aan dat de c-schijf vol is. Ik heb daarom al mijn muziek, video\'s, ontvangen bestanden, afbeeldingen naar de d-schijf gekopieerd maar nog geeft hij aan dat c schijf vol is! Ik denk dat het nu te maken heeft met de programma\'s die ik er op heb staan. Maar dat is namelijk helemaal niet veel! Heb er geen enkel spelletje op staan! Ik probeer nu toch wat programma\'s te verwijderen maar dat lukt niet... Als ik in configuratiescherm klik op software en op die manier wat software probeer te verwijderen krijg ik het bericht dat dit niet lukt omdat de schijf te vol is. Ik snap er niks van. Er is dus te weinig ruimte om iets te verwijderen... Heel vaag. \r\n\r\nZou iemand mij kunnen helpen???? Ik kan nu namelijk niks meer met mijn computer (niets meer openen, internet doet het half, ik kan niet meer printen). \r\nIk heb totaal geen verstand van computers (ben een vrouw met blond haar :P) dus de uitleg graag in Jip en Janneke taal. \r\n\r\nAlvast bedankt! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2007 Prullenbak wel eens geleegd?\nOf heb je Norton... die heeft een recyclebin (ik meen met rechtsklik op je prullenbak).\n\n@ Dutch-online: [quote]Er is dus te weinig ruimte om iets te verwijderen... Heel vaag. [/quote]Botsing.... alles goed met je? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2007 Op mijn cschijf heb ik 16,9 GB aan ruimte waarvan ik er nu nog 64 kb van kan gebruiken. \r\nEr zit niks meer in mijn prullenbak: de laatste tijd heb ik heel vaak dat programmaatje van \'\'schijfopruiming\'\' gebruikt, er zit nu niks in. \r\nHeb geen Norton... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2007 Euh... Weet niet precies wat je bedoelt... Ik gebruik mijn Cschijf en nu dus ook mijn Dschijf. Verder niet.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2007 maar bij mijn d-schijf staat dat ie 17,3 GB kan hebben... (waarvan 15 GB beschikbaar). \r\nwat zou ik er aan kunnen doen dan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2007 In mijn mappen staat niks meer... Stond al niks meer... Alles wat ik naar Dschijf had gekopieerd had ik ook gelijk verwijderd van Cschijf, en prullenbakken zijn geleegd...\r\n\r\nHeb idd 40 GB harddisch ja, zie ik hier nu net staan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2007 Hoe kom ik in mapopties?\r\nNooit films of muziek gedownload. \r\nHoe kom ik in torrent bestanden? \r\nIk heb alleen standaard-programma\'s er op staan. Office en dat soort dingen. Ik heb wel programma van mijn digitale camera op staan. Als ik kijk in die lijst van software zijn het wel 15 programma\'s. Dat neemt natuurlijk ook wel ruimte in maar ik zou niet weten welk ik weg kan halen... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2007 Als ik op Cschijf klik krijg ik allemaal mappen (11). Een daarvan heeft program files en neemt 12,6 GB in beslag. Is dat de software die ik er op heb staan dan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2007 bewaren? dan moet ik toch juist wat programma\'s weg halen? hoe moet ik anders ruimte maken? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2007 van de software dus toch... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2007 oke ik ga nu software verwijderen\r\nhartstikke bedankt voor je hulp! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2007 Je kan natuurlijk ook een grotere hardeschijf aanschaffen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2007 is zoiets erg duur? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2007 XP verstopt een heleboel bestanden, als back-up voor systeemherstel enzo. Die krijg je alleen maar te zien als je eerst in verkenner, map-eigenschappen, ik meen een stuk of 3 regels zo \"vinkt\" dat GEEN ENKEL bestand wordt verborgen, ALLES getoond, hoe erg systeem/bijzonder/geheim ook.