Ga naar inhoud

Samenstellen systeem twv € 1000,-

Aanbevolen berichten

Graag zou ik hulp van jullie krijgen bij het samenstellen van een complete pc. Inclusief beeldscherm en Vista wil ik ongeveer € 1000,- uitgeven. \r\nIk gebruik mijn computer vooral voor internetten, emailen, word, en af en toe voor gamen. \r\nIk heb via Azerty proberen een systeem samen te stellen, maar de keuzes zijn zo enorm dat ik er geen wijs uit kom wat er nuttig voor mij is. \r\nBen benieuwd!
Link naar reactie
obi-wan-kenobi, dank voor je snelle reactie.\r\n\r\nAllereerst valt me op dat je voor een redelijk lichte processor kiest bij toch een harde schijf van 2048 MB. Zou graag willen weten waarom je die kiest. En waarom geen X2?\r\n\r\nVerder kies je voor de Antec NSK 4400, die volgens azerty geen audio en firewall uitgang heeft, terwijl de Antec Minuet 300 en Antec BK640B voor ongeveer hetzelfde geld dat wel hebben. Bewuste keuze? \r\n\r\nEn tot slot de vraag waarom je kiest voor Vista 32 bit, ipv 64?\r\n\r\nAlvast bedankt weer.
Link naar reactie
[QUOTE=kvz;299359]Allereerst valt me op dat je voor een redelijk lichte processor kiest bij toch een harde schijf van 2048 MB. Zou graag willen weten waarom je die kiest. En waarom geen X2?[/QUOTE]Je bedoelt 2048MB intern geheugen. Aangezien je als gebruiksdoel internet, e-mail, Word en af en toe een game noemt, heb je geen dual core nodig. En zo licht is een 4000+ niet, het is zo\'n beetje de zwaarste single core processor die nu op de markt is. En 2048MB geheugen is wel lekker voor Vista.\r\n\r\nIn games is het dual core effect meestal ook niet zo groot, check bijv. in een loeizware F.E.A.R. benchmark het prestatieverschil tussen de single core Athlon64 3800+ en de dual core Athlon64 X2 3800+. Het prestatieverschil is minimaal, terwijl er wel een groot prijsverschil tussen beide processoren zit.\r\n[url]http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=471&model2=472&chart=169[/url]\r\n[QUOTE=kvz;299359]Verder kies je voor de Antec NSK 4400, die volgens azerty geen audio en firewall uitgang heeft, terwijl de Antec Minuet 300 en Antec BK640B voor ongeveer hetzelfde geld dat wel hebben. Bewuste keuze?[/QUOTE]Je bedoelt front-uitgangen, want zulke uitgangen zitten in eerste instantie op het moederbord. Heb je trouwens FireWire nodig, dan kun je beter ook een moederbord nemen dat die aansluiting heeft. En kies anders voor de iets duurdere NSK6500, die heeft wel die frontaansluitingen. En een nog krachtigere voeding: 430W.\r\n[url]http://www.azerty.nl/producten/product_detail/51/7915/antec-nsk6500-zilver-zwart.html[/url]\r\n[QUOTE=kvz;299359]En tot slot de vraag waarom je kiest voor Vista 32 bit, ipv 64?[/QUOTE]Met een 64-bit besturingssysteem moet je alles 64-bit hebben, d.w.z. al je software moet 64-bit compatible zijn. Hier zie ik nu nog een probleem in, vandaar nog steeds de keuze voor 32-bit.
Link naar reactie
[QUOTE=kvz;299361]Stel dat je nog 50 tot 100 euro meer te besteden zou hebben. Wat pas je dan aan?[/QUOTE]Dan pakken we natuurlijk Intel Core 2 Duo i.p.v. een single core Athlon64 (in onderstaand opzetje is de behuizing ook al aangepast).\r\n\r\n[img]http://img249.imageshack.us/img249/243/azertynlkd7.jpg[/img]
Link naar reactie
Ik ben ondertussen ook nog wat verder aan het kijken op de site van Salland. Wat me opvalt is dat het een behoorlijk zware videokaart is. Is die 1950X echt veel beter dan de 1650X. Want daar zou ik aardig wat op kunnen besparen. En wellicht dat ik dan beter voor een iets lichtere videokaart kan kiezen, en dan wel voor die intel core 2 duo 4300.\r\nEn verder zie ik dat je zowel bij mij als bij anderen voor een Antec kast kiest. Zijn deze beter dan bijvoorbeeld aOpen kasten?\r\nEn tot slot; zijn bovenstaande systemen helemaal compleet, of moet ik niet vergeten nog dingen extra te bestellen, zoals bijv. kabels, een geluidskaart, modem, koeler, voeding etc.?
