Anoniem2 Geplaatst: 7 maart 2007 Delen Geplaatst: 7 maart 2007 Hallo.\r\nIk heb een oude computer gekregen, en wilde deze in een andere kast bouwen waar al een moederbord, processor en geheugen in zit.\r\nNu wilde ik uit de oude computer de harde schijf overplaatsen, maar zodra ik deze aansluit aan IDE en stroom, werkt deze niet. Maar als ik de IDE los haal werkt deze wel. Ik heb de jumper op alle mogelijke manieren al geprobeert, en de kabel kan niet verkeerd om zitten vanwege zo\'n \"slotje\". In de oude computer werkt de harde schijf gelijk, maar in deze dus alleen zonder IDE kabel (zonder IDE hoor ik de harde schijf draaien, met hoor ik niets).\r\n\r\nHopelijk kan iemand mij helpen.\r\nMvg. Daniël Hartman Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2007 Toch een kwestie van verkeerd aansluiten van de IDE-schijf.\r\nKijk op het moederbord bij de IDE-aansluiting of je daar ergens een 1 ziet staan.\r\nDaar moet de RODE pool van je IDE kabel op zijn aangesloten.\r\nOp de harde schijf moet de rode pool naast de spanningsaansluiting zitten.\r\nAls je een IDE-kabel hebt waar 3 connectors op zitten dan moet het langste gedeelte van de kabel van het moederbord komen en moet je harde schijf als master op de middelste aansluiting zitten. Succes. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2007 hallo toolman.\r\nAllereerst bedankt voor je reactie!\r\nIk heb meedere IDE kabels. Ik heb geprobeert met 2 aansluitingen en met 1.\r\nAllebei aangesloten zoals je zei, en nog werkt het niet.\r\nDe jumper staat nu ook ingesteld op Master.\r\nIk heb het ook bij een cd-speler geprobeert, en ook hier hetzelfde probleem.\r\nMisschien dat het aan mijn moederbord ligt? \r\nIk ga zo de harde schijf uit deze computer halen en dan proberen. \r\nMisschien dat dat werkt.\r\n\r\nDaniël Hartman Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2007 Controleer dan eerst eens of er soms pinnetjes verbogen zijn van je IDE aansluiting op zowel het moederbord als bij je harde schijf.\r\nKan soms gebeuren... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2007 Zit er nog een OS op die schijf? Kan raar doen, door verkeerde drivers. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2007 pinnen zijn niet verbogen en er zit nog een os op, maar dat heeft er denk ik niets mee te maken, want de harde schijf begint niet te draaien, en bij een cd speler het zelfde probleem. sorry voor irritant spelling, maar zit nu even op psp. ik verander het nog. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2007 Voeding misschien? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen