Ga naar inhoud

Foutmelding bij het afsluiten

Aanbevolen berichten

Goedendag allemaal\r\n\r\nZo. Voor het eerst op het computerideeforum. Hoop hier heel wat meer te weten te komen over computers. Maar dat terzijde....\r\n\r\nMijn vraag: bij het afsluiten van mijn computer voorzien van windows XP servicepack 2 krijg ik regelmatig de melding \"lees-, of schrijfbewerking mislukt\"met daarbij volgens mij een locatie. Soms gebeurt het wel en soms gebeurt het niet. Direkt na de melding sluit de computer gewoon netjes af. Verder helemaal geen problemen. Ik heb het idee dat deze melding is ontstaan nadat ik in de weer ben geweest met programma\'s die rommel van je pc verwijderen. Kan ik iets doen aan deze foutmelding en zo ja wie kan mij vertellen wat.\r\n\r\nAlvast heel hartelijk bedankt voor jullie reaktie.\r\n\r\nGroetjes
Link naar reactie
Trek je toevallig een usb-stick of iets dergelijks uit de computer om het moment dat deze bezig is met afsluiten? Zo ja, dan kan dat de oorzaak zijn, omdat Windows de stick \'netjes\' wil afsluiten, maar jij geeft daar de kans niet voor.\r\n\r\nProbeer eens te achterhalen wat de locatie is die in de foutmelding wordt genoemd. Hiermee kun je mogelijk herleiden of een programma de oorzaak is. Als alles te snel gaat, maak dan met een digitale camera een foto van het scherm. Als zelfs dat te snel gaat is video een optie. Als je deze beeldje voor beeldje afspeelt (met bijvoorbeeld Media Player Classic) zit er vast een beeldje tussen waarop je de foutmelding rustig kunt lezen.
Link naar reactie
en met welke programma\'s heb je rommel van je pc verwijderd?\r\ndat kan je misschien beter zelf doen door te weten welke mappen er leeg mogen en niet.\r\nsommige van die schoonmaak programma\'s kijken niet zo nou en zien nog wel eens iets voor rommel aan wat dan eigenlijk niet weg moet.\r\nmisschien dat een systeemherstel van voor de opruiming een optie is?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...