Anoniem2 Geplaatst: 7 maart 2007 Delen Geplaatst: 7 maart 2007 Ik heb een IBM Aptiva (2150-L44) \"opgelapt\" een draai er nu Windows 2003 Server op. \r\nSo far geen enkel probleem afgezien van hetfeit dat 300Mhz eigenlijk net te weinig is om een echt soepele performance te bewerkstelligen.\r\nVoorlopig is dit een testopstelling met o.m. zo\'n 7HDD\'s en wat andere extra toestanden.\r\n\r\nDeze unit had volgens de BIOS 128MB RAM terwijl er 2 bankjes van 128 MB geplaatst waren. Ik vond dat vreemd en ben gaan stoeien met het verplaatsen van de bankjes en het plaatsen van andere bankjes. \r\n1 x 256MB is volgens alle progjes die ik gedraaid heb nog altijd maar 128MB \r\nIk mocht willen dat de belastingdienst mijn belastbaar inkomen zou berekende ;) \r\n\r\nWaar gaat het fout en wat zou \'het\' zijn? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2007 ja ik heb hier ook zo\'n probleem\n\nSoms slikken Moederborden bepaalde reepjes gewoon niet.\nEen bios updat bied vaak uitkomst\n\nHet kan ook zien dat de reepjes niet helemaal gepakt worden doordat de snelheid niet goed word ondersteund Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2007 IBM is nogal eenkenning v.w.b. geheugen.\r\nBovendien is het een server, dus zal 1 strip \"registered\" en de andere \"normaal\' geheugen zijn. \r\nEn \"normaal\" geheugen snapt een server dus niet.\r\nVooral bij servers is het belangrijk dat je precies hetzelfde geheugen plaatst, wil het apparaat stabiel werken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen