Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2007 Delen Geplaatst: 9 maart 2007 Hallo iedereen,\n \nIk ben bezig om een website voor ouderen op te zetten.\nNu wil ik een button maken zodat als je er op klik de letters groter worden.\nIs dit te doen zonder dat de html validator over de rooie gaat.\nHet enige wat ik me kan bedenken is om twee style sheet te maken maar daar is de w3 \nhet niet helemaal mee eens. ;) \nEn belofte maak schuld de site moet w3 gevalideerd worden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2007 Ik heb geen verstand van HTML en Java, maar op mijn surftocht kwam ik dit eens tegen: [url]http://slayeroffice.com/?c=/content/tools/fontSize_favelet.html[/url]\nAls je op de link Resize Font klikt kun je dus een andere grootte instellen.\nMisschien geeft de broncode aan jou prijs hoe je zoiets doet? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2007 Misschien php en een cookie gebruiken om aan de hand daarvan het juiste stylesheet te includen in de website. Als er geen cookie is, dan het standaard-stylesheet laten invoegen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2007 @ reintje helaas niet gelukt maar thanks voor de tip\n\n@foobar het probleem is een beetje de doelstelling van de site er moetten ouderen mee om kunnen gaan nou is dat ook gelijk de uitdaging voor mijn. Maar het blijkt dat een boel ouderen mensen via een verzorgings huis internetten en die zijn zo beveiligd dat er geen cookie`s worden toegestaan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2007 Aha, op die fiets.\r\n\r\nEen andere mogelijkheid met php is om gebruik te maken van url\'s als index.php?pagina=home&tekstgrootte=medium.\r\n\r\nOp die manier werkt \'t zonder cookies, heeft wel als nadeel dat je de hele site moet herstructureren en alle links aanpassen opdat ze de waarde voor de variabele $_GET[\'tekstgrootte\'] meenemen naar de volgende pagina.\r\n\r\nIs op zich een goede optie, maar een hoop werk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2007 Waar ik ook aan zat te denken was om twee pagina`s te maken een met een groot lettertype en een met een klein letter type en dat je op de index pagina kan kiezen waar je mee verder gaat. Nadeel dat je alleen op de index pagina maar zoeen link kan zetten. En ik kan ook een uitlegje maken dat je met linker ctrl en het plusje de tekengrote ook vergroot, of met je muiswiel. Dus ik weet het nog niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2007 In XP via Bureauaccessoires > Toegankelijkheid > Vergrootglas is ook nog een optie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2007 [quote=reintje;300722]In XP via Bureauaccessoires > Toegankelijkheid > Vergrootglas is ook nog een optie.[/quote]\nhee goeie tip (Y) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2007 in je browser kun je kiezen voor beeld tekengrootte ofzoiets... dat is toch veel makkelijker dan dit te implementeren in je site? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2007 [quote=Moonlampje;300834]in je browser kun je kiezen voor beeld tekengrootte ofzoiets... dat is toch veel makkelijker dan dit te implementeren in je site?[/quote]\nKlopt maar de doelgroep zijn ouderen en zonder iemand op zijn tenen te trappen die zijn meestal een beetje angstig om dingen aan hun programma te veranderen vandaar de knop. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2007 Ik kwam tijdens het surfen nog iets tegen:\n\n[QUOTE][LIST]\n[*][URL=\"http://www.drempelsweg.nl/smartsite.dws?lettertype=&id=295\"][B]Hoe kan ik ervoor zorgen dat de gebruiker de lettergrootte aan kan passen?[/B][/URL]\nIn een toegankelijke site zijn alle lettertypes relatief gemaakt. Dat betekent dat, wanneer je als standaardinstelling \'grootste\' hebt, dat de grootte van de letters dat als standaard aanhouden.\n In een stylesheet zeggen wij als het ware: de grootte van de letter moet 0.8 zijn ten opzichte van de standaardlettergrootte, of juist 1.2. Op die manier krijg je verschillende lettergroottes, afhankelijk van de instellingen in de browser.\n Voor mensen met een visuele handicap is dit handig.\nWanneer iedereen het lettertype relatief zou maken, zou een slechtziende slechts eenmaal hoeven aan te geven dat zij of hij het grootste lettertype wil, en dan past alle tekstuele content zich hier op aan.\n Met \"Beeld/View \", \"Tekengrootte/Font size \" kun je dit in Internet Explorer instellen.\nWanneer je instellingen op \"kleiner\" staan is de website inderdaad vrijwel onleesbaar. Op \'gemiddeld\' moet de website echter goed leesbaar zijn.\n[/LIST][/QUOTE]\n\nBron: [url]http://www.drempelsweg.nl/smartsite.dws?lettertype=&id=90[/url]\n\n(kijk even rechtsbovenin de site.. best wel mooi...) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2007 (Y) Oke hier kan ik wat mee thanks reintje(Y) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2007 Welcome. . Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen