Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2007 Delen Geplaatst: 9 maart 2007 Ik heb op zich een best aardig probleem, al zeg ik het zelf...\r\n\r\nIk ben in het bezit van een PC waarin zowel een LAN als een WLAN kaart zijn ingebouwd. Met de LAN-kaart maak ik verbinding via een hub met mijn @home-modem. Dat werkt vlekkeloos. \r\n\r\nTot hier ook nog geen probleem.\r\n\r\nDe problemen begonnen toen ik met mijn laptop ook online wilde. Een tweede kabel vanuit het hub naar de laptop zorgde niet voor verbinding. En heb ik er ook maar weer snel uitgehaald. Ook al vind ik dit erg raar.\r\n\r\nToen bedacht ik me dat ik in de laptop ook een WLAN-kaart heb zitten en het leek me wel wat om dus via de WLAN van de PC toch op internet te komen.\r\n\r\nMaar helaas. Inmiddels heb ik wel bestand- en printerdeling voor elkaar gekregen. Ik kan dus met de laptop draadloos kijken wat er op de harde schijf van de pc staat. Ik heb op de pc aangegeven dat de internet-verbinding die via de lan gaat ook geschikt moet worden gemaakt voor externe apparaten die via wlan binnenkomen.\r\n\r\nBeide systemen zijn XP. Heeft iemand enig idee wat ik over het hoofd gezien heb? En wat de reden kan zijn dat ik mijn laptop ook niet direct op dat hub kan aansluiten? \r\n\r\nBedankt vast voor het meedenken! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2007 Gaat helaas zo niet werken.\r\nBij @home moet je een computernaam opgeven om te kunnen internetten. Maar de 1e computer heeft die naam al dus kun jij met je 2e computer nooit zo op internet komen.\r\n( Binnen 1 netwerk kunnen geen 2 computers dezelfde naam hebben)\r\nJe kunt beter een Router kopen, die neemt dan de plaats in van Computer 1 en kan vervolgens wel de internetverbinding beschikbaar maken voor meerdere computers.\r\nDat je met de hub wel een netwerk hebt is logisch. In feite heb je gewoon de 2 computers aan elkaar geknoopt middels die hub. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2007 Hey Toolman,\r\n\r\nBedankt voor de snelle reactie!\r\n\r\nBedoel je dat het met een ander netwerk wel op zo\'n manier zou moeten kunnen dan? Ik heb he idee dat de data die ik vanaf de WLAN-uitgang van de laptop naar de WLAN-ingang van de pc gooi niet bij mijn externe LAN-netwerk van de pc terecht komt (Volg je het nog.. :))\r\n\r\nDe hub werkte overigens niet. Een kabel direct van het hub naar de pc werkt vlekkeloos, dezelfde kabel naar de laptop werkt juist niet. Het lijkt me een wat contactgestoord laptopje... Misschien toch eens meenemen naar de psychiater.\r\n\r\nmaar weer terug on-topic: Het is een superschone xp die ik er op heb gezet. Van oorsprong is het een vista-laptop, maar vanwege de geweldige prestaties heb ik die ellende maar even opzij geschoven. Onder vista heb ik het wel voor elkaar gekregen om eventjes met het draadloze gebeuren wat ik hierboven heb beschreven online te komen.\r\n\r\nIk heb ook tig forums gelezen en bijna alle tips uitgeprobeerd. Het schijnt te kunnen, maar ik heb het nog niet gevonden...\r\n\r\neventuele andere tips blijven welkom, ik blijf gewoon stug volhouden met proberen... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2007 toolman heeft idd gellijk.. @home geeft je een computer naam, en die kan je maar op een computer gebruiken, Dit kan je verhelpen door simpel weg een routertje er tussen te planten, Je voert je computer naam die @home aan je gegeven heeft ( begind met cc) in de router en internetten maar. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2007 Wat raar dan... Ik ben nog maar 2 dagen bij @home, maar het enige dat ik gekregen heb van ze is een doos met daarin het modem en een blaadje met inlognaam en wachtwoord.\r\n\r\nZou ik dat \"cc-nummer\" dan digitaal krijgen via het modem ofzo? \r\n\r\nIk merk dat ik toch nog veel te weinig van dit soort dingen afweet. Maar een simpele router zou het probleem al op moeten lossen? Waarom dan niet met m\'n Hub? Of is dat weer een heel ander soort apparaat? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2007 @Home verbood vroeger routers en netwerkjes, stelde voor meervoud een hub verplicht en gaf dan maximaal 3 aanmeldings-codes (het nummer dat je hebt, uitgebreid met -a, -b, -c.\n\nOpeens ging men dat veranderen, moest precies andersom, nieuwe kosten gemaakt voor een router (+ draadloos) ipv het de hub.\n====\n\nKrijg je via een hub 2 computers met elkaar pratend dan zijn er op enige manier 2 verschillende IP-nummers blijven hangen in de computers.