Ga naar inhoud

Moederbord met AGP én PCI-E

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb niet zo heel lang geleden een nieuwe videokaart (agp) gekocht, maar nu vertoont mijn moederbord en/of processor kuren,,\r\n\r\nHet zou dus mooi zijn als ik een nieuw moederbord met een AM2 (misschien 775) met zowel agp als pci express, de kaart kostte mij namelijk teveel om nu maar weer weg te doen.. Het zou dus mooi zijn als ik deze nog even kon gebruiken, en later een PCI-E kaartje zou kunnen kopen..\r\n\r\nIk heb van Am2 nog geen gevonden, S775 wel.. eentje van AsRock..\r\n\r\nIs er iemand die nog een x aantal weet?
Link naar reactie
Ik heb nu een X1650PRO 512MB, niet de snelste.. maar ook niet de langzaamste, voor wat er momenteel op de markt is qua games ben ik er tevreden mee.\r\n\r\nNou, ten eerste krijg ik soms geen beeld bij het opstarten..\r\nten tweede \"stottert\" mijn windows, erg langzaam en niet alle onderdelen staan bij het opstart tabje in msconfig, klopt iets niet.. Lijkt me niet zo heel zeer op een probleem met de cpu of moederbord.. Maar het gedeelte met geen beeld zou er wel op kunnen duiden.\r\n\r\nAlles wat in de kast zit heb ik vervangen, geheugen, harde schijf en ik heb een nieuwe voeding gekocht..\r\nOok de videokaart is vervangen, ik had hiervoor een X1600PRO 256MB, maar deze gaf geen beeld meer.. Ook de IDe kabels zijn al vervangen en heb het ook al zonder dvd en brander geprobeerd.\r\n\r\nDus er blijven niet veel keuze\'s meer over..\r\n\r\nMaar ik ben eigenlijk sowieso toe aan een snellere cpu en geheugen (momenteel heb ik een AMD3200+ s462, dit is de snelst mogelijke op een S462)\r\nMoederbord is een Asus A7N8X-E Deluxe.
Link naar reactie
Ja inderdaad, deze had ik al gezien. Maar wist niet dat ie ook DDR1 aan kon..\r\n\r\nWel superhandig, dan hoef ik in principe niet zo\'n groot bedrag (voor mij dan.. :) ) in 1x uit te geven, maar kan gewoon dit moederbord en processor kopen.. En het oude geheugen en videokaart vooralsnog gebruiken.. En zo te zien heeft ie ook nog 2 IDE poorten?\r\nDat is ongekend.. Heel erg aardig moederbordje.. \r\n\r\nDank je voor je advies, zal er over nadenken!\r\n\r\n\r\nEdit:\r\n\r\nIntel Celeron D, Intel Core2 Duo, Intel Core2 Extreme, Intel Pentium-IV, Intel Pentium D, Intel Pentium Extreme Edition\r\n\r\nBetekent ook bijv. de E6600 en de 6700?
Link naar reactie
Ja. het hoort alles aan te kunnen zeker. dit is echt zo\'n bordje voor de \'overgang\' bij mij werkte (ik heb de computer verkocht) prima met een AGP videokaart FX5600 en 512 MBpc2700 en een 3ghz CPU heel goed.\nwas er zeer tevreden over. Als je natuurlijk echt helemaal nieuw gaat doen dan kan je beter een ander nemen b.v met meer geheugensloten.\n\nps. 2X IDE ook aanwezig
Link naar reactie
Mwah, als je hier 2x 1gb in gooit ben je met xp al een aardig eindje op weg..\r\nMisschien kan er ooit een bios update komen zodat hij hoger kan dan 2gb, dan is het natuurlijk perfect icm vista en toekomstige games (crysis)..\r\n\r\nWel raar dat dit de enige is die er is, maar wel uitermate handig..\r\nIn dit geval denk ik er over om een E6600 + dit moederbordje te nemen..\r\nDan hou ik de komende tijd nog even de rest van mijn spullen om ze later te vervangen..\r\n\r\nEDIT: Wat ik lees, heeft dit moederbord een PCI-Express x4 aansluiting ipv x16, zou dus betekenen dat je een klein beetje snelheid verliest ten opzichte van een x16..\r\nNu hoop ik alleen dat als ik er later bijv. een dx10 kaartje bij ingooi dat hij niet zodanig veel snelheid verliest dat het niets wordt..\r\n\r\nNog een vraagje, misschien weet er iemand antwoord op, is het mogelijk om DDRII en DDR1 te combineren? bijv, 2GB DDRII en 1GB DDR1, mocht het willen, neem ik aan dat de DDRII terugzakt op het snelste DDR1 bankje..\r\nLijkt me niet dat het werkt, maar ach.\r\n\r\nIk lees net een test, met 3dmark 06, deze neemt het op tegen een Gigabyte moederbordje..\r\nAllebei een QX6700 CPU met een 7950 Videokaartje.. Het enige verschil is de PCI-E x4 en de X16.\r\nDe Asrock haalt zon 5100 punten en de GigaByte zo\'n 5500, er zit dus wel een klein beetje perfomance verlies
