Ga naar inhoud

Vista heel erg traag

Aanbevolen berichten

Ik heb een Dell Dimension 9150 met daarin een Intel pentium D945 3,4Ghz en 2gb geheugen PCIe Nividia Geforce 7300LE kortom een vrij nieuwe PC ik heb via een microsoft tooltje gekeken of Vista op de PC kon en dat was geen probleem.\n\nDus ik heb Windows Vista Ultimate gekocht en gaan instaleren, dat verliep zonder problemen, en alle hardware werd goed herkent en alle drivers waren oke. Tot zover dus niks aan de hand, voor fire wall en virus had ik Windows onecare gekocht dus die er ook opgezet. Maar het ging mij steeds meer opvallen dat alles heel traag opende (tekst file bijvoorbeeld soms 2 min). ook bleef het lampje op de pc constant branden dat hij met dingen bezig was.\n\nIk ben toen in taakbeheer gaan kijken en daar viel mij op dat er heel vaak VSChost.exe open stond en dat de schijf heel vaak op 100% stond.\n\nOok had ik Alcohol 120% laatste versie erop gezet, maar als je die de eerste keer opstart vraagt die of je Admin rechten hebt in Vista, en ondanks dat ik als Admin was ingelogd gaf hij aan dat ik die rechten niet had en opnieuw moest inloggen. Nou wat ik ook probeerde dit probleem kreeg ik niet weg, eerst dacht ik dat het aan Alcohol 120% lag maar later deed Acronis True Image Home hetzelfde.\n\nMaar waar dit alles nou door kwam is mij een raadsel, ik heb inmiddels mijn oude XP pro weer op de PC staan, maar ben toch benieuwd of iemand hier weet waar dit probleem nu door gekomen kan zijn ??\n\nIk zou ook graag WOW willen zeggen over Vista maar op dit moment is het meer BAH....
Link naar reactie
Dat klinkt eigenlijk heel bekend. Soortgelijke klachten waren er in het begin over XP ook. Dit doet mij heel erg denken aan het gedrag van de Indexing Service die in Windows XP standaard aan stond. Het idee daarachter was dat die service je hele harde schijf indexeerde om zoekacties zo stukken sneller te maken, maar het nadeel was dat, vooral in het begin, je hele systeem zo traag als dikke stront in een trechter was, omdat die indexer constant de harde schijf aan het doorspitten was.\n\nIk heb geen idee waar je in Vista met de services kunt gaan spelen, maar in XP kom je daar door in het startmenu voor \"Uitvoeren\" te kiezen en daar dan \"services.msc\" in te voeren. Dan even zoeken naar de Indexing Service en die zijn nek omdraaien...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...