Ga naar inhoud

Windows xp op 2 computers installeren

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nIk heb twee computers; een laptop en desktop pc. \r\nOp de laptop dient opnieuw win xp geinstalleerd te worden echter ik heb maar 1 win xp versie (deze staat momenteel op mijn desktop pc). Mijn vraag is of ik de zelfde win xp versie op zowel mijn pc als laptop mag installeren? Ontstaan er bijvoorbeeld geen problemen als beide computers online zijn (met updates e.d.).\r\n\r\nIk hoop dat iemand mij met deze vraag kan helpen.\r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
Een laptop heeft normaalgezien een licentie sticker onderaan hangen. Dus als je de recovery CDs niet meer hebt zou het toch mogelijk moeten zijn om windows te installeren.\n\nVoor Windows heb je op elke PC een aparte licentie nodig. Office heeft wel een uitzondering. MS Office mag je naast op de PC ook op de laptop installeren op voorwaarde dat de eigenaar van de laptop ook de hoofdgebruiker van de PC is.
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;300996]Helaas, je moet voor elke PC een aparte licentie hebben.[/QUOTE]\r\n\r\ndat is niet helemaal waar.\r\n\r\nik heb ook 1 licentie maar draaien op meerdere computers in me huis ik moest enkel bij de 2e computer een 0800(gratis) nummer bellen en toen kreeg ik ene code door de telefoon en die moest ik invoeren op de computer en toen was hij volledig legaal
Link naar reactie
[QUOTE=bluefox;301067]dat is niet helemaal waar.\r\n\r\nik heb ook 1 licentie maar draaien op meerdere computers in me huis ik moest enkel bij de 2e computer een 0800(gratis) nummer bellen en toen kreeg ik ene code door de telefoon en die moest ik invoeren op de computer en toen was hij volledig legaal[/QUOTE]\r\nNee, hij is nog steeds niet legaal. De eerste computer is nu namelijk illegaal. Microsoft gaat er vanuit dat je Windows van de eerste PC hebt afgehaald.\r\n\r\nEven logisch blijven nadenken. Dat het lukt om het twee keer te installeren/activeren betekent nog niet dat het legaal is.
Link naar reactie
[QUOTE=avv;301068]Nee, hij is nog steeds niet legaal. De eerste computer is nu namelijk illegaal. Microsoft gaat er vanuit dat je Windows van de eerste PC hebt afgehaald.\r\n\r\nEven logisch blijven nadenken. Dat het lukt om het twee keer te installeren/activeren betekent nog niet dat het legaal is.[/QUOTE]\r\n\r\nmaar MS denkt dat het goed is en zo lang MS dat denkt is alles goed toch:) ik ga me niet druk maken over legaal of illigaal zo lang het werkt is het goed.
Link naar reactie
Ah, jij vind iets legaal zolang je niet gepakt wordt? Interessante opvatting, kan je beter maar niet te vaak in praktijk brengen. Jat een fiets, en zolang ze je niet pakken is het legaal?\r\n\r\nDat MS het wel goed vind zo, dat is prettig voor je. Maar niet iedereen heeft zoveel mazzel, en als je hier vragen beantwoord, probeer dan bij de feiten te blijven en licht mensen svp niet verkeerd voor.
Link naar reactie
Als je dat 0800 belt van microsoft, wordt er ook duidelijk aan je gevraagd of je de licentie niet op nog meer computers hebt draaien. Als dit namelijk het geval wel is krijg je geen activatie code van ze. Ik weet dit omdat ze bij mij vrij moeilijk deden hier over. Ik moest namelijk een tijdje terug binnen een maand de zelfde licentie twee keer activeren en volgens microsoft was het de tweede keer op een andere pc. Na duidelijk uitleg gegeven te hebben dat ik het moederbord i.v.m. een defect moest vervangen en nog 3 andere licentie codes van mijn andere pc\'s door gaf. Kreeg ik een nieuwe activerings code.
Link naar reactie
Inderdaad, ik heb hier 3 machines staan geinstalleerd met dezelfde OEM versie.\r\nJe belt gewoon dat nummer, hangt een ... verhaal op over nieuwe componenten, praat lekker snel dan snappen ze het helemaal niet meer en je kunt activeren.\r\n\r\nMicrosoft mag namelijk niet je hardware controleren i.v.m. activeren.\r\n\r\nUpdaten en WGA check is geen probleem. Als je niets veranderd kun je later na de activatie in de map system32 van windows het bestand wpa.dbl vinden en die zet je op een discette of zo. Dit bestand hoort bij jouw machine ! dus je kunt hem niet gebruiken voor een andere. Bij een nieuwe installatie zet je die gewoon terug en klaar, je hoeft niet meer te bellen. Dit gaat alleen op als de hardware niet veranderd overigens.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...