\n====\n\n@Home geeft je bij inlog 1 IP-nummer, dat je NIET mag vastzetten; meestal krijg je steeds hetzelfde IP-nummer maar niet altijd, @Home wil het zelf kunnen veranderen. Heb je een router ingezet dan komt dat IP-nummer dáárin terecht en niet in een van de computers.\n====\n\nEen router (ook: een draadloze) geeft zelf IP-nummers aan de aangesloten computers, waar @Home geen zicht en geen belangstelling op/voor heeft. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2007 Zonder router en met twee netwerkkaarten in de ene pc gaat het echt wel.\nZelf heb ik zo ook met 3 pc internet van @home gehad.\nAlleen het nadeel was dat die ene pc ook aan moest als de andere aan stonden.\nIk weet echter niet hoe de diverse instellingen waren ,omdat ik al snel over ben gegaan op een router.\nDe aanmeld naam begint niet met cc maar met CP en eindigt met een A ,als je normaal internet hebt ,en als je internet met bellen hebt eindigd het nummer op een B. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2007 Even simpele uitleg: \nHUB= simpel gezegt splitter: gooit op elke poort dezelfde data er uit.\n\nSwitch Gooit alleen de data naar BEPAALDE poorten : daar waar ze heen moeten.\nRouter : net als een switch, echter geeft ook ip adressen weg, en routert het internet verkeer naar het lan verkeer, en omgekeerd.\n\n\nJou idee kan wel werken : modem utp naar pc1 dan via wifi/wlan naar laptop.\nEchter zul je internet delen aan moeten vinken, firewalls aanpassen, en waarschijnlijk ook nog handmatig ip adressen op moeten geven: ip/subnet/gateway/dns/wins............ Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2007 Bedankt voor de verhelderende antwoorden. Ik zit ook al te wachten op een draadloze router van Home, wanneer die geleverd wordt zijn mijn problemen waarschijnlijk direct opgelost, maar tot die tijd had ik toch graag op 2 systemen tegelijkertijd kunnen internetten. \r\n\r\nMaar helaas... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2007 Ik zeg toch niet dat het niet kan ?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2007 [QUOTE=Maximinus;300552]Ik zeg toch niet dat het niet kan ??[/QUOTE]\r\n\r\nHey Maximinus,\r\n\r\nDat bericht was ook niet direct naar jou gericht, ik was het nog aan het typen toen jouw reactie er tussen kwam...\r\n\r\nIk heb al meerdere keren geprobeerd om alle gegevens over te zetten inclusief DNS, IP, subnet, vinkjes bij internet delen en dergelijke. Er zorg voor dragend dat alles staat zoals het hoort te staan, of althans: Zoals ik dacht dat ze zouden moeten staan... Maar helaas kwam ik niet verder dan wat hierboven ergens beschreven staat...\r\n\r\nBestaat er niet gewoon ergens een softwarepakket die alle netwerk-ellende uit handen neemt? Microsoft-dingen zijn voor de toevallige ad-hocgebruiker zoals ik niet echt duidelijk en vanzelfsprekend. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2007 Sorry dat je je aangevallen voelt, was niet mijn bedoeling ;)\nNee verder dan dit kan ik je ook niet helpen, in ieder geval niet op afstand;)\nFirewalls wel allemaal uit?, en je moet qwa ip\'s natuurlijk niet dezelfde geven.\nAls je b.v.123.234.45.23 als internet ip heb doe je op de wlan van pc b.v. 192.168.2.10 en op de laptop doe je 192.168.2.11\nVerder dan dit kan ik je niet helpen, misschien heb je er wat aan :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2007 Via Bureauaccessoires->Communicatie -> Wizard Netwerk Instellen zou je inderdaad wel je internetverbinding kunnen delen.\r\nBlijft echter wel het probleem bestaan dat pc1 ( die de internetverbinding heeft) ALTIJD aan moet staan als jij met pc 2 wilt gaan internetten.\r\nVandaar ook mijn advies om een router te nemen, omdat je dan onafhankelijk van elkaar kunt internetten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2007 O, maar die router komt er ook zeker nog wel... Vind het alleen erg vervelend dat je een heel arsenaal aan trucjes toe moet passen om met 2 systemen tegelijk te kunnen internetten. Het is zo veel makkelijker bij ADSL- of andere kabelaanbieders (waar ik tot nu toe ervaring mee heb tenminste)\r\n\r\nOverigens heb ik mijn laptop nu in vista modus (dual boot) opgestart en die krijgt het ineens wel voor elkaar om verbinding te maken via de pc met internet... Dus probleem min of meer opgelost.\r\n\r\nBedankt allemaal voor het meedenken en de tips... Ben er erg mee geholpen! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen