Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2007 Delen Geplaatst: 26 maart 2007 Heb een nieuwe schijf gekocht voor mijn pc, een western digital 160 gig maar als ik er met partition magic 8.0 em in verchillende partities wil hakken dan denkt partition magic dat de schijf maar 8 gig groot is. In het boekje van mijn mobo staat geen limiet qua grote van de schijf. Ligt dit aan partition magic of mijn mobo? Het mobo is een Asus A7V266-E. Of moet ik gewoon mijn bios updaten? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2007 Het kan zijn dat het mobo niet spontaan schijven groter dan 120GB ondersteunt.\n\nHeb je XP MET reeds SP2 dan zou het vanzelf in orde moeten komen.\n\nIn ander geval is er misschien een hulp-progje downloadbaar op de site van de schijf-fabrikant. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2007 Ik heb een ook een nieuwe xp met sp2 gekocht, echter is de oude schijf die erin zat kapot. Ik kan heb dus geen xp sp2 om te booten, ik ga wel even zoeken op de asus site. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2007 Ik denk niet dat Asus daar een oplossing voor zal hebben, maar eerder de schijven-fabrikant.\r\n\r\nIk ken het spul niet van nabij, maar misschien zit hier wat nuttigs bij:\r\n[url]http://support.wdc.com/download/[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2007 Als Partition Magic de juiste grootte niet ziet, dan kun je nog in je BIOS gaan kijken. Als je daar wél de juiste grootte te zien krijgt, dan ondersteunt je moederbord die schijf in ieder geval wel.\nHoud er echter rekening mee dat veel oudere moederborden, waaronder het jouwe, standaard niet overweg kunnen met schijven groter als ongeveer 120 GB, wat Willem ook al aangaf. Mijn K7S5A is ook een Socket-A plank en kan normaal gesproken ook maar 120 GB aan, maar met een aangepast K7S5A Pro BIOS werken grotere schijven wel gewoon goed. Ik heb er een 160 en een 200 GB schijf in zitten.\n\nAls je BIOS ook maar 8 GB ziet, dan zou ik uitkijken naar een BIOS-update. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2007 Update BIOS. Doe dit alleen als je weet hoe het moet, laat het anders door iemand doen die daar ervaring mee heeft. Eenmaal fout en je hebt een probleem Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2007 O.a. @ JohnL: Waar kan ik de meest recente bios update vinden (versie 2 van BIOS 1011) want heb een oude asus download link, echter deze werkt niet en kan ook niet op de site van asus nl komen die is al meer dan een week down.\r\n\r\nedit: Heb bios updates gevonden, de final 1011 versie en nog een nieuwere 1013 beta. Met welke herkent hij mijn schijf? Ik ga liever niet voor de beta maar voor de final versie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2007 [quote=dubbeld;304678]Heb een nieuwe schijf gekocht voor mijn pc, een western digital 160 gig maar als ik er met partition magic 8.0 em in verchillende partities wil hakken dan denkt partition magic dat de schijf maar 8 gig groot is. In het boekje van mijn mobo staat geen limiet qua grote van de schijf. Ligt dit aan partition magic of mijn mobo? Het mobo is een Asus A7V266-E. Of moet ik gewoon mijn bios updaten?[/quote]\n \nHeb je verder niets bijzonders op die computer staan?\nZou je ook eens kunnen proberen om dat hele PM even te vergeten en alleen dat WD progje te gebruiken van de WD site, om je schijf in te delen.\nDat gaat heel makkelijk.\nHet is wel van belang dat je vooraf goed weet hoe groot de partities moeten worden.\nAchteraf kun je ze wel aanpassen met PM, maar het kan dat toch stiekem fout gaan.\nOok al kan je moederbord de totale groote niet gelijk aan, 120 gb moet ie toch zien.\nKun je toch verder met installeren en zie je naderhand wel hoe groot hij wel ziet.\n \nVoor het indelen ben ik niet zo weg van PM, van een nieuwe schijf dan, maar is mijn mening.\nEn ook hier weer, installeren en Back-up Image maken op DVD, super makkelijk, heb je later veel gemak van.\nMaar doe het goed, kost wel even tijd, maar je zult er blij mee zijn.\n \nAls je meerdere schijven hebt, kan het zijn dat je bij het installeren schijf 2 niet goed ziet in de partities die je gamaakt hebt.\nHij geeft dan allemaal zaken aan zoals niet geformatteerde partities enz.\nGewoon niet op letten en het/de OS\'s op de eerste schijf zetten.\nNa installatie, als het goed is, zie je alle partities wél goed.\nIk heb hetzelfde mb als JonhL alle 2 schijven van 200 en 300 gb intern en nog een externe van 250 gb, dus het kan allemaal wel, het grotere werk.\nMoet wel zeggen dat het in begin ook tegen zat met goed krijgen, maar uiteindelijk opgelost.\nDat is het handige als je nog een oude computer achter de hand hebt, kun je altijd hier het probleem proberen op te lossen als het tegen zit.:mrgreen: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen