Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2007 Delen Geplaatst: 4 maart 2007 Weet niet of het toegestaan is, verwijder anders maar\r\n~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\r\n\r\n[b]Mijn mening over Windows Vista[/b]\r\nHeb een legale versie van Windows Vista Ultimate. Had op een paar forums al gelezen dat het handig is om zeker de eerste paar maanden een dualboot van XP en Vista te runnen, om evt. compaliteitsproblemen te vermijden. Eerst vista geinstalleerd, dit ging vrij gemakkelijk. Mijn 20.1\" breedbeeldscherm werd zonder drivers herkend, terwijl dit bij XP niet zo was. Tot zo ver het positieve. \r\nNu wilde ik XP installeren op mijn D-partitie, dus de (tevens legale) cd van XP Pro NL SP2 in het laadje gelegd. En Microsoft beslist voor mij dat ik XP niet kan installeren, omdat Vista nieuwer is. Mag ik dit aub zelf bepalen???\r\nAnyway, het werkt dus niet om Vista eerst en daarna XP te installeren. Dus complete HD geformateerd, eerst XP geinstalleerd > Vista. Dit ging wel goed.\r\nOp Vista geprobeerd mn draadloze netwerkkaart aan de praat te krijgen, de cd-rom met drivers bood niet voldoende dus moest ik de setups op een andere pc downloaden en op Vista installeren. Uiteindelijk had ik mijn netwerkkaart aan de praat, doch het programma door Linksys meegeleverd niet werkte. Vista heeft zelf ook een optie om met een draadloos netwerk te verbinden, maar op een of andere vreemde manier accepteerde die mn passphrase niet. WEP-beveiliging weggehaald, toen deed die het wel. WPA geprobeerd, ook dit werkte niet. Momenteel werk ik zonder encryptie, slechts mac-adres filtering. Niet echt ideaal. \r\nOok mijn Creative X-Fi werd niet herkend door Vista, drivers op de cd-rom werkte niet. De drivers die ik van het internet downloadde werkte niet naar behoren, Vista kon de setup niet voltooien. Hierna verscheen er een of ander vreemd schermpje die vriendelijk aanbood de setup nog een keer uit te voeren, maar nu op een \'speciale\' manier. Geen idee wat er gebeurd is, maar nu werkte het wél.\r\nMijn grafische kaart (nVidea GeForce 7900) werkt voor bureaublad toepassingen naar behoren, bij het laden van Wolfenstein Enemy Territory echter niet. Al bij het splash-screen crasht het spel. Het downloaden van de nieuwste drivers levert enige verbetering op: het spel draait wel, doch slechts met 5fps. Volgens de website zijn de juiste drivers voor mijn kaart voor Vista nog niet beschikbaar, ben erg benieuwd wanneer die komen. \r\n\r\nKortom: ik ben niet zo tevreden met Vista. \r\nDaar ik regelmatig een potje Wolfenstein speel en dit nu niet goed werkt, blijf ik nog XP draaien tot nVidia met haar Vista drivers voor de 7900 komt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2007 Het is al jaren zo dat je windows altijd moet installeren met oudste versie eerst en dan de nieuwere versie ernaast. Men gaat er in Redmond vanuit dat de oudere versie reeds aanwezig is en dat je hoogstens een simpele dual boot wil hebben.\n\nDrivers vormen vaak nog een probleem. Zeker op de 64bit versie. Niet alle XP drivers zijn compatibel met Vista, de meeste gelukkig wel.\n\nCreative is nog volop aan het werken aan drivers, mede omdat DX10 geen directe toegang meer toestaat naar de audio hardware. Enkel voor de nieuwste generatie geluidskaarten zal er een nieuwe driver uitkomen die de hardware calls van games en dergelijke onderschept en via OpenAL zal weergeven ipv via DX10.\n\nnVidia heeft zijn final drivers normaalgezien al enige tijd klaar. SLI is een andere zaak. Verzeker je er ook van dat je games draait met admin priviléges. Hiervoor dien je rechts te klikken op de snelkoppeling. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2007 Misschien om wat problemen optelossen Quzek heb ik 2 links voor je De eerste is voor je x-fi de tweede voor je 7900 : [url]http://preview.creativelabs.com/alchemy/default.aspx[/url] en : [url]http://downloads.guru3d.com/download.php?id=10[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2007 ik ben er wel redelijk tevree over\r\n\r\nbehalve dan dat mijn virus scan en firewall er niet op kunnen\r\nnog niet....\r\n\r\nmaar bij vista is mn fps bij spellen hoger dan bij XP\r\n\r\nmaar dat zou ook kunnen doordat xp alweer vervuild is.. who knows Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2007 Ik ben wel aardig tevreden. Mijn laptop is dan niet vista ready, maar bijna alles werkt. \n\nWat mij irriteert is de geluidsdriver, videodriver (nvidia, zit 6800go in) en dat mijn beeldscherm uitgaat als ik mijn klep dicht doe. Moet daarna of uitdrukken (vijf seconden op knopje of op hibernate). \n\nMaar voor de rest bevalt ie prima.\n\nIk heb btw Vista Ultimate Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2007 [quote=Blokker_1999;299674]Het is al jaren zo dat je windows altijd moet installeren met oudste versie eerst en dan de nieuwere versie ernaast. Men gaat er in Redmond vanuit dat de oudere versie reeds aanwezig is en dat je hoogstens een simpele dual boot wil hebben.\n \nDrivers vormen vaak nog een probleem. Zeker op de 64bit versie. Niet alle XP drivers zijn compatibel met Vista, de meeste gelukkig wel.\n \nCreative is nog volop aan het werken aan drivers, mede omdat DX10 geen directe toegang meer toestaat naar de audio hardware. Enkel voor de nieuwste generatie geluidskaarten zal er een nieuwe driver uitkomen die de hardware calls van games en dergelijke onderschept en via OpenAL zal weergeven ipv via DX10.\n \nnVidia heeft zijn final drivers normaalgezien al enige tijd klaar. SLI is een andere zaak. Verzeker je er ook van dat je games draait met admin priviléges. Hiervoor dien je rechts te klikken op de snelkoppeling.[/quote]\n \nAndersom werkte ook wel, al ging het niet altijd even makkelijk om het erop te krijgen.\nIk heb dat zo vaak gedaan, eerst XP en daarna Win 98 of ME..\nMaar dat is nu echt antiek.\n \nMaar met Vista is het toch makkelijk?\n \nAls je XP op C hebt geinstalleed en daarna Vista op E, dan blijft het geopende OS toch op C staan.\nDat is bij mij tenminste het geval, eigenlijk wel makkelijk van Vista.\nDe partitie wel de naam geven van het betreffende OS, want als je Vista opent, zie je die partitie met XP dan bijv. op D staan. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen