Ga naar inhoud

Harddisk is groter dan windows xp aangeeft

Aanbevolen berichten

Wie weet raad met het volgende:\r\n\r\nIn mijn systeem zit een 38 GB harddisk die prima werkt. Nu heb ik er een 250 GB harddisk bijgezet. Deze harddisk had al partities omdat ik em gekregen heb van een collega.\r\n\r\nWindows XP deelt deze harde schijf als volgt:\r\n\r\n49 GB 68 GB en 115 GB\r\n\r\nde partitie van 115 GB is eigenlijk 133 GB, dus mis ik 18 GB.\r\n\r\nIk heb geen idee wat ik hieraan kan doen, wie kan mij tips geven??\r\n\r\nBedankt alvast,\r\n\r\nDutch Duck
Link naar reactie
[quote]Dat van die berekening begrijp ik wel[/quote]\nHm,daar twijfel ik toch wel een beetje aan;) Uit die berekening kun je opmaken dat de schijf als 250GB wordt verkocht,maar door de andere manier van berekenen in Windows,als 232GB wordt weergegeven en daar kun je niets aan veranderen volgens mij.\n \nOp de afb. kun je zien dat dit voor elke schijf geldt.\nSchijf nr.0 is 200GB maar wordt weergegeven als 186.31GB.\n \nSchijf nr.1 is 80GB maar wordt weergegeven als 76.69GB.\n \nGreetz
Link naar reactie
Ik heb even gespiekt bij de konkurent.\r\n\r\nWindows rekent (onterecht) met 1GB=2^30= 1073741824 bytes. Harde schijf fabrikanten stellen 1GB gelijk aan 1000000000 (een miljard) bytes, zodat 137GB bij een fabrikant overeenkomt met 128GB in Windows. Eigenlijk zou het in Windows GiB (Gibibyte) moeten heten. \r\nsucces
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...