Ga naar inhoud

MS Outlook / webserver originele berichten behouden

Aanbevolen berichten

Als ik via Outlook mijn nieuwe berichten bekijk, dan zie ik deze niet meer op mijn internet server pagina.\r\nKan ik dit op een of andere manier wel zichtbaar laten, zodat deze niet gewist worden en dat ik dan de keuze krijg om te wissen?\r\n\r\nPS: gmail is toch niet mogelijk via Outlook? Heb van alles geprobeerd, maar \'t lukt niet.
Link naar reactie
1) Je kunt in Outlook instellen om een kopie van de berichten op de server achter te laten (dit kun je doen via de instellingen van je emailaccount). Je zult echter niet gevraagd worden om berichten te wissen, dit zul je handmatig moeten doen via de webmail van je provider. Als je dat laatste niet doet, dan zal de mailserver op een gegeven moment vollopen en kun je geen email meer ontvangen.\r\n\r\n2) Je kunt Gmail prima in Outlook ophalen. Je moet echter wel de juiste instellingen maken, die enigszins anders zijn dan bij andere emailaccounts. Je kunt prima informatie hierover vinden op de help-pagina\'s van gmail: [url]http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13278&hl=nl[/url]\r\nEen overzicht met de te maken instellingen hier: [url]http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13287&hl=nl[/url]\r\n\r\nMocht dat niet werken, controleer dan ook even of je POP hebt ingeschakeld in de instellingen van Gmail: [url]http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13273[/url]
Link naar reactie
het is gelukt (gmail) :D thanks !\r\n\r\nde SSL intstellingen moet ik volgens mijn internet provider (xs4all) ook instellen net als bij Gmail, maar als ik dit doe dan geeft ie een foutmelding.\r\nDus ik heb ze maar uitgeschakeld.\r\nWat is het verschil eigenlijk als ik het uit- en aanvink?\r\n\r\nIk kan trouwens nog steeds niet de optie vinden om \'\'email berichten\'\' op webserver te bewaren, netals wat ik bij Gmail wél kan doen. Als ik een bericht heb gelezen dan wordt deze ook bewaard op gmail.com.\r\n\r\nBij xs4all is het zo, dat als ik een mail lees via Outlook, deze verdwijnt op xs4all.nl webmail.\r\n\r\nEnig mogelijkheid hoe en waar ik dit kan veranderen? Ik heb me rotgezocht in Outlook en xs4all maar kan nergens vinden :confused:
Link naar reactie
Extra -> Emailaccounts -> Wijzigen -> tabblad Gevanceerd -> Vinkje bij \"Een kopie op de server laten staan\". Eventueel nog een vinkje bij \"verwijderen van server bij verwijderen uit verwijderde items.\"\r\nLet wel op dat je mailbox op de server niet vol loopt, want alle mail blijft gewoon op de mailserver staan.
Link naar reactie
Zien hoe groot je mailbox is kan volgens mij alleen via je webmail.\r\nMails worden niet opgeteld op je webserver en in je outlook, dat is apart.\r\nJe kan overigens in Outlook ook nog instellen dat je je berichten na een bepaald aantal dagen toch wilt verwijderen van de server of , zoals \"TOOLMAN\" al terecht opmerkte, je kan instellen dat de berichten van de server worden verwijderd als je ze ook uit je map verwijderde items hebt verwijderd. Dit voorkomt dat je mailbox op de server te snel volloopt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...