Ga naar inhoud

harde schijf "weg"

Aanbevolen berichten

Tot mijn stomme verbazing is de 2e harde schijf die in mijn comp zit ineens niet meer toegankelijk.\r\nIn de verkenner is ie nergens meer te vinden, bij apparaatbeheer weer wel zonder uitroepteken of wat dan ook, en bij computer beheer staat \"niet-toegewezen\".\r\nHet was de harde schijf met XP die gecrashed was, maar waarvan de data nog wel toegankelijk was. Data die ik net eraf wilde plukken.\r\nDe andere harde schijf waar ik nu mee werk, ook met XP erop, had ik destijds uit gemakzucht laten zitten, wat nu dus mijn redding blijkt te zijn omdat ik anders nu niks meer had kunnen doen.\r\nHeeft iemand van jullie een idee ?
Link naar reactie
Krijg je de melding over dat de parameter niet toegankelijk is, of partitie niet beschikbaar?\nHoorde je eerst niet rare geluiden vanuit je hardeschijf komen, soort tikken?\nStart de pc heel erg vertraagt op wanneer je de hardeschijf in de pc heb zitten?\nWanneer dit het geval is, is je harde schijf niet meer 100%\n \nHoe je de hardeschijf kan zien in windows is:\n \nstart\nconfiguratiescherm\nsysteembeheer\ncomputerbeheer\nschijfbeheer\n \nzoek je hardeschijf , als ie er niet tussen staat dan is er een probleem/ conflict.\n \nHet kan zijn dat na een nieuwe windows installatie dat eerst je harde schijf geformatteerd moet worden. (wacht hier even mee, totdat er andere mensen je verder kunnen helpen)
Link naar reactie
Inmiddels heb ik het beestje een naam kunnen geven, al krijg ik nu wel de mededeling dat de schijf niet geformatteerd is.\n@ aliberto : ik kreeg geen foutmelding, enkel een zwart scherm. Een aantal jaren geleden gaf een schijf de geest, toen verscheen enkel een hoop binair gepruttel op het scherm. Op het werk werd gesuggereerd dat de FAT misschien naar z\'n grootje was. Dat is misschien nu ook wel het geval. Met nadruk op misschien.\nM\'n pc is dual boot, dus ik kan er gewoon mee werken, geen vertragingen of rare geluiden.\n@ willem1940 : beide schijven zijn master, nooit een probleem mee gehad.\nOndetussen heb ik na veel ge-google meer info bij elkaar kunnen sprokkelen en het progje GetDataBack gedownload en geinstalleerd.\nDie heeft de schijf gevonden, is alles nu aan het analyseren, en dan kan ik de voor mij relevante data overzetten de externe schijf die ik er aan heb hangen en uiteindelijk beide interne schijven moet vervangen. Dan zal het allemaal wel weer in orde komen.\nAls straks dual boot per ongeluk blijft, kun je dat dan het beste ongedaan maken met bootfix ?
Link naar reactie
[QUOTE] Op het werk werd gesuggereerd dat de FAT misschien naar z\'n grootje was.[/QUOTE]\r\nEerder de MBR,daar slaat de onderstaande melding vaak op.\r\n[QUOTE]al krijg ik nu wel de mededeling dat de schijf niet geformatteerd is.[/QUOTE]\r\nMet GetDataBack kun je wellicht het e.e.a. terughalen,maar dat belooft een hoop uitzoeken.\r\n\r\nMisschien kun je de MBR herstellen met Testdisk,dan ben je in een keer klaar ;) \r\n\r\n[url]http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.5.win.zip[/url]\r\n\r\n1.Start Tesdisk en enter.\r\n2.Kies de goede schijf en enter 2x.\r\n3.Kies Advanced en enter.\r\n4.Zorg dat \"Boot\" geselecteerd staat en enter.\r\n5.Wat staat er bij 1 ?\r\n6.Wat staat er bij \"Backup bootsector?\r\n7.Staat er misschien ook nog \"Sectors are identical\"? \r\n\r\nAls je er mee aan de gang gaat,plaats dan even een schermafdruk hier.\r\n\r\n[Alt]+[PrtScn] toetscombinatie\r\n\r\nStart > Programma\'s > Bureau-accessoires > Paint, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen\r\nUploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
Ik heb met GetDataBack \"alles\" over kunnen zetten, het viel allemaal reuze mee. Het progje vond ik persoonlijk ook makkelijker en overzichtelijker dan ik in eerste instantie verwacht had.\n@ Wanderer : de defecte schijf gaat er uiteraard uit , maar Testdisk zal ik er nog tot lering ende vermaak op los laten.\nHeren, bedankt voor alle tips, ik heb er zeker iets van opgestoken !
Link naar reactie
Fijn dat je de data hebt kunnen saven (Y) \n[quote]Ik heb met GetDataBack \"alles\" over kunnen zetten, het viel allemaal reuze mee. Het progje vond ik persoonlijk ook makkelijker en overzichtelijker dan ik in eerste instantie verwacht had.[/quote]\nKennelijk heb ik dan iets niet goed gedaan,toen ik GetDataBack eens testte kreeg ik een zooi mappen met een cijfer code.\n \nGeen namen die verwezen naar de oorspronkelijke map,dus dat was een hoop uitzoeken.\n \nHeb ik misschien toen iets niet goed gedaan?\n[quote]Testdisk zal ik er nog tot lering ende vermaak op los laten.[/quote]\nLaat nog even weten,of dat iets heeft opgeleverd als je wil,altijd leerzaam ;) \n \nGreetz
Link naar reactie
@ Wanderer : ik zou niet durven zeggen of je iets verkeerd hebt gedaan, en wat dat geweest zou kunnen zijn, maar ik kreeg uiteindelijk alles overzichtelijk op het scherm in \"verkenner\" vorm. \nAangezien dit voor mij onbekend terrein was heb ik op goed geluk gedaan wat de instructies aangaven en voor \"default\" gekozen waar dat moest.\nIk hoefde na al het ge-analyseer enkel maar te selecteren wat ik wilde kopieeren en aan te geven waar ik het naartoe gekopieerd wilde hebben. Net als in de windows verkenner.\nAls het ge-experimenteer met Testdisk iets interessants oplevert, zal ik het zeker posten.
Link naar reactie
[QUOTE=Wanderer;301293]Ja,daar staat mij nog wel iets van bij,maar welke namen hadden de verschillende mappen bij jou in de verkenner?[/QUOTE]\r\n\r\nGelukkig genoeg precies dezelfde namen als voorheen. \r\nMisschien heeft het wel te maken met de mate waarop de schijf beschadigd is, en vooral waar die schade zit ?
Link naar reactie
[quote]Misschien heeft het wel te maken met de mate waarop de schijf beschadigd is, en vooral waar die schade zit ?[/quote]\nNee dat denk ik niet hoor.\n \nIk vond het nogal vreemd,dat de data wel gerecoverd kon worden bij de test die ik toen deed,maar dat ik mij daarna een slag in de rondte moest zoeken om alles weer terug te zetten.\nWaarschijnlijk heb ik toen iets verkeerd gedaan.\n \nIn elk geval dank voor je reactie,nu weet ik tenminste dat het prima kan werken (Y)\n \nGreetz
Link naar reactie
Kies nu voor de Analyse modus en blijf enteren totdat je onderin het scherm \"Write\" ziet verschijnen.\nSelecteer \" Write\" ,enter en volg de aanwijzingen.\n \nStart daarna de PC opnieuw op en kijk of je de schijf kunt benaderen.\n \nAls je een afb. upload,doe dat dan a.u.b. als *.JPG want het is nu nauwelijks te lezen ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...