Link naar reactie
helaas maximaal x4 snelheid, geen x16\nEn daarnaast kun je vele socket 775 processoren gebruiken\n\n\nX4 lijkt mij stug terwijl de site zegt 16X, je kan salland hierover mailen natuurlijk\n\nVolgens mij weet hij niet wat hij zegt wand hij heeft hem gedraait met een : POV 7600 GS PCI-E.\n\nDit is al een zeer aardig kaartje
Link naar reactie
[url]http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/4coredual-vsta/g2.htm[/url]\r\n\r\nHier staat het over de x4, direct een van de eerste regels.\r\nAls je hier op verder klikt (Onderin op Next) kun je ook alle tests bekijken..\r\n\r\nen hier: [url]http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/4coredual-vsta/b8.htm[/url]\r\nHet bovenste plaatje is hier een test met de game Fear, exact dezelfde systemen, maar de asrock heeft door de x4 PCI-E aansluiting 200punten minder (op de 9000) is dus zeer weinig\r\n\r\nAls je de volgende pagina bekijkt, testen ze doom 3.. de asrock scoort hier 18punten minder vergeleken bij de Gigabyte (93 om 111). Dit is dan wel weer een aardig verschil.\r\n\r\n\r\nMaar goed, mocht de snelheids beperking mij teveel worden, kan ik later nog altijd een nieuw moederbord aanschaffen, als ik dan tenminste DDR2 geheugen heb, en een PCI-E videokaartje.. Voorlopig moet X4 voor mij genoeg zijn..\r\n\r\nNog 1 opmerking, het moederbord kan tevens geen SATAII aan, dit valt echter wel op te lossen door een PCI kaartje te kopen.\r\n\r\nVraagje over de CPU, er zit zo\'n kleine €100 verschil tussen de E6400 en de E6600, is dat het verschil waard om een E6600 te nemen?\r\nHet verschil is 300MHz? en 2mb in cache.
Link naar reactie
Ik heb het salland een mail gestuurd met daarin 3 linkjes (die van jou ook ) waarbij word gezegd dat het een 4x Is. ik hoop dat ze het gaan veranderen \n\nWat ga je met je prossesor doen ? Precies. wand met game\'s maakt zo\'n prossesor niet uit\n\nHier tests : [url]http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=430&model2=464&chart=174[/url]\n\nDe E6600 Komt met 2136 goed uit.\nDe E6400 komt met 1892 ook nog voldoende uit maar minder\n\nDit betekend dat je voor 100 Euro wel meer krijgt, de vraag is wil je wel meer ?
Link naar reactie
Het enige wat ik doe, is het standaard internet gedoe, en aardig wat games..\r\nVerder een keertje een filmpje omzetten.. Maar of me dat nou 20 of 30minuten kost.. maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit..\r\n\r\nGaat me vooral om de game performance, voor de rest kan ik het ook wel met een p3 doen.\r\n\r\nNou, gezien de toekomstige games is het niet onverstandig om een beetje extra snelheid en performance te hebben?
Link naar reactie
[QUOTE=royscheper;305382]Nou, ten eerste krijg ik soms geen beeld bij het opstarten..\r\nten tweede \"stottert\" mijn windows, erg langzaam en niet alle onderdelen staan bij het opstart tabje in msconfig, klopt iets niet.. Lijkt me niet zo heel zeer op een probleem met de cpu of moederbord.. Maar het gedeelte met geen beeld zou er wel op kunnen duiden.[/QUOTE]Dit lijkt me op softwarematige problemen. Heb je de BIOS al eens geflashed naar de nieuwste versie? En WinXP drivers voor het moederbord al eens geupdated?\r\n\r\nOf WinXP eens helemaal opnieuw geinstalleerd op je C: partitie?
Link naar reactie
Ik heb inderdaad XP meerdere malen opnieuw geinstalleerd, heb er ondertussen een andere schijf in, wordt het wel stukken beter van.. Maar het blijft moeilijk..\r\nOok heb ik al een andere cd gebruikt, dus daar zou het ook niet aan mogen liggen..\r\n\r\nEn de MSconfig problemen blijven aanwezig, ondertussen st aan er 4 onderdelen in het opstartmenu, maar dit zijn er te weinig ten opzichte van wat er moet staan..\r\n\r\nDrivers zijn geupdated, bios niet.. Ik heb geen floppydrive in m\'n computer, en heb er nog geen \"belang\" bij gehad om een te lenen/kopen en dan de bios te updaten..\r\nTem inste, dat moet toch via een diskette?\r\n\r\nBen een beetje huiverig voor bios update\'s, zal allemaal wel meevallen maar ik heb het idee dat er iets mis gaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...