Anoniem2 Geplaatst: 7 maart 2007 Delen Geplaatst: 7 maart 2007 een vraag waar ik niet uit kom\r\n\r\nAls ik debian 3.1 r5 \"sarge\" wil installeren op een nieuwe comp\r\n(intel duo-core, moederbord P5b, incl 2 raid kaarten (1 highpoint voor sata2 hier hangen 4 500Gb\'s aan en 1 highpoint voor IDE hier hangen 2 500 Gb\'s aan), 1 IDE hd, 1 IDE cd/dvd writer)\r\nkrijg ik eigenlijk gelijk al een foutmelding\r\n\r\nde 3 vragen gaan goed --> taal, land en welk toetsenbord :)\r\nmaar dan begint de installatie dus\r\nhier zegt hij eigenlijk gelijk dat hij de cd niet kan aankoppelen\r\noftewel een fout --> modprobe -v ide detect\r\n\r\nIn eerste instantie dacht ik what de hell en ik pak de volgende linux GNU (redhat 4.0)\r\nhier kreeg ik kernel panic - not syncing: oops\r\n\r\nWat is der aan de hand, ik heb werkelijk waar geen idee.\r\nAls jullie iets meer willen weten laat het mij dan weten\r\n\r\nSpoor Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2007 Misschien is het moederbord te modern, later bedacht dan het Linux dat je wilt installeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2007 modprobe geeft aan dat het iets niet kan toevoegen aan de kernel, hier dus de ide controler...\nDebian kan dus blijkbaar niet overweg met je ide controler, en Redhat 4 is al een oudje?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2007 idd, ik denk dat de combi te nieuw materiaal en een te \"oud geschreven\" kernel het euvel is. Wat ik ok nog geprobeerd heb is als je de installatie vraag krijgt welke taal (1ste vraag in principe) op alt-f2 gedrukt en hier achter de prompt: mod\"probe ide-generic\" neergezet, maar dat had ook al geen succes. Hij zegt dat dan de ide nog steeds niet herkent word.\r\n\r\nHeb wel intussen WinXP erop gezet om te kijken of er mischien iets kapot was ofso, maar alles werkt in WinXP perfect. --> In principe zou dus de allernieuwste Linux variant het wel moeten kunnen. Tenminste de heren zullen heus wel nieuwe hardware blijven toevoegen, iets wat ik dus zelf niet kan :(.\r\n\r\nDus de vraag is een klein beetje nu op dit moment.\r\nWat is de nieuwste linux variant.\r\n\r\nZodat ik die kan gaan proberen.\r\n\r\n(en idd Pimmie, redhat 4 is oud. Maar daar had ik discs van liggen en dus ideaal om te proberen.) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2007 idd, ik denk dat de combi te nieuw materiaal en een te \"oud geschreven\" kernel het euvel is. Wat ik ook nog geprobeerd heb is als je de installatie vraag krijgt welke taal (1ste vraag in principe) op alt-f2 gedrukt en hier achter de prompt: \"modprobe ide-generic\" neergezet, maar dat had ook al geen succes. Hij zegt dat dan de ide nog steeds niet herkent word.\r\n\r\nHeb wel intussen WinXP erop gezet om te kijken of er mischien iets kapot was ofso, maar alles werkt in WinXP perfect. --> In principe zou dus de allernieuwste Linux variant het wel moeten kunnen. Tenminste de heren zullen heus wel nieuwe hardware blijven toevoegen, iets wat ik dus zelf niet kan :(.\r\n\r\nDus de vraag is een klein beetje nu op dit moment.\r\nWat is de nieuwst linux variant.\r\n\r\nZodat ik die kan gaan proberen.\r\n\r\n(en idd Pimmie, redhat 4 is oud. Maar daar had ik discs van liggen en dus ideaal om te proberen.) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2007 Hoi Spoor.. \nKijk [URL=\"http://distrowatch.com/table.php?distribution=debian\"]hier[/URL] eens.. \nBlijkt dat Debian dus niet zo heel snel is met uitgeven nieuw stabel release..\n\nMaar waarom wil je persé Debian?? Heb je er een reden voor?\n\nEr zijn vele andere, die wel up to date zijn, wat betreft hardware.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2007 Merci Pimmie,\r\n\r\nWaarom Debian vraag je je af. Nou om eerlijk te zeggen op aanraden van een kameraad van me. Maar voor de rest niets. Tis de bedoeling dat ik die pc ga gebruiken voor server doeleinden. Dus als je mij een variant kunt laten weten die up to date is en geschikt is voor server gebruik zou ik het erg waarderen\r\n\r\nHeb heel veel forums gelezen over het probleem en ook verschillende oplossingen geprobeerd\r\nzelfs het verlagen van de memory --> mem=512M in de boot gezet hielp niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2007 Misschien [URL=\"http://fedoraproject.org/wiki/\"]Fedora[/URL]?? Ik ken het zelf niet goed, maar is de \"gratis opvolger\" van Redhat.\n\nOf lees [URL=\"http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1646532,00.asp\"]hier[/URL] wat meer, is in engels, hoop dat dat geen probleem is!\nDus [URL=\"http://www.xandros.com/\"]Xandros[/URL] zou ook goed kunnen.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2007 hey \r\n\r\nje zult het niet geloven\r\nik had nog vanalles geprobeerd en op een gegeven moment dacht ik bij mezelf weet je wat, ik trek gewoon allebei de raid controllers deruit. Dus dat ik alleen nog maar een IDE schijf en een IDE cd-rom had\r\nen wat denk je\r\nhij installeert Ubuntu 6.10 gewoon wel. :)\r\n\r\nmaar ja ennu. die 2 raid controllers moeten wel werkend worden natuurlijk\r\nHighpoint Rocketraid 133 (voor IDE)\r\nHighpoint Rocketraid 2320 (voo de sata2)\r\n\r\nheb net op de site gekeken van highpoint\r\nkrijg je voor de 2320 -->\r\n[url]http://www.highpoint-tech.com/USA/bios_rr2320.htm[/url]\r\n\r\nmaar welke moet ik nu pakken ????\r\n\r\nwie o wie weet het Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2007 naja, opgelost zal ik maar zeggen\r\n\r\nheb zelf een compleet nieuwe kernel zitten te bouwen (en dat voor een compleet linux n00b) met onderdelen van debian en gentoo, anders vreet hij die raidcontrollers niet. Tis ff werk (zeg maar een beetje boel werk) maar het draait. :) \r\n\r\nDus Topic closed\r\n\r\ngroet en bedankt voor de reacties Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen