Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2007 Delen Geplaatst: 4 maart 2007 Hallo, ik wil graag via mijn leptop draadloos internetten. (via de buurman ja) Mijn leptop heeft een ingebouwde Atheros netwerk adapter, waarmee ik kan internetten, maar dit lukt dus niet.\r\n\r\nAls ik naar ``draadloze netwerken ``ga, zie ik ongeveer 3 draadloze netwerken, waarvan 1 onbeveiligd. Ik klik op verbinden. Ik krijg dan ook verbinding en zou zo het internet moeten op kunnen. Helaas werkt dit niet. Ik heb alle instellingen staan op automatisch configuratie. \r\n\r\nAls ik naar internetexplorer ga en een pagina wil open krijg ik de melding: ``deze pagina kan niet worden weergeven`` en soms ook ``dns error``\r\n\r\nOok geeft de verbinding soms een gele 3 -hoek aan met een zwart uitroep teken dat zegt: ``dit netwerk heeft geen of beperkte verbindings mogelijkheden``\r\n\r\nMijn vraag:\r\n1. Doe ik iets fout?\r\n2. Heb ik nog een andere netwerk kaart nodig?\r\n3. Ligt het aan de verbinding? Is de verbinding niet goed genoeg? Ik send wel maar ´´ontvang´´ dus niet HELP MIJ!!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2007 kan de buurman wel een lokaal netwerk hebben, maar geen internet?\r\n\r\nkom je er ook niet op Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2007 ???? daar heb ik nog niet aangedacht. Kan een wireless router helpen om het signaal de versterken? Ik heb er verder ook niet zo veel verstand ........ Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2007 Heb je toestemming van de buurman? Dat is het belangrijkste argument. Zo niet, ga dat dan maar eerst eens vragen. En die buurman kan beter zijn netwerk maar eens beveiligen. \r\n\r\n@allen: maar even wachten met hulp geven tot hier wat meer duidelijkheid over is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2007 Nee natuurlijk weet mij buurman dit niet....maar er zijn toch wel meer mensen die internetten met een laptop (met ingebouwde wifi) die internetten via een draadloos netwerk?? Of ben ik nou weer de enige???? Ik wil alleen weten waarom het niet werkt, anders kan ik beter zelf adsl installeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2007 Dat is dan digitaal inbreken, en natuurlijk niet toegestaan. Voor niets gaat de zon op, en wat je nu doet is internet stelen. Vind je het vreemd dat je geen hulp gaat krijgen?\r\n\r\nOftewel: neem zelf maar ADSL.\r\n\r\n@allen: modje is ingelicht, hier svp niet meer reageren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2007 Ik wil wel even reageren ;)\nHet is namelijk een strafbaar feit dat hij pleegt, en hij kan er voor worden opgepakt. Ook als het netwerk onbeveiligd is mag je er niet op komen (wettelijk vast gelegd, tenminste hier in nederland ;) ) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2007 [quote=Maximinus;299486]Ik wil wel even reageren ;)\nHet is namelijk een strafbaar feit dat hij pleegt, en hij kan er voor worden opgepakt. Ook als het netwerk onbeveiligd is mag je er niet op komen (wettelijk vast gelegd, tenminste hier in nederland ;) )[/quote]\n \nKlopt als een bus!\nVandaar een slotje. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen