Anoniem2 Geplaatst: 30 maart 2007 Delen Geplaatst: 30 maart 2007 hallo iedereen,\r\nik heb een probleem ik wil xp opnieuw opstarten omdat hij het niet meer doet.\r\nmaar het probleem is dat mijn pa hem de eerste keer heeft geinstalleerd en toen hij de cd erin stopte drukte hij op een aantal toetsen en toen deed die cd het.\r\n\r\nik wil dus graag weten of iemand weet wat ik bedoel en wat dat dan is\r\n\r\nik zou er heel gellukkig mee zijn alvast bedankt:mrgreen: \r\n\r\nPS: als ik de pc op start dan komt dit er te staan: \r\n\'\'windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beshadigd of kan niet worden gevonden\r\n\\WINDOWS\\SYSTEM32\\CONFIG\\SYSTEM\\\r\n\r\nen daar snap ik dus geen reet van\r\n\r\nkan iemand mij helpen?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2007 OK, je wilt dus windows XP opnieuw installeren i.p.v. opstarten.\r\ndan moet je eerst ff naar de bios. meestal een paar keer op delete drukken na het aanzetten van de pc.\r\nin de bios naar tabblad BOOT.\r\ndaar kan je instellen welk medium de pc moet gebruiken om mee op te starten.\r\nlogisch is natuurlijk dat dat de cd-rom moet zijn.\r\nnu is daar de hdd die het eerst aan gesproken wordt.\r\ndus zet de cd-rom op first boot.\r\nals je dat hebt gedaan save en exit.\r\nzorg dat de cd van windows in de cd speler zit.\r\nstart de pc op met de cd van windows.\r\nlet op, er wordt gevraagd om een toets in te drukken als je de pc wilt opstarten met de cd.\r\nals je dat doet start de cd op en kan je vervolgens verder de aanwijzingen op het scherm volgen om windows te installeren.\r\nhet beste is om ook de hdd dan te formateren, volg gewoon de aanwijzingen en lees goed wat er staat.\r\nna het formatteren wordt windows geïnstalleerd, op een gegeven moment zal de pc opnieuw opstarten.\r\nvergeet daarbij niet dat in de bios de first boot nog op cd-rom staat.\r\nals je dan weer een toets zou indrukken begin je weer opnieuw.\r\nna die eerste nieuwe opstart kan je in de bios direct weer de first boot op hdd zetten.\r\nwindows wordt dan vervolgens gewoon geïnstalleerd.\r\nwel de cd in de cd-rom laten totdat windows geheel is geïnstalleerd.\r\nsucces. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2007 hier kan ik denk wel wat mee \r\n\r\nhartstikke bedankt!:mrgreen: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2007 wat bedoel je met \'\'zet de cd op first boot\'\' ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2007 Misschien is dit plaatje verhelderend?Hier staat de CDRom toevallig als 3e boot.\r\n\r\nGa met de pijltjes toets naar de 1e boot en verander die dan met de + en - toetsen van het nummerieke gedeelte van het toetsenbord,naar het juiste apparaat. \r\n\r\nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2007 heej egt bedankt het is gelukt:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :D :D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2007 Welcome :cool: \n \nWordt uiteraard gedeeld met Stringai,die heeft tenslotte het meeste type werk gedaan ;) \n \nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2007 graag gedaan hoor, en bedankt voor de terugmelding. (Y) :mrgreen: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen