Ga naar inhoud

DVD-drive verdwenen! (Code 41)

Aanbevolen berichten

Hoi hoi!\r\n\r\nNet als een hoop andere mensen zit ik met het probleem van de beruchte Code 41.\r\nIk heb een Packard Bell iMedia van ongeveer vier jaar oud, maar die werkt nog goed.\r\nEerst stond er Windows XP op en toen had ik éénmaal het probleem dat m\'n DVD-lezer en CD-rw plots verdwenen waren. Ik kreeg het enkel opgelost door te formatteren want Systeemherstel hielp niet. Apparaatbeheer weet het volgende te zeggen: [I]Windows heeft het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat in het geheugen geladen, maar kan het apparaat zelf niet vinden. (Code 41)[/i]\r\n\r\nDe apparaten zijn hardwarematig perfect aangesloten. Op mijn pc draait namelijk ook Windows Vista nu en daarin werken ze perfect.\r\nIk las op het internet al een heleboel over dit probleem, maar vond nog niet direct een oplossing hiervoor. Hopelijk kan iemand hier mij exact vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen zonder te formatteren. Dit zou me heel wat werk besparen.\r\n\r\nAlvast bedankt aan degene die mij kan verderhelpen.
Link naar reactie
Op vele fora vond ik mensen die heel graag wilden helpen, maar ook niet konden helpen...\r\nDe échte oplossing vond ik op ZDNet.be:\r\n\r\n[I]Dat het euvel recentelijk de kop opsteekt, hoeft niet meteen tot groot alarm te leiden. Het kan zijn dat u onlangs Service Pack 2 van Windows XP heeft geïnstalleerd en dat er daarbij wat ruis het register is binnengeslopen. Geen nood, want uw probleem valt eenvoudig te verhelpen met een kleine ingreep in datzelfde register. \r\n \r\nMaak een back-up van het register voordat u er veranderingen in aanbrengt, want een kleine misstap kan vervelende gevolgen hebben. Ga via Start naar Uitvoeren, typ \'regedit\' en klik op OK. Ga vervolgens via Bestand naar Exporteren, kies bij Exportbereik (helemaal onderaan) voor Alles, geef een bestandsnaam op en klik op Opslaan. Bewaar de back-up van uw register buiten uw pc, bijvoorbeeld op een diskette. \r\n\r\nDan de aanpassing. Zoek de volgende sleutel op: \'HKEY_LOCAL_MACHINE\\SYSTEM\\CurrentControlSet\\Control\\Class\\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\'. Selecteer de sleutel. Als u in het rechtervenster de waarden Upperfilters en Lowerfilters aantreft, selecteer ze dan en verwijder ze. Daarna kunt u de registereditor sluiten en de computer herstarten. [/I]\r\nHopelijk kan ik hiermee nog wat mensen helpen!\r\n\r\nGroetjes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...