Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,\r\n\r\nIk heb thuis stapels oude foto\'s liggen, die zou ik eigenlijk op de computer willen hebben staan. Ik ben aan het kijken voor een scanner die bijvoorbeeld een speciale invoer voor foto\'s heeft. Ik kan er alleen geen vinden. Heeft iemand ervaring met zulk soort scanners? Ik zoek er een voor ong. max. €300,-.\r\n\r\nBedankt
Link naar reactie
Af en toe liggen simpele scannertjes voor minder dan 100 euri in supermarkt-aanbiedingen en die doen dat prachtig want je kunt er zelf de resolutie (korrel, pixels) bij instellen.\n\nNa installatie/detectie (ik installeer/detecteer altijd alleen maar de driver \"twain\" en gebruik nooit de overmatige bijgeleverde software), naar een eenvoudig foto-programma gaan zoals bijvoorbeeld Photo Editor in Microsoft Office Hulpprogramma\'s, openen, linksboven \"bestand\", \"scannerbron selecteren\", kies de scanner aan, opnieuw dichtgeklapt \"bestand\" openen, kies \"afbeelding scannen\" en je krijgt een keurig bedieningspaneel met de nodige/nuttige instel-mogelijkheden alsmede \"preview/voorproefje\".\n\nLet wel op bij het opslaan van de foto\'s, liever NIET *.bmp kiezen want geeft enorm ruimtebeslag. JP( E )G of GIF bevalt in de practijk beter.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...