Link naar reactie
Hallo mensen, (en in het bijzonder obi-wan-kenobi)\r\nBij deze een iets andere variant, maar iets goedkoper en toch een behoorlijke processor. \r\nGraag jullie mening hierover.\r\n\r\nEn verder de vraag of het hiermee compleet is. Of moeten er nog kabels, koeler, modem, geluidskaart, voeding of wat dan ook bij?
Link naar reactie
[QUOTE=kvz;299527]Is die 1950X echt veel beter dan de 1650X.[/QUOTE]Yup, check anders eens wat benchmarks, het kan het verschil zijn tussen speelbaar en onspeelbaar.\r\n[url]http://www23.tomshardware.com/graphics.html?modelx=33&model1=607&model2=588&chart=214[/url]\r\n[QUOTE=kvz;299527]En verder zie ik dat je zowel bij mij als bij anderen voor een Antec kast kiest. Zijn deze beter dan bijvoorbeeld aOpen kasten?[/QUOTE]Yup, Antec is beter.\r\n[QUOTE=kvz;299527]En tot slot; zijn bovenstaande systemen helemaal compleet, of moet ik niet vergeten nog dingen extra te bestellen, zoals bijv. kabels, een geluidskaart, modem, koeler, voeding etc.?[/QUOTE]Als je voor assemblage door de shop kiest, dan moet die shop zorgen voor de nodige bekabeling. Geluidschip zit geintegreerd op het moederbord. Moederbord heeft ook een LAN-aansluiting voor breedband internet, of moet je nog inbellen met een analoog modem? Casefan zit al in die Antec kast, net als een degelijke 430W voeding. Mag ook wel voor 93 euro.\r\n[url]http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=96500[/url]\r\n[QUOTE=kvz;299679]Bij deze een iets andere variant, maar iets goedkoper en toch een behoorlijke processor. Graag jullie mening hierover.[/QUOTE]Je bespaart maar 75 euro, terwijl je op veel onderdelen concessies doet. Vind ik zonde.
Link naar reactie
Oke obi-wan-kenobi, \r\nJe hebt me overtuigd. Ik zal je adviezen opvolgen. Heel graag voor een laatste keer nog je mening over de volgende punten:\r\n- Antec behuizing: NSK 4400, NSK6500 of BK640B. \r\n- Processor: Intel E4300 of AMD Athlon X2 4200+\r\n- Videokaart: ATI X1950 of NVIDIA 7900 \r\n- Monitor: Samsung SyncMaster 940BW, Silver/Black, 19 \" of Philips 190CW7CS, Zilver, 19.1 \"\r\n\r\nGraag korte toelichting bij bovenstaanden. \r\nVerder de vraag of er geen extra casefan benodigd is, want daar wees de pc-samensteller van alternate op. \r\nEn tot slot de vraag of je veel ervaring hebt met bestelling bij Azerty. Deze lijkt me namelijk echt de goedkoopste, maar hoe risicovol is het om vooruit te betalen.
Link naar reactie
[QUOTE=kvz;299713]- Antec behuizing: NSK 4400, NSK6500 of BK640B.[/QUOTE]De BK640B heeft volgens mij een BTX-formfactor en daar past geen ATX moederbord in. De keuze voor de NSK6500 is vanwege de betere voeding (430W) en de front-aansluitingen.\r\n[QUOTE=kvz;299713]- Processor: Intel E4300 of AMD Athlon X2 4200+[/QUOTE]Intel Core 2 Duo\'s presteren beter en gebruiken daarbij ook minder stroom dan Athlon64 X2\'s.\r\n[QUOTE=kvz;299713]- Videokaart: ATI X1950 of NVIDIA 7900[/QUOTE]De X1950Pro presteert gemiddeld beter dan de 7900GS. En de X1950-serie kan ook HDR met AA/AF combineren, de 7900-serie niet.\r\n[QUOTE=kvz;299713]- Monitor: Samsung SyncMaster 940BW, Silver/Black, 19 \" of Philips 190CW7CS, Zilver, 19.1 \"[/QUOTE]Die Philips lijkt me ook wel ok, ik ken de monitor alleen niet.\r\n[QUOTE=kvz;299713]want daar wees de pc-samensteller van alternate op.[/QUOTE]Die PC Samensteller van Alternate laat wel vaker steekjes vallen, de Antec kasten zijn standaard al voorzien van een stille 120mm casefan.\r\n[url]http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=96500[/url]\r\n[QUOTE=kvz;299713]En tot slot de vraag of je veel ervaring hebt met bestelling bij Azerty. Deze lijkt me namelijk echt de goedkoopste, maar hoe risicovol is het om vooruit te betalen.[/QUOTE]Geen risico, deze webshop heeft al jaren een uitstekende reputatie.\r\n[url]http://tweakers.net/shopsurvey/6703[/url]