\n\nOok heeft XP ergens een instelling waarmee je de voor backups(systeemherstel) maximaal te vervreemden schijfruimte kunt begrenzen.\n\nIk weet er te weinig vanaf, maar ik heb dat 1 van mijn zoons zien regelen op de laptop van Ma die ook maar 40GB heeft.\n\nSPELLEN van boord donderen helpt vaak ook een stuk.\n\nBegrijp je niet waarvoor een bepaald type bestanden dient, dan meteen weer hier vragen want iemand hier weet het altijd wel (voordat je ergens het systeem mee beschadigt). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2007 Na deze hele topic gelezen te hebben,misschien nog een hele kleine tip,want alle kleine beetjes kunnen helpen.\r\n\r\nEcht een aanrader zijn de register progjes. TweakNow RegCleaner std en Pro.\r\nDe standaart is gratis zonder updates.\r\nDe Pro is een maand geldig.\r\nVan alle twee krijg je de meldingen veilig verwijderen - niet helemaal veilig \r\nen onknow verwijderen, geen vervelende vermeldingen eerst kopen en dan pas opruimen/verwijderen.\r\nHier te vinden [url]www.tweaknow.com[/url]\r\n\r\nDan nog het progje. Crap Cleaner op [url]www.ccleaner.com[/url]\r\nDit progje laat ik lopen na ieder bezoek op hetnet.\r\n\r\nMaar alvorens ik iets download,gooi ik eerst alle herstelpunten weg en maak zelf een nieuw aan,gaat er iets fout heb ik het zo terug gezet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2007 Ik heb net willem1940\'s advies opgevolgd en verborgen mappen laten weergeven. Nu kwam ik in de mappen \'\'temporary Internet Files\'\' (echt een gigantische lijst!) en in \'\'temp\'\' (ook een hele lijst). In temporary internet files staat wel 526 MB!!! Kan ik die mappen zo leegmaken zonder iets te verwijderen dat ik niet moet verwijderen? \r\n\r\n\r\n@cuizenier: bedankt dat je meedenkt maar ik zou niet weten waar je het over hebt... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2007 Sorry,was een onzorgvuldigheid van mij.\n\nDie temp.internet files,kan je veilig verwijderen.\nDit doet ook het progje Crap Cleaner.\n\nDie andere 2 zijn voor je register op te schonen.\n\nHeb je nog een vraag over systeemherstel ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2007 haha ja eigenlijk wel, wat is systeemherstel :oops: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2007 Het kan zijn dat je iets teveel hebt verwijdert of een bestand werkt niet meer goed of je download iets en krijgt het niet verwijdert.\nDan kan je met systeemherstel het systeem terug zetten v.e. eerdere datum.\n\nSchijf opruimen doe ik minstens 1 keer p/week en maak een nw.herstelpunt.\n\nSchijf opruimen :\n\nKlik op Deze Computer > klik met rechts op de C:\\ schijf >ga naar eigenschappen >klik op schijfopruimen > na enige tijd verschijnt er een nw.tabblad klik op Meer opties > ga naar beneden tot bij systeemherstel en klik op Opruimen.\nVervolgens klik je op > Ja > OK . Ja. nu is de schijf opgeruimt.\n\nNieuw herstelpunt zelf aan maken :Klik steeds op de volgende onderdelen,\n\nStart > Alla programma\'s > Bureau-accessoires >Systeemwerkset >Systeemherstel > klik op het rondje bij Een herstelpunt maken > Volgende > vul hierin bv. start of startup of wat je zelf wilt. > sluiten. Dit is klaar.\n\nDit punt,systeemherstel terug zetten bij problemen.Klik iedere keer weer door.\n\nStart > Alle programma\'s > Bureau-accessoires > systeemwerkset >systeemherstel > volgende > Hier staat de dag waarop je een herstelpunt hebt gemaakt > volgende , nu gaat windows v.a. dit punt weer opstarten.\n\nDoe je wel eens defragmenteren van deze schijf ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2007 Oke, dat is nu al een stuk duidelijker!\r\nDefragmenteren? Wat is dat? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen