Ga naar inhoud

Koeling of voeding?

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen??\r\nMijn computer is behoorlijk traag en valt vaak vanzelf uit...\r\nVoor controle heb ik het programma Speedfan gebruikt.. hier komt een temperatuur uit tussen de 80 en 90 graden.. dit lijkt mij niet normaal toch?\r\n\r\nwat mij ook opvalt is dat achter 12V staat 4.86V. Krijgt de ventilator nu te weinig stroom of zie ik dit helemaal verkeerd?\r\n\r\nOverige gegevens van pc:\r\nFujitsu Siemens Scaleo 600\r\nPentium 4 CPU 3.20GHz\r\n1,00 GB intern geheugen\r\nNVIDIA Geforce FX 5500
Link naar reactie
Het is de cooling, je hebt zeker een presscot Pentium 4 CPU 3.20GHz S478\nDe Hdd is ook heel warm Bijna 50 graden \n\nHeb je je kast wel stofvrij gemaakt. alles even van binnen schoonmaken.\nEn anders kan je ook een casefan bij gooien (of 2). \n\nVaak worden de voltages verkeerd aangegeven\n\nCasfens werken goed, Schoonmaken kan ook 10 graden scheelen\n\nOp die manier houd ik mijn presscot Op 48 graden
Link naar reactie
Die 12 en die 4.86v kloppen wel..\r\n\r\n83 graden, ik weet niet waar temp2 voor staat, je kast of je cpu of wat dan ook.. maar ik denk het sowieso veel te hoog is, een Pentium kan wel wat hebben, maar tis niet de bedoeling dat het contintue zo warm wordt. \r\n\r\nKijk eens naar je koeler van je CPU, is ie schoon en stofvrij?\r\nOf zorg sowieso dat je computer aardig schoon is van binnen, ligt het in ieder geval daar niet aan.. Je zou kunnen proberen om een andere cpu koeler te nemen, of een case fan..\r\n\r\nLigt er ook aan welk onderdeel zo warm wordt..
Link naar reactie
Ik heb de pc helemaal schoongemaakt:\r\nresultaat: van 80/90 graden terug naar zo\'n 50/60 graden\r\nn mooi verschil :) bedankt voor de tip!\r\n\r\nmaar is dit goed zo? of kan ik toch beter een andere fan erin zetten? voor de zekerheid zeg maar? want volgens mij is dit niet zo duur toch? kan mijn voeding (300W) dat gewoon aan?
Link naar reactie
er zin nu 1 fan in (naar mijn weten) die blaast naar de achterkant uit. Daar zit zo\'n half ronde plastic buis aan (sorry voor de lompe omschrijving) die met schuim op het moederbord (tenminste als dat t is) zit. Er bleek veel stof in die plastic buis te zitten, dit is dus al een mooie vooruitgang.\r\nkan ik hier miss n betere voor kopen of nog een erbij zetten ofzo? of gewoon zo laten?\r\n\r\nals de temp van de harde schijf wat hoog is kan ik dat op zich wel begrijpen, want in de kast zelf wordt niet gekoeld naar mijn mening?
Link naar reactie
Temp2 is in Speedfan MEESTAL het moederbord. Moederbord warmer dan de CPU kan bij eenvoudige koeler worden verholpen door de CPU-ventilator omgekeerd op de ribjes te leggen, zodat-ie uitzuigt/uitwerpt ipv door de ribben heen tegen het moederbord aan te blazen.\n\nOp Net gelezen, dat ongeveer de helft van de gebruikers (zoals ik) dat liever zo doet maar ook dat vakmensen dat eigenwijs vinden; ze vertellen er niet bij waarom.\n\nMet dat uitzuigen krijg ik ook veel minder stof op en tussen de koelribben op de CPU, hoef die nu minder vaak uit te kwasten en aangezien ik behalve eigenwijs ook graag lui ben, houd ik dat mooi zo.\n\nBij sommige moderne koelsysteempjes heb je geen keus met zuigen of blazen; oud is niet altijd per se fout..
Link naar reactie
Dan heb je dus 1 casfen. Is er ook een mogelijkheid om voor onder de Hdd\'s een fen te platsen\n\nen heb je nog uitval gehad de afgelopen tijd, vastlopers enzo. wand als je je pc regelmatig schoonmaakt. dan kan dit ook gewoon. let wel op dat zomers de temparatuur enorm veel warmer kan zijn. dat scheelt snel 5 graden
Link naar reactie
dit haal ik uit everst:\r\nweet iemand waar dit op wijst??\r\n\r\n Temperaturen:\r\n Moederbord 50 °C (122 °F)\r\n CPU 54 °C (129 °F)\r\n Aux 31 °C (88 °F)\r\n Seagate ST3200021A 54 °C (129 °F)\r\n\r\n Koelingsventilatoren:\r\n CPU 1534 RPM\r\n\r\n Spanningswaarde:\r\n CPU Core 1.35 V\r\n Aux 1.28 V\r\n +3.3 V 3.28 V\r\n +5 V 5.05 V\r\n +12 V 12.03 V\r\n +5 V Standby 5.11 V\r\n VBAT Batterij 1.31 V\r\n Debug Info F FF 6E FF\r\n Debug Info T 50 54 31\r\n Debug Info V 88 50 CD BC BC 84 01 (01)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...