Ga naar inhoud

externe hd herkend in windows, niet zichtbaar

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal\n \nIk heb een externe hardeschijf behuizing van coolermaster met interne sata aansluiting.\nWanneer ik deze aansluit op verschillende pc\'s, (heb op 3 pc\'s getest.) dan hoor je via het geluid dat deze netjes wordt gevonden en dat deze klaar is voor gebruik.\nMaar in werkelijkheid zie ik nergens die hardeschijf partitie staan, zelfs niet in schijfbeheer.\n \nDe volgende stappen heb ik ondernomen::\n \nandere sata kabel in de behuizing aangesloten\nandere harde schijven geplaatst\nandere usb kabel aangesloten.\n \nZie ik misschien iets over het hoofd?
Link naar reactie
@Ultimate \nik heb de hardeschijven verwisseld die in de externe behuizing zaten en toen deze op de pc aangesloten. Deze werden wel gevonden en de partities waren toegankelijk\n \n@Willen1940\n \nIk zal het vandaag eens uitproberen, je hoort dit nog nader van me hoe het is afgelopen\n \nBeiden bedankt voor jullie reactie\n \nHet gekke is:\nHij deed het eerst wel goed de externe behuizing.
Link naar reactie
Ok hier een update van alle gedane handelingen:\n \nDe software van willem geinstalleerd, maar daar wordt deze niet gezien.\nIn de behuizing zitten 2 usb aansluitingen, daarop had ik een gamepad aangesloten en de gamepad werd wel gezien.\nDe externe hd heeft ook een externe sata aansluiting. Deze heb ik aangesloten en toen werd de hd wel gezien. maar ik heb maar op 1 pc met een verloopstuk esata. Dus dit is niet te doen.\n \nDe hardeschijf werkt wel in windows via sata en esata. Maar niet via usb (1 en 2)\nHeb deze ook ook op verschillende usb poorten geprobeerd\nDus als ik het zo mag concluderen is de hardeschijfbehuizing niet in orde?\n \ndit is de externe hd\n[URL]http://shop.freezinghardware.nl/index.asp?Pagina=00003&i=3557&c=75[/URL]
Link naar reactie
Hm,\n\nIk denk dat je dat wel kan concluderen dan. Een andere harde schijf erin werkte wel?\n\ntest de voglende dingen nog even, miss dat het dat is:\n\nWerkt een ide harde schijf met usb? \nWerkt een sata harde schijf met usb? <-- blijkbaar niet, maar probeer een andere, als je die hebt.\n\nAnders denk ik idd dat de behuizing kapot is.
Link naar reactie
Alvast bedankt voor je reactie Ultimate.\n \nom even wat verduidelijking te scheppen:\n \nHet is een externe hd behuizing heeft een interne sata aansluiting voor de hardeschijf, dus geen IDE.\nDe Behuizing heeft de volgende aansluitingen:\n2x usb 2.0 (voor extra rand apparatuur aan te sluiten.)\n1x usb voor naar de pc (is een soort 4kantje aan de 1e kand en aan de andere kant usb aansluiting> laatst genoemde steek je in de pc)\nDan blijft er nog de Esata aansluiting over. Ik kreeg er een speciale bracket bij die je vervolgensin je pc moest plaatsen. Maar praktisch vind ik het niet.\n \nKort samen gevat, hardeschijven werkten zonder de behuizing direct op mijn pc. Heb er 2 getest met sata aansluiting.\nDe behuizing werkte eerst naar behoren via de usb kabel(4kante)\nNu hoor ik alleen geluid en windows zegt dat de hardeschijf klaar voor gebruik is maar ik zie niets.\nWanneer ik de hardeschijf via Esata aansluit dan wordt deze wel herkent, moet wel de pc herstarten en deze drive erin laten zitten\n \nWanneer de drive via de 4kante usb aangesloten is dan wordt nogmaals de drive niet weergegeven qua partitie maar wanneer ik er een ander usb apparaat(in dit geval de gamepad) in de externe behuizing steek dan wordt deze wel weer in windows herkent.\n \nNog suggesties?\n \nBedankt allemaal alvast
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...