Anoniem2 Geplaatst: 31 maart 2007 Delen Geplaatst: 31 maart 2007 Hello,\r\n\r\nWeer een slachtoffer van Vista (illegaaltje, stom natuurlijk) heeft zich gemeld. Een kennis van mij heeft Vista geinstalleerd, kwam tot de conclusie dat het toch niets was en wilde xp weer terug.\r\n(Overigens heeft hij dit op 3 machines gedaan...)\r\n\r\nHet opnieuw installeren wil niet lukken, bij het installeren krijgen we de ene na de andere foutmelding over bestanden die hij niet kan vinden van de cd. Ook met een andere cd en zelfs een copie ervan geeft hij dit aan.\r\n\r\nOok de andere pc\'s willen niet meer correct installeren en ik geloof een hoop, maar niet dat er spontaan 3 dvd roms zijn overleden en / of 3 x verschillende afspeel apperatuur ! (originele xps !)\r\n\r\nZelfs hebben we een van de harde schijven in een andere pc gehangen, partitie verwijderd en een deep format gegeven, maar dit werkt ook niet.\r\n\r\nWie weet een oplossing voor dit (brilliante) microsoft probleem ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2007 Doe de Bios eens resetten op al die Computers(zeker cracks gebruikt?) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2007 [QUOTE=Bandit123;305764]Doe de Bios eens resetten op al die Computers(zeker cracks gebruikt?)[/QUOTE]\r\n\r\nWat heeft dat met cracks te maken? Helemaal niks.. De BIOS zorgt alleen voor de in- en Output van de harde waren...\r\n\r\n@Cyber, als je al zoveel kapotte hardware hebt, zou het probleem dan niet ergens anders aan liggen? ( Voeding kapot etc? ) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2007 Voeding stuk op 3 Computers??...zeker Glazen bol.??\r\n\r\nWel degelijk dat enkele Cracks er voor zorgen dat het Bios anders gezet wordt...JA.\r\n\r\nGa hier niet verder op in,dat is niet toegestaan op dit Forum..iliegale uitleg wordt het dan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2007 [quote=cyber2001;305705]Hello,\n \nWeer een slachtoffer van Vista (illegaaltje, stom natuurlijk) heeft zich gemeld. Een kennis van mij heeft Vista geinstalleerd, kwam tot de conclusie dat het toch niets was en wilde xp weer terug.\n(Overigens heeft hij dit op 3 machines gedaan...)\n \nHet opnieuw installeren wil niet lukken, bij het installeren krijgen we de ene na de andere foutmelding over bestanden die hij niet kan vinden van de cd. Ook met een andere cd en zelfs een copie ervan geeft hij dit aan.\n \nOok de andere pc\'s willen niet meer correct installeren en ik geloof een hoop, maar niet dat er spontaan 3 dvd roms zijn overleden en / of 3 x verschillende afspeel apperatuur ! (originele xps !)\n \nZelfs hebben we een van de harde schijven in een andere pc gehangen, partitie verwijderd en een deep format gegeven, maar dit werkt ook niet.\n \nWie weet een oplossing voor dit (brilliante) microsoft probleem ?[/quote]\n \nVreemd verhaal, ik heb een hele zak vol cracks gebruikt en uiteindelijk de hele zooi er weer afgemikt.\nKon daarna gewoon weer opnieuw installeren, zonder probleem eigenlijk.\nMaar had kennis geen XP backup gemaakt? Nee? Dom, dom.\nEn Vista niet als Dual boot erop?\nDie kun je na installatie gewoon verwijderen, vanuit XP, door de betreffende partitie te Formatteren. Dat heb ik ondertussen al heel wat keren gedaan, gaat goed hier en geen foutmeldingen.\nHeb zelf totaal niets in de Bios aangepast of veranderd.\n \nMaar dat heb je wel vaker, wat bij de een makkelijk gaat, lukt bij een ander voor geen meter.\nIs onderhand bekend, met computers.\nKan zomaar door het type moederbord en andere componenten komen dat iets makkelijk of moeilijk gaat, daar zijn wij onderhand wel achter.\n \nHeb nu al een poos een goede Vista, gelijk ook in Back-up gezet, kan alles weer terug zonder probleem. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2007 [QUOTE=Bandit123;305776]Voeding stuk op 3 Computers??...zeker Glazen bol.??\r\n\r\nWel degelijk dat enkele Cracks er voor zorgen dat het Bios anders gezet wordt...JA.\r\n\r\nGa hier niet verder op in,dat is niet toegestaan op dit Forum..iliegale uitleg wordt het dan.[/QUOTE]\r\n\r\nDan van mij uit ook maar eenmalig erop in, Ik heb veel verschillende dingen gedaan, maar nog nooiit iets hoeven te gebruiken wat aan mn bios zit.. Als je al zoiets gebruikt kan je niet zoeken. Er zijn zoveel manieren om iets werkend te krijgen.. Maar aan een BIOS laten etteren door een 3e applicatie? Nooit niet. Helemaal niet nodig.\r\n\r\nOke dat was dat dan.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2007 Ik heb even geinformeerd, maar er zit een kraakje bij die reset na 30 dagen de activatie, zodat je niet hoeft te activeren. Persoonlijk vind ik het ook geen strakke actie, maar laten we hopen dat hij er wat van leert.\r\nIk zal hem in ieder geval het volgende laten doen:\r\nchecken of hij geen dualboot heeft ingesteld, dacht het niet trouwens.\r\nBios resetten naar default settings.\r\nBetreffende harde schijf nogmaals in een andere pc hangen, maar dan alleen de partitie verwijderen laten, de rest mag zijn installatie cd doen.\r\n\r\nKijken of dit werkt, andere suggesties zijn ondertussen welkom ! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2007 [quote=cyber2001;305949]Ik heb even geinformeerd, maar er zit een kraakje bij die reset na 30 dagen de activatie, zodat je niet hoeft te activeren. Persoonlijk vind ik het ook geen strakke actie, maar laten we hopen dat hij er wat van leert.\nIk zal hem in ieder geval het volgende laten doen:\nchecken of hij geen dualboot heeft ingesteld, dacht het niet trouwens.\nBios resetten naar default settings.\nBetreffende harde schijf nogmaals in een andere pc hangen, maar dan alleen de partitie verwijderen laten, de rest mag zijn installatie cd doen.\nKijken of dit werkt, andere suggesties zijn ondertussen welkom ![/quote]\n \nBij mij werkte de dual boot gewoon hoor, geen probleem, ook niet met andere ingredienten.\nUiteraard eerst een goede back-up image maken van het goed werkende systeem. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2007 Soms is een gewone format voldoende,dan weer een FIXMBR,maar andermaal moet de gehele schijf leeg,om de MBR te herschrijven.\r\n\r\nLees hier de post van DeLorean er op na,met name de \"PS\".Het verwijderen van een partitie lijkt niet voldoende,alle partities moeten verwijderd worden.\r\n\r\n[url]http://forums.breekpunt.nl/forums/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=32476[/url]\r\n\r\n\r\nGreetz Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen