Ga naar inhoud

geheugen probleem

Aanbevolen berichten

Ik heb een IBM Aptiva (2150-L44) \"opgelapt\" een draai er nu Windows 2003 Server op. \r\nSo far geen enkel probleem afgezien van hetfeit dat 300Mhz eigenlijk net te weinig is om een echt soepele performance te bewerkstelligen.\r\nVoorlopig is dit een testopstelling met o.m. zo\'n 7HDD\'s en wat andere extra toestanden.\r\n\r\nDeze unit had volgens de BIOS 128MB RAM terwijl er 2 bankjes van 128 MB geplaatst waren. Ik vond dat vreemd en ben gaan stoeien met het verplaatsen van de bankjes en het plaatsen van andere bankjes. \r\n1 x 256MB is volgens alle progjes die ik gedraaid heb nog altijd maar 128MB \r\nIk mocht willen dat de belastingdienst mijn belastbaar inkomen zou berekende ;) \r\n\r\nWaar gaat het fout en wat zou \'het\' zijn?
Link naar reactie
IBM is nogal eenkenning v.w.b. geheugen.\r\nBovendien is het een server, dus zal 1 strip \"registered\" en de andere \"normaal\' geheugen zijn. \r\nEn \"normaal\" geheugen snapt een server dus niet.\r\nVooral bij servers is het belangrijk dat je precies hetzelfde geheugen plaatst, wil het apparaat stabiel werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...