Link naar reactie
Goed. De keuze is nagenoeg bepaald. Graag nog even antwoord op de vragen: Als ik dit bestel, krijg ik dan een helemaal complete pc zonder dat er iets ontbreekt? (behalve office dan) \r\n\r\n- Antec NSK6500, Zilver, zwart\r\n- Intel Core 2 Duo, E4300, Socket 775, Boxed\r\n- TwinMos Memory Kit, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x\r\n- Hitachi Deskstar T7K500, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II\r\n- MSI P965 Neo-F, Retail\r\n- MSI RX1950PRO-T2D256E, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16\r\n- Samsung SH-S182D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM\r\n- Samsung SyncMaster 940BW, Silver/Black, 19 \"\r\n- Logitech Internet 350 Keyboard, Zwart, OEM\r\n- Logitech UltraX Optical Mouse, Zwart, grijs, OEM\r\n- Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit, 1 user(s), NL\r\n- Azerty Montage + windows installatie 1 jaar garantie\r\n\r\nEn zouden jullie voor de laatste keer ook nog even willen kijken naar moederbord [U]ECS P965T-A (V1.0), Retail[/U]. Is deze even goed, want namelijk ietsje goedkoper. \r\nEn gelijk ook even naar videokaart [U]Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16[/U]. Ook iets goedkoper, en zover ik kan zien even goed. \r\n\r\nZodra ik antwoord van jullie gekregen heb ga ik de pc bestellen. Enorm bedankt voor de hulp!
Link naar reactie
[QUOTE=kvz;299736]En zouden jullie voor de laatste keer ook nog even willen kijken naar moederbord [U]ECS P965T-A (V1.0), Retail[/U]. Is deze even goed, want namelijk ietsje goedkoper.[/QUOTE]ECS is een low budget merk. Ik zou voor die paar euro het risico niet nemen.\r\n[QUOTE=kvz;299736]En gelijk ook even naar videokaart [U]Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16[/U]. Ook iets goedkoper, en zover ik kan zien even goed.[/QUOTE]MSI monteert op z\'n X1950Pro een veel betere en stillere koeler dan Sapphire. Da\'s de meerprijs dubbel en dwars waard.
Link naar reactie
[QUOTE=kvz;299759]ok. Als ik bovenstaande computer dus bestel, krijg ik dan een helemaal complete pc zonder dat er ook maar iets ontbreekt?[/QUOTE]De speakerset ontbreekt. :mrgreen: Maarre, je zou Azerty ook gewoon kunnen vragen of het zo compleet is hoor.\r\n[QUOTE=kvz;299759]En zie zojuist dat Core 2 Duo E6300 maar 13 Euro duurder is dan 4300. Aan te raden om die dan te pakken, of moet je dan ook weer andere onderdelen gaan veranderen.[/QUOTE]Met de E4300 kun je een simpel trucje toepassen: Deze processor loopt standaard op 9 x 200MHz = 1.8GHz. Stel in de BIOS de FSB snelheid van de processor in op 266MHz, en de processor loopt op 9 x 266MHz = 2.4GHz, dezelfde snelheid als de veel duurdere E6600. Voor een Core 2 Duo is dit een minimale overklok, dus dit kun je gewoon veilig doen.\r\n\r\nMet de E6300 is dat niet zo gemakkelijk te doen: Deze loopt standaard op 7 x 266MHz = 1,86GHz. Een overklok daarbij is bijv. 7 x 333MHz = 2,33GHz, minder interessant dan 9 x 266MHz = 2.4GHz. Maar als je nooit van plan bent de FSB aan te passen, dan kun je wellicht beter de E6300 nemen.
Link naar reactie
Hallo Obi,\r\nBlijkbaar zijn de geheugenmodules 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz erg in trek want op Azerty staan de meeste op 14 dagen levertijd. Is het echt aan te raden om hierop te wachten of zou ik dan ook kunnen kiezen voor de TwinMos Memory Kit, 2048 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 2 x.\r\n\r\nEn verder werd mij door iemand anders aangeraden een extra koeler aan de voorkant van de kast te plaatsen. Bijvoorbeeld werd aangeraden: Antec TriCool 80mm. Komt maar € 4,- extra.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...